- 978 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
Tarih öğretmeni sorar:
“Söyle evladım, Napolyon ne zaman öldü?
“Valla öğretmenim, ben hastalandığını bile duymadım.”
Bu yanıta pek öfkelenen öğretmen, çocuğun velisini çağırır:
- Oğlunuza Napalyon’un ne zaman öldüğünü sordum. Hastalandığını bile duymadığını söyledi.
-”Haklıdır yavrucak, hocam. Biz fakir insanlarız. Radyomuz, televizyonumuz yok. Evimize gazete de girmez. Nereden duysun biçare çocukcağız o dediğin beyin öldüğünü?
Söze bir fıkra ile başlamak istedim , tebessüm ederken düşünelim diye.
’’ Dünyanın bütün çiçeklerine ’’ diyor Ceyhun Atuf Kansu ,bir öğretmenin son sözlerini anlattığı şiirinde
’’ Sen hiç okula gittin mi
Okul nasıl bir yer
Öğretmen nasıl biri ’’ diye soruyor bir çırak ustasına
Yarın öğretmenler günü .Herkesin bir öğretmeni ,herkesin bir öğrendiği ,herkesin bir öğrencisi olmuştur mutlaka bu hayatta .
Eğitim ailede başlayıp ,okulda devam eden ve zamanla hayatın içinde öğrenilen tecrübelerle pekiştirilen ,dolasıyla beşikten mezara kadar bitmeyen bir süreçtir.
Peygamber efendimiz Hz.Muhammed ( s.a.v ) ’’ Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz ’’ Hadis-i şerifiyle ; cehaletle savaşın hiç bir zaman bitmeyeceğine, bilmek ve öğrenmenin ölünceye kadar gerekli bir sorumluluk olduğuna vurgu yapar.
İnsan ; idealinin peşinden ancak eğitim ile koşabilir. Ruh ,ahlak ve zihin ancak eğitimle perçinlenirse realist düşünce işlemeye başlar.
Napolyon ; ’’ İki şey dünyaya hükmeder ; biri kılıç biri düşünce .Kılıç,eninde sonunda düşünceye yenilir ’’ der.
Eğitim insanın düşüncesinden haline ,halinden diline ,dilinden kalbine uzanan bir anahtardır.Kişiyi tanımak için,çok uzağa bakmak gerekmez.Sözlerin,kelimelerin ellerine bakmanız yeterlidir. İnsanın özünde ne varsa ,sözünden o dökülür..Fikir ummanında yol alamayanların yansıttığı hal dili ,cehaletin köhneleşmiş dimağı ile birleşince kişilerin edep ile hareket etmelerini beklemek anlamsızlaşır..Dolasıyla kendini eğitmemiş insanlar ahlaki değer yargılarından uzak ,kazanmak için her şeyi mübah sayan ,uzlaşmadan çok kavgaya açık olanlardır..Edep bilmeyenden kıymet beklemek ,samanlıkta iğne aramakla eş değerdir. Marifet ; kalbi selim,aklı selim olabilmekledir..
Aslımız doğruluk
Kemalimiz dostluk
Cevherimiz mağfiret
Görüşümüz adalet
Hazinemiz bilgi
Düsturumuz sevgi
İdealimiz insan
Şiarımız insan kalmak olsun
Diyor ki Derviş Yunus ;
Bilmeyen ne bilsin bizi
Bilenlere selam olsun
Her gecenin sonu bir sabaha uyanmakladır.Her daim aydınlık sabahlara uyanmak
dileğimle ;öğretmenler gününüz kutlu olsun...