Başkaldırışım
Başarının analizini yapabilmek için iyi bir gözlemci olmanın yanı sıra duyarlığımızı test etmemiz gerektiğine inanan biri olarak, bahsedeceğim mevzu toplumun temel taşlarını oluşturan kadınlar üzerine olacak.
Kadınları çalışan ve ev hanımı olarak kategoriye ayırıp başarıyı çalışana, başarısızlığı bir diğer adıyla
işe yaramayan, vasıfsız olarak gündeme taşıyanlara ithafen yazacağım. Öncelikle başarının içeriğine yol almak ve sizin refakatinizle uzun bir yolculuğa çıkmak istiyorum.
Başarı diyoruz.
Ben bundan önce var oluş amacımızı gündeme taşımak istiyorum.
İnsanlar doğar yaşar ve ölür. Doğmak ve ölmek bizim elimizde olmayan bir oluşum. Bunda hepimiz eminim hemfikiriz. Yaşamsa bizim kendi cüz’i irademize tayin edilmiş bir süreç.
Yaşam; insanların varlıklarına giydirdikleri, kimine göre değişim gösteren değerler bütünü.
Bizler hepimiz bireyiz. Ondan sonra aile, akraba, millet ve devlet. Bu kavramlar birlikte yaşam sürdüğümüz bu dünya denen yerde, huzuru sağlayacağı gibi savaşın da doğuranı olabilir düşüncesiyle bireyin yetişmesinde ki önemi arz etmekte.
Hep deriz ya geleceğimiz çocuklarımız!
Ben buna parantez açıp kadını ilave edeceğim.
Başarı demiştik değil mi?
İşte mevzuya buradan gireceğim.
İyi bir birey olmanın temelini kadın atıyorsa; başarı, kadının çalışması ve ya ev hanımı oluşunda mı?
Yoksa, sorumluluk sahibi olup üretkenliğinin arkasında mı? Aramalıyız!..
Evinden uzaklaşmak için çalışmayı hüner zanneden birçok kadın ve evinde olup ilgisiz bırakılan çocuk sahiplerini de gördüm. Başarı, ait olduğumuz yerde ki huzur ve mutluluğun hâkim olduğu, bir ortamdır bana göre. Başarı; kul olabilmekte, etrafımızdakilerle ilgili, yaşlıyı, genci, çocuğu, ihtiyaçlıyı bilmeli anlamalı ve hayata dair değerleri yüklenmekle olur. Başarıyı, yaptığımız işte, karşımızdakine bıraktığımız izlenimde aramalı. Ortam ve makam insanlara değer değil yer tayin eder. Değeri tayin eden sorumluluk sahibi oluşumuzda saklıdır.
Başarıyı, para kazanmaktan ziyade görenler kanımca büyük yanılgı içerisindeler. Ayrıca israfın ve gençliğin içinde bulunduğu ortama bakılırsa bir başarıdan söz etmek kusura bakmayın ama kendimizi kandırmak olur.
Bir nesil ki geçmişini huzur evine tıkıyor, geleceğine de değer diye, bencilliği öğretiyor. Buna başarı diyenler olsa da, benim literatürümde vahlanacaklar listesine giriyor.
Ayşedilba