- 1306 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tapu Gibi Adam
Tapu Gibi Adam / Beşik Mezar
--------------------------------------------------------------------------------
Günümüzde kaybettiğimiz en büyük hasletlerden güven ve itimat insanın olmazsa olmaz hasletidir. Değerli gönül dostları şöyle çok fazla değil bundan 30- 40 yıl önceyi hatırlayalım. Çek senet kefil var mıydı ? Her insan senet gibiydi. Tabu gibi adam derler ya işte herkes öyleydi. Şimdi ise hortumlama yarışında dünya sıralamasında Nobel’e aday olabiliriz. Nobel deyince sahi Pamuk’ta ülkeyi aşağılayarak Nobel ödülü almadı mı? Neyse konumuza dönelim. Güven ve itimat çocukluk çağından peygamberlik dönemine kadar Efendimiz Muhammed’in (s.a.v.) nitelendiği asil bir ahlâktır. Hatta müşrikler O’nu ’doğrıı’ ve ’güvenilir’ (Sâdık el-Emin) olarak tarif etmişlerdir. Rasulüllah’ın (s.a.v.) güven ahlâkına, bunun kökleşmesine, ihtimam gösterdiğini; bu hususta çocuğun yanlışına razı olmadığını, buna aykırı hareket etmesi durumunda kulağını bükerek onu cezalandırdığını görmekteyiz. Abdullah b. Büsr anlatıyor: Anam bir salkım üzümle beni Rasûlüllah’a (s.a.v.) göndermişti. Ben de Rasûlüllah’a (s.a.v.) ulaştırmadan önce ondan biraz yedim. Nihayet onu götürünce Rasulüllah (s.a.v.) kulağımı tuttu ve ’Ey hilekâr! ’ dedi. Şimdi durum ne peki, içler acısı, kötümser bir tablo çizmek amacım değil tabi. İşte görüyorsunuz basını ve gündemi. Mevla’m bizleri güven duyulan kullarından eylesin. Konuyla ilgili bir şiirimle saygılar sunuyorum...
Mezar Taşı
Çamurdan yapsalar mezar taşımı
Seninle yan yana hemen iç içe
Gözlerim çukurda dönsem başımı
Sessizce ağlaşsak gelsen her gece
Olur mu bilmem ki yaşlar bahtiyar
Belki de serinden gelir tatlı ses
Cennetten bahçemi yoksa o diyâr
Baksana gidiyor sırayla herkes
Millet mi uykuda ben mi serseri
Gel haydi,gel haydi sesler duyulur
Beşikten mezara yaktım eseri
Vah titrek vücudum nasıl koyulur
05.03.08 Bursa
Ömer Ekinci Micingirt
İletişim : micingirt@
YORUMLAR
Değerli üstadım her konuda olduğu gibi Batı ahlakına imrendik Batı kurallarına uyduk ve Batıyı örnek aldık ve her türlü rezalet,ahlaksızlık,sahtekarlık aldı başını gidiyor. Mevla sonumuzu hayreyleye.
Güzel ahlak konusunda İslama ve Peygamber Efendimizin sünnetine uygun hareket etseydik eğer hem ülke hemde bizler huzurlu bir toplum olarak yaşardık.
ALLAH-Ü-TEÂLA ne emrediyor;
Her türlü haram, zulüm ve haksızlıklardan uzak durmayı,
Gizli ve açık her yerde, Allah`ın murakabesinde olduğunu hatırlamayı,
Günah ve faydasız olan sözleri söylemeyip, az ve faydalı konuşmayı,
Vaktini boşa geçirmeyip, dünya ve ahirete yarar bir şeyle meşgul olmayı,
Hiç kimsenin aleyhinde konuşmamalı ve kimseyi rahatsız etmemeyi,
Elinden geldiği kadar herkese maddi ve manevi yardımda bulunmayı,
Büyüklere hürmet, küçüklere şefkât göstermeyi,
Alçak gönüllü, samimi, tatlı dilli ve güzel yüzlü olmayı...
İşte bunlar Mevlanın emirleri batının değil.İslam ahlakının yaşandığı toplumlarda kardeş kardeşi öldürmez. Kimse kimsenin malına ve ırzına göz dikmez...Yüreğinize sağlık çok güzel bir konuya değinmişsiniz.
Selam ve hürmetler