Zorlu Yol
Akşamı keyifli geçirdim bugün..Televizyonun karşısında en az birkaç saat.. Belki de daha fazla bir süre.. Sekizden gece on bire kadar..
Huyum değildi ama oturayım Acun’un programını izleyeyim dedim.. O Ses Türkiye’yi.. İyi de oldu.. Hoşça vakit geçirdim.. Canlı konserdi adeta benim için..İki genç ki biri Azerbaycan’dan diğeri Almanya’dan katılarak yarışıyorlardı.. Amatörden ziyade tam bir profesyoneldi her ikisi de.. Açıkçası çok iyilerdi..Hakkını verdiler şarkının ve sahnenin..
Performanslarına hayran kaldım..O ne enerji öyle..Bir volkan gibiydiler..Bir yanardağ gibi adeta..Patlarcasına..Güçlü ses güçlü fiziktiler..Sahneyi doldurdular seyircileri coşturdular..Yılların Mazhar’ı ve Özkan’ı bile yorum yapmakta zorlandılar..
……………………………………………
Mesafeliydim bu tarz programlara, izlemezdim kolay kolay ama oldu işte bir kere..Pişman da değilim..
Hem hangisine yetişeceksin..
Biri bitiyor diğeri başlıyor..
Yıllardır süregeliyor..
Eleştirsek de ilgi görüyor..
İzleniyor..
Bel ki de fırsat sunuluyor..
Yeteneklerin önüne imkan konuluyor..
………………………………………………..
Program cezbedici..
Öyle ki izleyip de müptelası olmamak mümkün değil..Oturdum ve kalkamadım..Bir performans sonrası diğerini beklemek durumunda kalıyorsunuz..Hem alakayı devam ettirmenin yolunu bulmuşlar..Kısa gösterimlerle sonradan yer alacak isimleri veriyorlar ve böylelikle ilgiyi zirvede tutuyorlar...
Gençlerin hepsi iyi aslında ama elemek durumundalar..Hakkaniyetliler de..Jüri çok iyi gerçekten.. Bu da ayrı bir yetenek anlaşılan..
İşinin uzmanları..
Mazhar ile Özkan en deneyimlileri..En eskilerden..Ebru, Hadise ve Gökhan kendilerini ispatlamış kişiler..Ölçüyü tam koyuyorlar..Ayarı tam veriyorlar ve ortaya cidden güzel şeyler çıkarıyorlar..
……………………………………..
İki yetenek keşfettiler bugün..Azeri olanın tarzını bilemiyorum ama diğer genç cidden Rock için çok uygun..Elvis gibi adeta..Hatta daha enerjik..Patlıyor sahnede..Durdurmak mümkün değil.. Demekki Allah vergisi bir kabiliyet..
Şimdiden önü açık..Beklentisi de yok aslında.. Öylesine geldim diyor yarışmaya.. Şu güzellikleri yaşamak için, heyecanı hissetmek için diyor..
Birer yetenek bu gençler..Önemli olan iyi yerde kullanılması..Gerektiği gibi değerlendirilmesi..
Dileğim;
Çok beklentiye girip hayal kırıklığı yaşamamaları..Kendilerini heba etmemeleri..
Şunu iyi bilmeliler..
Buradan şöhret olunmuyor..
Zirveye çıkılmıyor..
Unutulup gidiyorlar..
Kayboluyorlar..
Hüsrana uğruyorlar..
……………………………………
Burası zorlu bir yol..Bir şarkıyla bir türküyle olmuyor..Sadece sesle ya da fizikle de olmuyor..Çok bileşenli bir şey..
Her türlü olumlu gelişmelerin bir arada olması gerekiyor..
Çok umutlanamamak gerek bu nedenle…
Baştan bunları bilerek hareket etmek gerek..
Ayağınızın sağlam yere basması gerek..
Kemal GÜL
01.12.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.