- 941 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
MACERA DOLU AMMERİKAA AMMERİKAAA.
Efendim şu son günlerin gözde tartışmasına ben de burnumu sokmasam olmaz değil mi? E yani o kadar Tarih ilmi tahsil ettik. İki kelam da biz eyleyebiliriz sanırım.
Şimdi..
Sorular şunlar:
1- Amerika’yı Müslümanlar mı keşfetti?
2- Gemileri karadan yürüten ilk hükümdar Fatih Sultan Mehmet miydi?
3- İstanbul’u Fatih Sultan Mehmet mi feth etti gerçekten de?
4- Türklerin medeniyete hiç bir katkıları yok mudur?
5- Alp-Er Tunga öldü mü? / Issız acun kaldı mı / Ötlek öcün aldı mı?
CEVAPLAR:
1- Amerika’yı kesinlikle ve kesinlikle Müslümanların, hele de Türklerin keşfetmiş olması mümkün değildir. Şunun için mümkün değildir: Amerika’yı keşfedebilmek için her şeyden önce dünyanın hem döndüğünü hem de yuvarlak olduğunu bilmek lazımdı. Oysa tarihi belgelere baktığımızda Türkler bırakın dünyanın yuvarlak olmasını topun yuvarlak olduğunu bile daha yeni keşfetmişlerdir. Düşünsenize elli sene kadar önce ‘’ Top yuvarlaktır’’ Diye bir söz var mıydı? Minnacık bir topun yuvarlak olduğunun bile daha yeni farkına varmış olan Türkler koskoca dünyanın yuvarlak olduğunu nereden bilebilirlerdi ki.
Peki dünyanın döndüğü?
Bu gerçeği Galile 1632 yılında ‘’ "siz ne derseniz deyin, size ve her şeye rağmen dünya dönüyor’’ diye dile getirmiştir. Türklere gelince ancak ve ancak 1968 de Fecri Ebcioğlu bunun farkına varmış ve ‘’Atlı karınca dönüyor, dönüyor, dünya durmadan dönüyor dönüyor’’ diyebilmiştir ki o bile Marc Aryan denilen birinden araklamadır. Türkler ancak 1973 yılında Oktay Yurdatapan sayesinde dünyanın döndüğünü keşfedebilmişler ve bunu Nilüfer tarafından Türk Milletine duyurmuşlardır ‘’ Dünya dönüyor , sen ne dersen de ‘’ diyerek.
Aslında Türklerin dünya hakkında bilgileri o kadar yanlış ve hatalıdır ki bu bilgilerle değil Amerika’yı, burunlarının ucunu bulmaları bile mümkün değildir. Di haydi buyurun:
Herşeyin yalan riya
Hayat sanki bir rüya
Bıktım usandım senden
Kavanoz dipli dünya
Türkler dünyayı kavanoz dipli bir nesne sanıyorlar.Hem de çağımızda..
Böyle bir cehaletle Amerika’yı keşfetmek mümkün mü?
Bir başkası:
‘’Dünya handır han içinde’’
Yok ebenin örekesi. Oldu olacak ‘’Dünya beş yıldızlı bir oteldir.’’ deseydin bari.
Yahu onu bırakın ünlü Müslüman-Türk ilim adamı Rafet - El Roman bile daha işin yeni farkına varmış da bakın ancak içinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda ne diyebilmiş:
Macera dolu Ammerika
Ammerika Ammerika
O memo
Burası new york Ammerika
Evler karıstı bulutlara
Nasıl bir yasam
Nasıl bir zaman
O memo
İnsanlar simsiyah
Kızıl beyaz
Sokaklar basketbol
Müzik ve dans
Nasıl bir yasam
Nasıl bir zaman
Macera dolu Ammerika
Ammerika Ammerika
O memo
Gece variller ates ates
Etrafta sis duman ve cankiler
O rapçiler ve rakçılar
O memo
Burası Teksas Ammerika
Herkes çizme fötr
Kot pantolon
Nasıl bir yasam
Nasıl bir zaman
Macera dolu Ammerika
Ammerika Ammerika
Dünya ve Amerika hakkındaki bilgilerimizin en eskisi bile 1968 yılına aitken Amerika’yı nasıl olur da biz keşfetmiş olabiliriz ki. Saçmalık işte…
2- Cumhurbaşkanımızın Amerika’yı Müslümanların keşfettiğine ilişkin sözleri üzerine büyük - küçük, ünlü-ünsüz, denli- densiz herkes kaleme, daha doğrusu klavyeye sarıldı. Harıl harıl daha önce hiç kimsenin umrunda olmayan ‘’ Amerika’yı aslında kim keşfetti?’’Sorusunun cevabını arıyoruz. Daha da doğrusu Amerika’yı Müslümanların keşfetmemiş olduğunun delillerini arıyoruz. Öyle ya eğer olur da kazara Müslümanlar tarafından keşfedilmiş olursa kıyamet kopabilir.
Elin Gavuru (Eski İngiltere Deniz Kuvvetleri Başkomutanı ve okyanus bilimci Gavin Menzies ) Yazmış olduğu ‘’ "1421, Çin’in Amerika’yı Keşfettiği Yıl" adlı kitabında Amerika’yı ilk kez Bir Müslüman- Çinli amiral olan Cıng Hı’nın, Colomb’tan önce keşfettiğine dair tezini, Cıng Hı’nın filosu tarafından çizilen dünya haritasının üzerindeki tarihin 1423 yılına denk geldiği gibi birkaç ana noktaya dayandıradursun biz elin gavurunun Muhteşem dediği Süleyman’ımızı nasıl homoseksüel yaparız diye uğraşırız.
Bu arada Cumhurbaşkanı da habire devam ediyor ve ‘’Bunlar Bir Müslümanın bunu yapabileceğine inanmadılar. Karadan gemileri yürüttüğüne de inanmıyorlar.’’ Diyerek yeni bir tartışma başlatıyor.
Şimdi sorunun cevabına gelelim: Gemileri karadan ilk yürüten Fatih Sultan Mehmet değildir. Ondan 115 yıl önce bir başka Türk olan Umur Bey gemileri karadan yürütmüştür.
Umur Bey Peleponnes yarımadasını ana karaya bağlayan yaklaşık 10 Km uzunluğundaki Korint kıstağı denilen toprak bağlantı yolu kullanarak gemileri karadan geçirmek suretiyle Ege denizinden İnebahtı Körfezine intikal ettirmiştir.( 1338)Ancak Umur Bey de değildir gemileri karadan yürüten ilk komutan. Ondan önce de bu yol üzerinde gemilerin karadan yürütüldüğü bilinen bir gerçektir [ Walter Verner- ‘’ Antik Zamanlardaki En Uzun Gemi Güzergahı , Diolkos-Korint Kıstağı, Yunanistan Ve İlk Kanal İnşaatı Teşebbüsü’’ adlı eser ]
Peki bu bilgilerle Fatih Sultan Mehmet’in karizması çizildi mi dersiniz? Bence çizilmedi. Tam tersine onun tarihi masal gibi okuyup, masal gibi değerlendirmediğini, tarihten alınması gereken dersi aldığını öğrendik.
3- İstanbul’un Fethi Ulubatlı Hasan’ın surlara Türk Bayrağını dikmesiyle gerçekleşti değil mi? Peki onun hemen öncesine bakalım. Fatih Rumeli Hisarını nereye yaptırmış: Bu günkü Rumelihisarı dediğimiz yere. Yani Rumelikavağından Bu Günkü Rumeli Hisarına kadar olan yerler Türklerin elinde. Öyle ya başka nasıl yaptıracak o hisarı? Savaş karargahını nereye kurmuş? Topkapı’ya…Yani Çatalca’dan Topkapı’ya kadar olan topraklar da Türklerin elinde. Kadıköy, Üsküdar, Kartal, Pendik, Ümraniye vs Anadolu yakasını saymıyorum. Oralar çoktan Türklerin elinde.
Kısacası Fatih Sultan Mehmet’in feth ettiği İstanbul bu günkü İstanbul değildir. Bu günkü İstanbul’un onda biri bile değildir. Bu günkü İstanbul’un büyük bir kısmı Fatih’ten önceki padişahlar tarafından feth edilmiştir. Yani pek çok kişinin zannettiği gibi Fatih Sultan Mehmet bu günkü İstanbul haritasına baktığımız zaman gördüğümüz tüm ilçeleri feth eden komutan değildir.
4- Eveeettt. Gelelim şimdi acı gerçeklere.
Osmanlılar Türk düşmanı olduğuna göre (!) [ Padişah eşleri Türk değil (!), Sadrazamlar ve pek çok paşa Türk değil (!), Önemli bilim ve sanat adamları Türk değil (!) ] en azından yaklaşık bir altı yüz yıl kadar Türklerin medeniyete hiç bir katkıları yoktur (!)
Doğrudur da(!)
Mesela dünyanın en görkemli sanat eserleri olan Selimiye, Süleymaniye ve Şehzade Camii Kayserili bir Ermeni olan(!) Mimar Sinan tarafından yapılmıştır.
Dolmabahçe sarayı, Dolmabahçe Camii , Beylerbeyi Sarayı, Çırağan Sarayı gibi sanat şaheserleri de yine Ermeni Balyan kardeşler tarafından yapılmıştır.
Müzikte de öyle
Mesela Plevne Marşı…’’Şanı Büyük Osman Paşa Plevne’den çıkmam diyor’’ O bile aslında bir Ermeni marşıymış (!)
www.izlevideo.net/plevne-marsi-orjinal-ermenice-hq--78877.html
Çırpınırdı Karadeniz de öyle: (!)
www.youtube.com/watch?v=tfXNEU9nD1M
Yalnız tabii ki bu medeni alanda hiç bir şey ortaya koyamayıp hep bir yerlerden araklama işi Cumhuriyet dönemine de sirayet etmiş. Mesela İstiklal Marşımızdan sonraki en kutsal marşımız olan ‘’ Dağ Başını Duman Almış’’ marşı asıl adıyla ‘’ Tre Trallande Jantör ‘’ Yani ‘’Üç şırfıntı kız’’ Bir İsveç halk şarkısıdır. Üç fingirdek İsveçli kızın fingirdeşmeleri bizde ‘’ Sesimizi yer, gök, su dinlesin/ Sert adımlarla yer her yer inlesin ‘’ olmuştur. İsveçliler bu marşı benim müzik derslerinde öğrencilerime seneler boyu ‘’ Gençlik Marşı ‘’ olarak öğrettiğimi bilseler gülmekten çene kemikleri ayrılırdı herhalde.
www.youtube.com/watch?v=tgxbFDn74jw
Ya ‘’ Bir Başkadır benim memleketim?’’ On iki Eylül döneminin hit şarkısı. ‘’ Havasına suyuna, taşına toprağına…Lay lay lay lay lay lay la la…’’
Aslı bir Yahudi halk şarkısı. Adı: Rabbi Elimelekh.
www.youtube.com/watch?v=lFeV1G7gwJY
Daha fazla karıştırmayalım olmazsa. Müziğimiz bizim değil(!), Mimarimiz bizim değil (!) E daha hangi medeniyetten bahsediyoruz ki.
5- Alp er Tunga yaşıyor ve öcünü almış olsaydı ben bunları yazmak zorunda kalır mıydım hiç?
YORUMLAR
Biz en iyisi "Top yuvarlaktır" diyelim hiç olmazsa onun yuvarlak olduğunu keşfetmişiz ya :(
Tebrikler hocam
saygılar
sami biberoğulları
Sana ilginç bir şey söyleyeyim mi? Bizim Top Yuvarlaktır sözümüz başka dillere de geçmiş bizden )))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Hocam o engin bilgilerinizden yine nasiplendik ve neyin nasıl olduğunu öğrendik Keşiflerimizi bir bir sıralamışsınız o Dağ başını duman almış Marşının melodisini o üç şırfıntı kızdan kimler hangi mantıkla almış ve yapmış helede Marş a Değerli yazınızdan faydalandık kaleminize yüreğinize sağlık saygılarımla
sami biberoğulları
O sorduğun sorunun cevabını maalesef bilmiyorum. İşin ilginci İsveç öyle çok da ilişkide olduğumuz bir devlet olmadığı halde neden onun bir şarkısı alınmış onu da bilemiyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Alp er Tunga yaşıyor olmasın diye yazılanları, okutulanları, inandırılanları ve bunun izdüşümü olan gündemi pek güzel tiye almışsınız, hocam...
Durup, bir düşünmesi gerekenler için yeteri kadar uyarıcı olmuş bu yazı...
Tebrikler, teşekkürler...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
yine sıkılmadan okudum ama buraya takıldım bilmedigim icin anlamadım sanırım yazının devamı olacaktır gibi geldi bana sami hocam 5- Alper Tunga yaşıyor ve öcünü almış olsaydı ben bunları yazmak zorunda kalır mıydım hiç? eline saglık saygılarımla...
sami biberoğulları
Alp Er Tunga eski Türk Devletlerinde Saka (İskit) Türklerinin bir hükümdarı olup adına düzenlenmiş destan günümüze kadar gelmiştir . Burada Alp Er Tunga yaşasaydı derken maalesef destanlarımızın, destanlarla birlikte de Türklük ruhunun giderek unutulduğunun altını çizçek istedim ve dedim ki '' Eğer Türklük ruhu yaşıyor olsaydı, ben tüm bunları yazmak zorunda kalmazdım.
Selam ve sevgilerimle.
KalbiHazan
Her zaman ki gibi kaleminizden etkili bir yazı dökülmüş Sami Hocam.
Öncelikle elinize, emeğinizi ve düşüncenize sağlık...
Hani dinsiz, dilsiz, kimliksiz, kültürsüz, tarihsiz olduğunu iddia eden insanlar dünyanın her tarafında olabilir, bu bir yerde kabul edilebilirde. Tercihi der geçerim. Ama asla bir milletin topyekün bu değerlerden yoksun olduğu iddia edilemez, düşünülemez, teklif dahi edilemez :) Kimliksiz bir millet olur mu, o milletin vatanı olur mu, vatanı olmayanın taşı toprağı olur mu? Bizler Millet olarak illaki tarihe varlığımızı duyurmuşuz. Ama tarihteki adil davranışlarımızla, keşiflerimizle, buluşlarımızla gurur duyan, duyuran bir toplum olacağımız yerde kopyala değiştir yapıştır tekniğini kullanan bizim olmayan bir tarihi anlatır yaşar olduk. Kaldı ki kel alaka safsataları magazinsel reklamlara döker bir hal bile aldık.
Ne diyeyim?
Dilini, kültürünü, dinini, erozyona uğratmayan bir toplum olmak dileğiyle....
Kaleminize sağlık.
Saygı ve sevgilerimle...
sami biberoğulları
Dilini, kültürünü, dinini erozyona uğratmayan bir toplum olmak dileği ile.
Selam ve sevgilerimle.
Sami hoca ; seni okuma fırsatı buldukça çok önemli ve biraz da utanılacak bir gerçek başımıza dank diye iniyor : Çoğumuzun Tarih bilgisi - yok denecek kadar - çok az. Maalesef ben dahil..
Lüfen yazmaya devam et ki ; öğrenemeyiz bu yaştan sonra belki ama en azından farkına varırız gerçeklerin.
sami biberoğulları
Ben de bazı şeyleri yeni öğreniyorum. Tek avantajım neyi aradığımı bilmek.İşte Tarih öğretmeni olmanın avantajı da bu. Yoksa İnternette her şey var. Tabii ki bu arada ciddi bir araştırma yapmak da gerekiyor çünkü oldukça fazla bilgi kirliliği de var bu sanal alemde.
İlginiz için teşekkürler.
Her yönü ile enteresan bir yazı.
Her bir bölümünü ilgi ile, tebessümlerle okudum.
Kendimizi küçümsemeyi, aşağılık görmeyi ne kadar çok seviyoruz.
Tuhaf bir milletiz, tuhaf.
sami biberoğulları
Tuhaf bir milletiz vesselam. Cübbeli Ahmet Hocanın dediği gibi ''Elin gavuru uyduruk Rambosunu kahraman yapıp çıkıyor, biz var olan Muhteşem Süleymanımızı ne hallere sokuyoruz.''
Selam ve sevgilerimle.
‘’ Havasına suyuna, taşına toprağına…Lay lay lay lay lay lay la la…’’
''Sanki ben şarkıyı Kıbrıs Harekatı günlerinden hatırlıyorum'' derken kontrol ettim, 1972 de çıkmış, 74'te popüler olmuş. Bu arada top yuvarlaktır saptamasına şiddetle katılıyorum: Türkçemizde böyle bir cümle var. Saygılarımla.
sami biberoğulları
Aslında yazarken ben de Kıbrıs Barış Harekatında gündeme geldiğini görmüştüm. Ama asıl çıkışını 12 Eylül döneminde yaptı '' Yine de şahlanıyor aman Kolbaşının kır atı'' Türküsüyle.
Top yuvarlaktır: Kesinlikle ))))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.