Dimyata Pirince Giderken
Dimyata giderken..
Evet evet..
Söz o söz..Yeri geldiğinde söylenen söz..Yerine tam oturan söz..
Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmak..
Dimyat tam neresi bilmiyordum yazıya kadar. Bu vesileyle araştırıp öğrendim. Pek de yakın sayılmazmış meğerse.. Mısırdaymış.. Nil civarındaymış..
……………………………….
Yerli yerince bir ifade..
Dimyat’a pirince giderken evdeki bulgurdun olmak..
Neler anlatılmıyor ki bu sözle..
Neler neler..
Açgözlülüğü,
Kanaatkarsızlığı,
Yetinmemeyi ancak bu kadar güzel ifade edebilirsiniz..
Hatta;
Teretdütü,
İkilemi,
İki ileri bir geriyi,
İki arada bir derede kalmayı yine en iyi bu sözle ifade edebilirsiniz..
Hepimizde bir çoğumuzda olan bir şey..Eldekine kanat etmeyiz..Mevcutla yetinmeyiz..
Fırsat kollarız..
Affetmeyiz..
Elde etmenin yollarınız ararız ama bu arada da teretdüt geçiririz..
Attığımız taş ürküttüğümüz kurbağayı değer mi..Kalkıştığımız iş bir sonuç verir mi..Yoksa karla oturur zararla mı kalkarız..Eldeki avuçtakini de mi kaybeder yer bitiririz..
Bu ikilem bizi kimi şeyden alıkoyar..Adım atamayız..Bir işi sonuçlandıramayız..
Zaten bu söz bir hesap ve muhasebe için,hesabı doğru yapmak,elde avuçta olanı kaybetmemek için kullanılmıştır.
Bazen bir sürprizle karşılaşırız,evdeki hesap çarşıdakine uymaz,iyi başlar ama iyi neticelenmez..
İşte Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma meselesi bu anlatılanlarla ilişkili..Onların anlaşılmasına yönelik..
Hepimiz yaşamışızdır..Kimimiz az kimimiz çok..Bir işe kalkıştığımızda istediğimiz sonucu alamamışızdır..Hatta zarara uğradığımız, elde avuçta olanı kaybettiğimiz ya da riske attığımız durumlar olmuştur..
Her adım bir hesap işi ama çoğu zaman tutmaz bu..Başka başka şeyler çıkar karşınıza..
Hiç hesapta olmayan,düşünemediğiniz, aklınıza hayalinize gelmeyen..
Tedbir de işe yaramaz bazen..Ne tür önlem alırsanız alın iş olacağına varır..Yani ince eleyip sık dokumanız da netice vermez..
Peki hep olumsuzluk hep olumsuzluk..Hep risk hep risk..O halde hiç mi adım atmayalım..Hiç mi oturup kalkmayalım..Hiç mi bir işe kalkışmayalım..
Hayır hayır hepsi olacak..
Kalkışacağız kimi şeye..
Şunu da bileceğiz ama..
Kazanç da var kayıp da bir işte..
Temkini elden bırakmayacağız ama takdiri Allah’a bırakacağız..
Adım atacağız..
Varılmak istenen yer burası..
Sözle gelinmek istenen yer burası..
Uyarı niteliğinde..
Bir ön hazırlık niteliğinde....
Söz bizi baştan sürprizlere, aksi gelişmelere,olumsuzluklara hazırlamakta..
Kaybedersen üzülme sorun yapma der tarzda.
Bir hatırlatmada bulunma anlamında..
Sürprizlere açık ol,
Baştan bil anlamında..
Kemal GÜL
08.11.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.