- 418 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SU
Biyoloji öğretmeni olup edebiyata ilgi duyarsan,sonuç bu..
SU
Dört elementten ’su’ düştü payıma.
Kaba sığması imkansız,şekli muamma.
Su.Bilimsel bakarsan,devasa kürenin büyük kısmı.Hatta insanın da..Her insan da bir dünya değil mi zaten?Madden dünya,manen ahiret.İkisi bir arada olmazsa,kopuyor kıyamet..
Suyun ince boruda ilerlemesine ’kılcallık’ denmiş.Sütunlar ne kadar inceyse,o kadar yükseğe çıkarmış.Dünyana hoşgörü katarsan,ruhun incelir de daha yükseğe çıkarsın belki?
Farklı iki maddenin molekülleri arasındaki çekim kuvvetine ’adhezyon’ adını vermişler.Kohezyon olsak,yanmazdık böyle be can.Ben su olmuşum,sen toprak.Sen başka soydan,ben başka.Bakakaldık sonu olmayan bir aşka..
Seksen kalori gerekmiş suyu eritmek için.Isının yüksek olması,donmayı geciktirirmiş.Bilmezler ki,bu su dumansız yanıyor.Gönül her an dermansız kanıyor..
Suyun yansımasına ne demeli?Aynayım işte sana.Bana baktığında,kendini gör! Öyle saf,öyle sek.Sana yer var bir tek..
Bitki su alınca turgor sayesinde dik dururmuş.Boynunu bükmüş gül.Kırmış,incitmiş bülbül! Gülü güldürmek için,dikene verilen su boşa gitmez.Yaş dökmezsen,gurur sende bitmez!
Ben sandım, su gibi aziz olursun.Sen sudan sebeple bahane bulursun..
Mücevher gitti elinden sudan ucuza,şarkının makamı döndü sabadan hicaza..
Su akar gider.Zaman da akar gider.Yelkovan koştukça,akrep de yürümeye başlar.
Olur da koşarsan,hazan mevsimi yerini bahara bağışlar..!
Seher Alp
27.11.2014
YORUMLAR
İki element olup tek akar yüreklere,
Bazen sevgisizlikden Katı olur su üstünde yüzerken.
kaynatınca uçururuz gök yüzüne.
susuz kalınca rahmet dileriz dön gel bizlere.
Temizler vücudun kirleri çamaşırlarımızı.
su gibi akarken zaman baraj yapılmaz
Su bir kaba alıp sıkıştırılmaz.
Doğal olsun kaynak suyu minareli bol olsun
Bir kötü kalplileri temizlemezsin dünyada tek kusurun.
Tebrik ederim saygılarımla.