- 387 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-32
*Yazdıklarınızda, söylediklerinizde insanlar sizin değil de kendilerinin görüş ve düşüncelerini görmek isteyebilirler. Onlara hoş görünmek için bu tuzağa düşmemeli; yoksa orijinal değil ısmarlama fikirler ortaya koymuş olursunuz.
*Beklersen, mutlaka bir bekleten bulursun!
*Varlığı bütün halinde kavrayıp algılayamayan bir zihinden yaratıcılık beklenemez.
*Söylediklerim, söyleyemediklerimin yanında ne ki….
*Şayet evren sonsuzsa tek bir tanedir; sonsuz değilse başka evrenler de daha var demektir. Tek bir tane evren varsa mesele yok; ya çok sayıda evren varsa ne yaparız? Çünkü bir tanesi hakkında bile bildiklerimiz o kadar az ki…
*Açlık sınırını veya yoksulluk sınırını para cinsinden hesaplamak mümkün de, alçaklığın sınırını ne ile hesaplayacağız?
*Bildiğini bil, ama bilmediğini de bil!
*Sorunsuz bir aile, sorunsuz bir ülke ve sorunsuz bir dünya bekleme; ne zaman vardı ki şimdi de olsun?
*Evrende, kötümser insanların dünyasını aydınlatacak bir güneş aradım, bulamadım.
*Servete sahip değilim diye üzülme; belki farkında değilsin ama sen kendin bir servetsin.
*Her büyük düşün arkasında büyük bir adam vardır.
*Keşke kirlenen elbiseler gibi kirli düşünceleri de yıkayıp tertemiz bir dünya kurabilseydik…
*Güvenin olmadığı yerde arkadaşlık, dostluk hatta sevgi aramak boşuna bir gayrettir.
*Âşık sevmekten korkmazsa, maşuk neden sevilmekten korksun?
*Giderken arkanda yaralı bir kalp, ağlayan bir çocuk, kuyruk acısı olan bir düşman, kırgın bir dost, beddua okuyan bir ana-baba bırakma.
*Ders alınmayan yaşantıyı tecrübeler hanesine yazamayız.
*Küstahta cahil cesareti tavan yapmıştır.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Merhaba Ömer hocam, bunca anlamlı sözü dağarcığınıza katmak kolay olmasa gerek.
Hepsi bir birinden anlamlı.
Tebrik ederim
saygılar
Ömer Faruk Hüsmüllü
Selam, sevgi ve saygılarımla...