- 549 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SERSERİ
Kuşkusuz her insanın kendine özgü karakter biçimi olduğu gibi Defterdeki sayın üyelerin kendilerine has kalem kullanma alanları biçimleri paylaşımları olduğu da bir gerçek.
Örneğin ben, daha çok güncel olaylardan görüp yaşadıklarımdan ilgi duyduğum konulardan anılardan kısacası hayatın içinde olan birçok şeyden çok doğal ve içtenlikle söz etmeyi bunları paylaşmayı seviyorum.
Böylelikle rengarenk bir dünyanın içindeymişim gibi hissediyorum kendimi. Tabi kendi çapımda kendi algılarım ölçüsü ve doğrultusunda.
Evlenmek isteyen adaylara sorulan sorulardan biri de şu olurdu önceki yıllarda: Evleneceğiniz kişide aradığınız özellikler?
Cevabı: Genel kültürü yüksek olsun, olurdu genellikle.
Şimdilerde, entelektüel birikimli donanımlı olsun, gibi kavramlar kullanılıyor daha çok.
Bilgiden daha güzel daha yararlı ne olabilir ki sonuçta.
İyi de, bu zamanda bu o kadar kolay mı?
İddia edildiği gibi temiz ya da kirli, toplumların çılgınca bir bilgi bombardımanına tutulmuş olduğu inkar edilemez. Bu karmaşadan kaçıp kurtulabilene ne mutlu!
Öncelikli olan güzel bir ahlaka sahip olabilmesi değil midir insanoğlunun.
“Bütün cihanı araştırdım güzel ahlaktan üstün liyakat bulamadım”
Ne kadar derinliği olan bir söz. Bir meşale adeta.
Sevgi konusuna gelince üstüne söylenmedik söz kalmamış.
"Her güzel şey sevgiyle başlar"
"Sevginin açamayacağı kapı yoktur."
İlahi bir yasa misali yüreklere kazınmış olanı ise hiç kuşku yok ki:
"Yaratılanı severim Yaradan’dan ötürü"sözüdür.
Peki bu gönülleri titreten kutsal ve unutulmaması gereken sözü ne kadar hatırlıyoruz dersiniz..
Ardından hemen herkesin söylenen her söze ‘saygı’ duyduğu alışkanlığı yer etti dillere.
Sevgi gibi saygı kavramı da alaşağı edildi böylece.
Aslen Sinop’lu olduğu iddia edilen ünlü filozof Diyojen’ in muhteşem sözlerinden bir kaçına dokunmadan geçmemek gerek.
Bir gün çok dar bir sokakta zenginliğinden başka hiçbir şeyi olmayan kibirli bir adamla karşılaşır. İkisinden biri kenara çekilmedikçe geçmek mümkün değildir. Mağrur zengin, hor gördüğü filozofa: Ben bir serseriye yol vermem, der. Diyojen, kenara çekilerek gayet sakin şu karşılığı verir: Ben veririm!
Büyük İskender Korinthos’ta "Bir dileğin var mı?" diye sorunca "Gölge etme, başka ihsan istemem" demiştir.
Çeşmeden avucu ile su içen bir çocuk görünce "Bu çocuk bana fazladan eşyam olduğunu öğretti" diye haykırıp su çanağını kırmıştır.
Gereksiz iltifatlardan övülmelerden hoşlanmam. Takdir edilmek içten bir şekilde değer görmek beni de mutlu eder elbette. Ancak bu hoşluklar beğeniler karakterime yönelik olursa…
Biraz sivri ve ayarını kaçırdığım olsa da onca tatlı dilime rağmen kimseye hak etmediğini düşündüğüm övgülerde bulunmak istemem.
Hak etmeyene verilen değer vereni de değerinden eder sözüm sevdiğim sözlerimden biridir.
Sanırım üç yılı aşkındır Defter üyesiyim. Fakat iyi bir üye olduğum söylenemez. Çünkü devamsızlıklarım çok. Ödevlerimi de ihmal etmekteyim. Sayın üyeleri pek tanımıyorum.
Ama bir DVİDOFF um var ki…
Ne desem ne söylesem içimden geçenlere başlık bile olmaz.Ne olur ne olmaz duygularım içimde kalmasın istedim. Aslında başka üyelere yazdığı yorumları okurken tanıdım kendisini ve tiryakisi oldum hemen. Lakabını “yorum sihirbazı” koydum. Ne muhteşem yorumlar aman Allah’ım...
Tabii o kadarla kalır mı benim elime düşen! Baktım gördüm izledim…
Yüreğim büyüdü büyüdü yutuverdi DAVİDOFF u…
Kompleksiz. İnsan sarrafı. Yürekli. Hazımlı. VE övgüleri gerçekten hak eden biri.
YORUMLAR
Bazen tebrik ve teşekkür etmekte gecikirim.
Fakat yazının bir başlığı var ki, off ki off. Hani bir sanatçımızla söyleşi yapmışlar, şu an iyi bir yerdesiniz ola ki sanatçı olmasaydınız ne olurdunuz? Diye. Ne olurdum, diye kısa bir düşünmüş cevaplamış.
-Serseri olurdum tabi.
Söyleşi yapan kişi şaşkın şaşkın, serserilik iyi bir şeymiş gibi gülümseyerek cevapladınız.
-Serseriliğin bir kötüsü, bir de iyisi vardır. Ben iyi serseri olur, deniz kenarında kendime türküler söylerdim.
***
Şu an da bütün Dünya'da adı, sanı bilinmemiş kendisi için yazan, çizen kim bilir ne çok Şair ve Yazar vardır ki; adı, sanı bilinen kişilerden çok daha iyi yazarlar ama deniz kıyısında, ya da başka yerlerde...
Hepsinin adına teşekkür ederim.
Saygıyla.
Davidoff tarafından 11/18/2014 12:46:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
DEVRİM DENİZERİ
Selamlar.
Hayata dair bizi yazmaya iten en çok irdelediğimiz,örselediğimiz duygulara kısa kısa göz atmışsınız çünkü her biri sayfalar dolusu yazıyı ve üzerine konuşmayı gerektirecek türden.Sevgi,saygı,ahlak vb.
Her birimizin ayrı dünyaları, hayata dair farklı yaşanmışlıkları bazen ortak noktalarda birleştiğimiz alanları var.Başlıklarımız ortak olsada içeriği kişiden kişiye değişiyor.Saygının hayatımdaki karşılığı katılmadığım halde farklı fikirlere tahammül etme,incitmeden, kırmadan düşüncemi söylemekten öteye geçmeden onun düşünsel alanını tehdit etmemek iken bir başkasına göre farklı düşüncelerinin dinlenmesi belkide biraz destek görmesi olabilir.Kiminin saygısı biraz daha bencil kimininki daha hümanisttir.Ama ikiside kendince saygıyı koruduğunu düşünebilir.
Benzer örnekler bir çok başlııkta verilebilir.Genel olarak çok güzel konulara değinip son derece özlü sözlerle etkisini kuvvetlendirmişsiniz.Hayatın içinden yazıları seviyorum.Tebrikler.Saygı ve selamlarımla.
DEVRİM DENİZERİ
bu fevkalade önemli katkılarınıza sonsuz teşekkürler ediyorum. Benim de çıkaracağım dersler var.
İçten Sevgi ve selamlarımla.