- 1427 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ROMANTİZM
Romantizm aşkın romanıdır. Romantizm aşkın masalsı halidir. Romantizmin rengi pembedir. Romantizm sevginin ışığıdır. Hazan romantizmin en hazin hüznüdür.
Romantizm saygının zirvesidir. Nefreti yenmektir. Düşler dünyasıdır romantizm, tangodur, valstır, estetiktir. Nezaket ve zarafetin altın anahtarıdır romantizm. İnsan hayatına atılmış büyü perisinin sihirli tozlarının ruha yansımalarıdır romantizm.
Romantizm dünyasında kıskançlığın adı imrenmedir. Türk insanının romantikliği oryantal kum taneleri kadar gizemli, Kafkas kartalı kadar koruyucu, Anadolu çınarının gölgesi kadar huzur verici, Boğaz’ın mavi suları kadar mehtaplı gecelerin haresiyle yüklüdür.
Türk insanının romantizmi mahcuptur, sessizdir, gizli gizli yaşanır, kaçamak bakışlıdır. Nihavent ve hüzzam kokar romantizm İstanbul’da, halay ve horon coşkusudur Anadolu’da.
Türk insanının romantizmi, vahşi kapitalizmin romantizmi gibi lüks, aşırı tüketim, pahalı hediyeler, abartılı gösteriş ve parayla satın alınmış mücevher değildir.
Türk insanı okudukça, çağdaş hale geldikçe, fıtratında var olan romantizm daha çok açığa çıkacaktır. Türk insanının fakire, düşküne, yetime, garibe, gurebaya olan merhameti, şefkati, yardımseverliği, kadirşinaslığı, hüsnüniyeti romantizmin bir başka boyutudur.
Türk insanı ekonomik olarak güçlendikçe, yaşama dair problemlerini çözdükçe, emrinde olana, maiyetine girene gösterdiği hoşgörü ise romantizminden izler taşır.
Romantizmi duygusallığın zirvesi olarak da algılayabiliriz.
Romantizm zaaf değildir, zafiyet değildir, zayıflık değildir, fantezi değildir, hafiflik değildir. Hele Türk insanı açlığı, yoksulluğu, işsizliği, cehaleti yensin siz o zaman görün gizli kalmış romantikliğinin su yüzüne çıkışını, somut hale gelişini.
Romantikliği salaklık yada enayilik olarak algılayan ve dalga geçenlere bir iki çift lafım olacaktır. Kedi ulaşamadığı ciğere murdar dermiş. Eşeğe semer vursan eşek yine eşektir. Anırmak için zaman mekan mevhumu yoktur. Anırmak istedi mi hiç kimse durduramaz, önüne en tatlı en güzel kokulu çayır otlarını koysanız bile. Romantik erkeği kılıbık olarak gören maçolara gelince zaten onlar kadın görünce dut yemiş bülbüle dönen iki lafı bir araya getiremeyen zavallılardır.
İyi akşamlar
HAMİŞ:
Ey erkekler paranız varsa bu akşam evinize bir gül alarak gidin yoksa dert etmeyin kapıyı açan eşinize sıkı sıkıya sarılın ve usulca kulağına seni seviyorum deyin o bile yeter romantik olmak için
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.