- 691 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÖYÜMÜZDE EKİNİN BOL OLDUĞU YIL BEBEKTE BOL OLDU
1958 yılın da çok bolluk olmuş:.Yağmur çok yağmış taş üstüne düşen tohumlar bile bire 15 vermiş o yıl çok arpa buğda olmuş.
Kabak tepe,Cehennem deresi,sıyrınçak,zırman güney,çukur harman,köy civarı ağ gedik,tuz taşı,yolcu gediği,hiç mahçup etmemiş bol arpa buğda vermiş.
Çerçiler bu durumu ekinler yeşilken sezmişler,heybelerini yenilemişler,satacakları şeylerin hayelini kurmuşlar,incir,üzüm iplik iğne ,çorap,kemer lastiği,daha neler neler almışlar bir kenara koymuşlar .
Harmanlar kalkar kalkmaz köye hücum etmişler.Eğin den çuvallar dolusu kuru dut gelmiş,Kündübek ten kuru üzüm,Halpuzdan çerçi gelmiş,pekmez gelmiş.Atmadan ceviz çökelek gelmiş,köyün sokakları bi anda satıcılarla şenlenmeye başlamış.Kimi buğday,kimi arpa ,pıt pıtı alarak mallarını satmışlar.
Oyıl eşekle değil kamyonla şehre gitmiş bizim köylüler.Malatya dan karılarına neler neler almışlar renga renk basmalar divitler,başlıklar,abalar çoraplar kunduralar almışlar.Lahana istotu alıp turşu vurmuşlar,elma ,nar ayva alıp sandıklara koymuşlar,şeker almışlar çay almışlar.
Karılar erkeklerin bolkerliğine şaşmışlar eskidn al dediklerinde yüzleri turşu gibi olan erkekler şimdi bir yerine iki alıyorlarmış.
Kış gelipte sobalar tütünce kavurgaları kavut yapıp pekmezle karıştırıp dut ta katıp pohnit yapmışlar,kavırga hedik bol meze olmuş.Dolma küftesi,kıvrımlı kömbe,ara sıra elma,nar geç vakitlere kadar saz çalıp toplanıp eğlenip vakit geçirmişler.
Kış ta çok şiddetliymiş kimin umrun da tezek,odun çekme bol olmuş.
Çocuk uyku mahmurluğu ile gecenin bir payın da başını kaldırmış babasın da bi telaş,ne oldu baba demeden babası -tumanımda bi pire var yatamadım demiş- çocuk inanmış uykuya dalmış.
O yıl hamle kalmayan kadın kalmamış bir iki istisna hariç her evde bir 59 lu yoksa mutlaka 60 lı vardır
palaklı dan öllük elemişler ,çocukları belemek için ,delik deşik olmuş palaklı o yıl ,toprağı kundaklarda.
köyün nüfüsu tam 55 tane artmış,her evde ingaaa sesleri yükselmiş,bolluğun etkisin den olsa gerek hepsi de sağlıklı sihhatli olmuş sadece 3 fire vermiş,gün gelmiş sınıflara sığmamışlar ,devlet te eski kerpiç okulu yıkmış o bolluğun cezasını yeni okul yapmakla ödemiş.
YORUMLAR
Sevgili dostlar güçlü sevgi güçlü empati kurar..Anadolu insanı sanayi toplumunun kültürüne ayak uydurmadı ...sancı devam ediyor...umarım beğenirsiniz...yörel şive ile yazılmış...Malatya...Arguvan...Yukarı sülmenli köyünden eskilerden bir yaşam kesiti ...
ARIT tarafından 11/18/2014 11:16:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
ARIT tarafından 11/18/2014 11:16:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
ARIT tarafından 11/18/2014 11:17:26 PM zamanında düzenlenmiştir.