- 1308 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
Öğretmenlerimize...
Bugün öğretmenler günü; yarınımızın garantisi olan çocuklarımızı eğiten, öğreten, bir annenin sabırla hamura şekil verdiği gibi çocuklarımıza şefkatle şekil veren, onlara zoru başarmayı, doğruyu öğreten öğretmenlerimizin günü…
Her özel günde olduğu gibi, yılda bir gün ayrılmakla öğretmenlerimizin sorunları çözülmeyecek belki ama en azından yeni sorunların çıkmaması, güzel ve kalıcı atılımlar yapılması için çaba harcanmasına vesile olur diye umutlanmaktayız.
Atanmış öğretmenlerimizin birçok sorunları olduğu gibi atanmayı bekleyenlerin sorunları daha başka…
Azimle okuyup öğretmen olmak için çırpınmış gençlerimiz…
Önlerine konulan KPSS sınavı engelini aşmaları oldukça zor çünkü şartları eşit değil…
Bir dalın öğretmeni, 50.60 puanla atanırken, diğer bir dalın öğretmeni, 80. 85 puanla bile atanamamakta. Henüz mesleğinin başında olan bu genç öğretmenlerimiz, daha mesleklerine başlamadan büyük hayal kırıklığına uğramaktadır.
Hele hele, kendilerinin yıllarını vererek seçtikleri dal için, birkaç saatlik bir kursla o konuda eğitim almamış kişilerin görev alması, geleceklerinin ç/alınması onların ruh hallerinde onarılması zor tahribatlara yol açmaktadır.
Dileğim, bu çarpık düzenin tez zamanda düzeltilip pırıl pırıl gençlerimizin önünün açılması, onlara ve aynı zamanda eğitime hak ettiği değerin verilmesidir.
Eğitime verilen değer, yarınlarımıza verilen değerdir. Bu bağlamda bütçeden en çok payın eğitime ayrılması gerekmez mi?
Eğitimsiz bir toplumun geleceği olamaz!
El birlikte daha güzel yarınlara inşallah…
İyi ki varsınız cefakâr, sevgili öğretmenlerim…
Bütün öğretmenlerimizin gününü kutlar, büyüklerimi ellerinden küçüklerimi gözlerinden öperim.
"Öğretmenler, yeni nesil sizlerin eseri olacaktır" Mustafa Kemal ATATÜRK
24.11.2014/Emine UYSAL
YORUMLAR
Öğretmenlerimizin gününü gönülden kutluyoruz biz de.
Bu memlekette,
haksızlıkların, adaletsizliklerin önüne geçmek zor.
Toplum olarak eğitilmemiz, daha çok fırın ekmek yememiz gerekiyor.
Kızım,
81,5 puan almış be atanamamıştı 2010 da.
Bereket,
birilerinin sahtekarlık yaptığı anlaşılmıştı da,
yeniden bir atama gerçekleşmiş,
hak eden, hak ettiğine kavuşmuştu.
Onun,
ilk atandığı günü unutamam.
Allah,
tüm genç öğretmenlere atanma mutluluğunu yaşatsın.
Sevgili Emine,
Hakikaten her daim olduğu gibi idealist ve koşulsuz, şartsız kendini eğitime adamış öğretmenlere ihtiyacımız var.
Hepsinin yolu açık, yolları pürüzsüz olsun ki, evlatlarımız da gerektiği gibi sayelerinde yönlerini bulabilsin.
Sevgiler,
Emine UYSAL (EMİNE45)
Yüreklerini ortaya koymuş ve ya koyacak olan öğretmen adaylarımızın yolu açık olsun inşallah!
Sevgimle.
Öğretmen gibi öğretmenlerin ben de "öğretmenler gününü" kutlarım.
Hem sonra böyle günler neden bir güne sığdırılmaya çalışılıyor ki? Bir arkadaşım vardı, dağ köyünde öğretmenlik yapan. Bekardı kendisi o zamanlar.
" Her gün menemen yiye yiye psikolojik travma geçirmeye başladım," demişti. Sonradan arkadaşımızı solculuktan seksen darbesinde zindanlara tıktılar.Yani güç koşullarda feragatle çalışıp didinen başarılı öğretmenlerimizi de her zaman saygıyla anıyorum.
Tebrikler Emine.
Selam.
"
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah cümlemizin yardımcısı olsun.
Selamlar
Öğretmenin çilesi hiç bitmiyor sevgili Emine.
O ateşten gömleği seve seve sırtına giyecek olan niceleri o çileye talip öylece bekliyorlar ki bu da ayrı bir çile.
Allah tüm bu mesleğe gönül vermiş olanların yardımcısı olsun.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
İşte bu yokluklara gönüllü olan birçok gencimiz var, torunum da dahil ama yolları açılmıyor ne yazık ki :( Açılır inşallah.
Selamlar.
" Eğitimsiz bir toplumun geleceği olamaz!"
İşte sözün özü...
Ömrünüze bereket.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
Düzen, sistem, gençlerin umutları ve yaşanan hayal kırıklıkları...
Bu kutsal mesleğin hak etmediği nice haksızlık ve nice sorun yıllardan beri çözüm bekleyen ve her şeye rağmen büyüsü, efsunu öğretmenliğin...
Söyleyecek çok şey var ama önemli olan şahsi görüşlerim değil bu günün kutsallığı ve güzel yazınızın vurguladıkları...
Ucundan bucağından bu kutsal meslekten nasiplenmiş ve hayalleri yarım kalmış biri olarak sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum sevgili Emine Hanım. Yüreğinize sağlık.
Sevgilerimle ve sonsuz selamlarımla sevgili dostum...Sıcak bir dokunuş ne zaman uğrasam gönül sayfanıza.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle
1980 İhtilalinin hemen ardından alınan (kaldı ki o dönemde bir çok öğretmen açığa alındı. Tutuklandı yargılandı) bunu ailesinde birebir yaşamış bir insan olarak Öğretmenler Gününün başka bir tarihe alınması dileğimdir. Ve elbette ki öğretmene değer bir gün ile sınırlandırılmamalı eğer onlara iyilik yapmak istiyorsak bir gün bir hediye verilerek kurtulduğumuz imajından sıyrılmalıyız! Ve devlet olarak geleceğimizi hazırlayan bu insanların durumları iyileştirilmelidir. Tabi bunları her sene dile getiriyoruz ama sesimiz(bizim köylünün ağzıyla) az geliy.... Duyarlı yüreğine teşekkürler arkadaşım.
Jale Keskin tarafından 11/24/2014 4:06:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Günün anlam ve önemine katkı yapan yorumun için teşekkürler Jale Hanım,
sevgimle
Dileğim, bu çarpık düzenin tez zamanda düzeltilip pırıl pırıl gençlerimizin önünün açılması, onlara ve aynı zamanda eğitime hak ettiği değerin verilmesidir.
Atatürk'ün "Millet Mektepleri Başöğretmenliği"nin kabulü 24.Kasım.1982
yılından bu yana öğretmenler günü olarak kutlanıyor.Son zamanlarda
öğretmenlerin saygınlığı yitirdiği,ezildiği,horlandığı,hak etmeyenlerin üst
görevlere getirildiği,atanamadığı bir dönem yaşanıyor.Öğretmenler
gününde,öğretmenliğe vefasızlık örneği budur işte diyen yazınızı kutlarım.
Sevgi ve selamlarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Desteğin için teşekkür ederim.
sevgimle