Keman Çalmak Ayrıcalıktır
Siz hiç makina gördünüz mü,çalıştınız mı?Eksantrik presi bilirmisiniz mesela?Boyu bir metre de olur,üç metrede.10 ton ağırlığında da iner,1800 ton ağırlığında da. GÜÜÜM! Sesi ben buradayım,çalışıyorum der.Büyük holdingler de otomatikleri olur.Hemen hemen insansız iş çıkartır.Ama işlikler de,piyasada...Olmaz...300 YTL’ye çıraklar çalışır.Normalde iki elle aynı anda ,iki butona basmadan inmez bu katiller.Butonlar iptal edilir küçük atelyelerde.Sadece ayak pedalına basıldığında,ağır eksantrik, mandalından kurtulur.İner, kalkar.GÜÜÜM!El,ayak ve göz uyumlu olmazsa...Parçayı zamanında koyup,zamanında geri çekemezse çocuk...Neyi kalmışsa kalıbın arasında,parmağı,eli...Ezilir.Kesilmez,kopmaz.Ezilir...Ekilemez,dikilemez artık.Varsa, sorun çevrenizdeki parmaksızlara,elsizlere...Çoğunun katili prestir.
Oturduğunuz iskemlenin,çalıştığınız masanın,hatta şiirlerinizi,öykülerinizi,"içinizi,içinizi" dökerken kullandığınız klavye ,tuşları ve bütün metal aksamı... Bu preslerde basılır.Bilmem kaç çarpı kaç araçlardan,içtiğiniz kolanın kutusuna kadar bu presler basar.Ama üzülmeyin,acımayın presçilere,cahildirler.İnanın çarpım tablosunu bilmez çoğu.5-10 kardeşten biri olurlar.Tutucudurlar,namusları için adam vururlar.Bilmem kaç taksitle cep telefonu alır,çok iyi okey oynarlar.Şiir,öykü,roman bilmez bunlar.Halktırlar pek severiz.Emekçi halk,yoksul halk...Ne aşkları aşka,ne tutkuları tutkuya benzer.Avam işte...
Matkabı,tornayı,frezeyi de anlatırdım,ama sıkılırsınız.Presi bilerek seçtim,en çarpıcı olanı o.Ne lan bu! deyip vazgeçmeyin,durun.Fısıldayacaklarım var daha.Alın teri edebiyatı var ya.Küllüm yalan.Önce orası terler insanın.Alnı en son...
Ter kokarlar,is kokarlar,yağ kokarlar.Aşkları da,sevdaları da kendileri gibidir.Iyyy! anlatılmaz bile...
Hırsızlıkları bile kabadır bunların.Kültürleri ne ki,çalmaları ne olsun?Ya yankesici olurlar,ya da oto hırsızı.Uzak durun,dilleriyle jilet fırlatırlar.Halbuki bir bankayı boşaltmak,eğitim ister,kültür ister,kariyer ister,ingilizce,fransızca falan...Fahişeleri fahişedir,pezevenkleri pezevenk.Hiç biri de keman çalamaz.
Yalan da söylerler,mecburdurlar buna.Köylü kurnazlığı! yaparlar.Birilerinin iki dudağı arasındadırlar çünkü.Güce taparlar,yalakalık yapmayı bile beceremezler, komik olurlar.Çık git! dediklerinde,hiç bir şey olmamış gibi arkadaşlarıyla vedalaşır,helalleşirler.Kaderdir falan...Nasıl olsa öteki dünya var,Allah’a havale ederler.
Halka bu tarafından bakıp hala seviyorsanız,siz iflah olmazsınız.Yazık size.Baskılar,işkenceler,kelepçeler,gözaltılar...