Sabır ve İrade
Bilmem hatırlar mısınız..Geldi geçti..Bir geldi pir geldi..Uzun süreli pistlerde kaldı..Ancak hafızalarda kaldı mı bilmem..Eğer hatırlamıyorsanız hatırlatayım size..
Üç olimpiyat,sayısız kez dünya şampiyonu olmuş Amerikalı atlet..
Kunta Kinte’nin soyundan..Yani aslı Afrikalı..Büyük ataları oradan getirilmiş Amerika’ya..Onların torunlarından.. Kim bilir kaçıncı kuşaktan..
Esmer yani..Bildiğiniz şekliyle zenci..
Tatlı bir zenci..
Kömür karası değil..
Tam çikolata..
Koyu çikolata..
Oldukça yakışıklı,sevimli,sempatik,centilmen..
…………………………..
Kırılmadık rekor bırakmadı atletizmde Carl Lewis..Hemen her dalda..Yüz ve iki yüz metrede..Dört çarpı yüz bayrak yarışlarında..Uzun atlamada..
Allah vergisi bir kabiliyetti..
Ne kuru sıska,ne de çok cüsseliydi..Ortanın irisiydi..Uyumlu ahenkliydi..Ne fazlası vardı ne de eksiği..
Zor bir spor yapıyordu, bunun farkındaydı..Atletizm bir güç ve denge meselesiydi..Hem dengeli bir fiziğe hem de güçlü bir kişiliğe sahip olmanız gerekirdi..
Hırs ve motivasyon olmazsa olmazıydı..
Sabır ve irade,
Akıl ve zeka,
Önsezi ve en önemlisi de spor ahlakıydı..
Sanki atletizm için mezcedilmişti..
Hem fiziki hem de ruhsal olarak..
…………………………………
İşte böylesine zorlu bir sporda başka başka dallarda üç olimpiyat sayısız kez dünya şampiyonluğu kazanmak her sporcuya nasip olmaz..
Bir özelliği güven duygusuydu..Yarışta geçileceğini asla düşünmeyen bir sporcuydu ve bir kez olsun yarış kaybettiğine rastlanmadı..Birincilikten emin olarak parkura çıkar son kertede deparını atar ve yarışı kazanırdı...
İlkti sanırım..Kendisinden önce böyle bir sporcu yoktu..
Sonrasında da gelebileceği şüpheli..
O ayarda bir atletin gelmesi olsa olsa birkaç asırda bir olur ancak..
Pistleri arşınlayan..
Rakibini tozunu attıran,
Madalyaları toplayan,
Bayrağını göndere çektiren,
Azla yetinmeyen,
Hep zirvede olan...
…………………………………
Unutuldu gitti mi acaba..
Nerede ne yapıyordur..
Neyle uğraşıyordur..
Sporcu mu yetiştiriyor bilemiyoruz..
Hiç haber alamıyoruz..
…………………………………..
Kimi ünlüler var ki haber olur zaman zaman..Kimi zaman sansasyonel kimi zaman makul yolla ama pistleri terk edeli ne adını duyduk ne izine rastladık Carl Lewis’in..
Özledik açıkçası onu..
Özledik centilmenliğini..
Özledik insanlığını..
Özledik sporculuğunu…
Kemal GÜL
09.12.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.