- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-34
*Harekete geçtin ve başarısız mı oldun? Yöntemde bir hata yaptın demektir. Geri dön ve şöyle yap: Önce düşün, sonra bir hedef seç, daha sonra hedefe ulaşmak için plan yap ve en sonunda da harekete geç.
*İnsanlara değerli olduklarını hissettirirseniz, onlar da size değer vermeye başlarlar.
*Fırsatların yaratıcısı şans değil, zekâdır. O nedenle aptallar bütün ömürlerini fırsat çıkmasını bekleyerek geçirirler.
*Başkalarının hatalarını affetmeyen insanlar, kendi hatalarını göremeyenlerdir.
*Taşı anıta, anıtı da taşa dönüştürmek mümkündür. Birini yapan sanatçıdır, diğerini yapan ise yıkıcıdır.
*Sonradan pişman olmak istemiyorsan terbiyesizle tartışma, hilebaz ile yarışma, aptalla konuşma!
*Korkma! Yaşasan da, kaybolsan da, ölsen de evrendesin; yani bu koskocaman evindesin…
*Vicdanı susturmak çok zordur, hatta imkansızdır. İyisi mi bırak konuşsun!
*Senin elde etmek için hayatını feda ettiğin şeyleri, belki de bazıları çöpe atıyor.
*Müsrif sadece kendini değil, yakınındakileri de batırır.
*Bunlar birbirinden çok farklıdır: Düşüncelerdeki aşk, kitaplardaki aşk, çılgınlardaki aşk.
*Doğru olmadığını bildiğimiz halde sevdiğimiz insanın yalanlarına inanırız da, doğru olduğunu bildiğimiz halde sevmediğimiz insanın söylediklerine inanmayız. Neden?
*Ayna ile işin bittiyse yani artık aynaya bakmıyorsan, gözlerin de iyi görmüyor demektir!
*Kazanmayı bildiğin gibi kaybetmeyi de bil. Nasıl ki kazanmak her şey demek değilse kaybetmek de dünyanın sonu demek değildir.
*Gerçekleri duymak istemeyenlere bunu iletebilecek güçte bir aygıt henüz keşfedilmedi. Belki birkaç bin sene sonra…
*Savaşan tarafların savaş sonunda kazanacakları hiçbir şey yoktur; savaşın bütün ganimeti savaştırana gider.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.