Hoşçakal İran
İranlıların istilasında Türkiye. AHMEDİNEJAT’ın halkı sudan çıkmış balığa dönüyorlar Türkiyeye geldiklerinde. Kadınlar açılıp saçılıyor yüzlerinde kilolarca boya, rüküşlük halt safhada, bide bunların böyle rüküş ve boyalı yüzleriyle denize ve havuzda yüzerken görürseniz şaşırmayın. İnsan durup soruyor kendisine ne oluyor bu İran’a.
Ve her müzik sesinde başlıyorlar dansetmeye yer mekan hiç önemli değil yeterki müzik olsun.. Sinek vızıltısını müzik sanıp oyanayabilecek kapasiteye sahip bu insanlar...
Asena bunların yanında fos kalıyor, her iranlı kadın her iranlı erkek dans konusunda iki misli asena eder. Tabii alkolün verdiği cesaret ve AHMEDİNEJAT’dan uzak olmanın rahatlığıyla.....
Bana gelip fısıl fısıl soruyorlar, rus kadın vardır, burda kerhane vardır...
Yemeğe gelince asırlarca aç kalmışlar gibi tabağı tıka basa doldurup, ama yiyemeyip çoğunun çöpe gideceğini ziyan olacağını idrak edemeyecek kadar karışık akılları...
Evet asırlarca pek çok insani ihtiyaca aç kalmış bir coğrafyanın kabuğu kırılıyor çehresi değişiyor. Öncelikle bunu bu coğrafyaya hakim olan idari yönetimlerin daha sonrada kendi halklarını bu coğrafyaya dönüştürme gayesi içinden olan diğer ülke idaricilerin bu çatlayan kabuğu farketmeliler...
Globalleşen dünyanın değişen yüzü İran. Hoşçakal İran hoşçakal islam...
Benim memleketim nereye gidiyor. Daha dün sınıfa türbanla giren kız öğrencileri uyarıp sınıfa kabul etmeyen cumhuriyet öğretmeninin yobazlar tarafından dövülerek hastanelik edildiğini okudum gazetelerden.. Üzüldüm utandım bir cumhuriyetci olarak hiç bir şey yapamadığım için ...
Biz cumhuriyetçiler lafa geldiğinde destanlar yazıyoruz iş icraata geldiğinde fos gibi sönüyoruz....
Hoşçakal Türkiye... Hoşçakal Cumhuriyet...
YORUMLAR
Somut gerçekler ortadayken her şeye maydonoz olma hissi ne menem bir insanlık duygusudur ki, bir gün ülke karanlıklar içine gömülüp gitse bunlar popolarına gazyağı sürerek güneşe dönüp yatacak anlaşılan !
Atatürk'ün yenilkçi hareketlerini adım adım geriye götürme çabalarına kerhen destek verenler, bulanık suda balık avlayamayacakları için çok huzursuz anlaşılan !
Ama şunu unutmayınız !
'' Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır.Fakat Türkiye Cumhuriyeti ielebed payidar kalacaktır !''
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ! (Gazi Gustafa Kemal Atatürk )
BASKI isyanı doğurur....İSYAN , huzursuzluğu...HUZURSUZLUK ise SON'u !
Geçmiş ola...dememek için ÖZGÜR/ÖZGÜN/AKILCI sorgulamalarla BİZ KİMİZ/GOLOBALLEŞEN DÜNYANIN NERESİNDEYİZ/ OLMAMIZ GEREK NERESİDİR ? sorularına yanıt bulmalıyız...
ve pek tabii ki GEÇMİŞİMİZİ / KÜLTÜRÜMÜZÜ / DEĞERELERİMİZİ göz ardı etmeden....
Daha önemlisi "İNSAN"ı kapsayan oluşum /değişim ve alınacak uygulanacak kararlarda "İNSAN HAKLARI" kuralları keserinin tek yönlü yontmayacağını da bilmek MECBURİYETİNDEYİZ !
Aslında geri sayım çoktan başladı da biz APTAL ın mutluluk oyununu oynamak yanılgısındayız hala !
Saygıyla...
ASİL...
belliki birşeyleri yaşamak istiyorlar.abes karsılanmamalı.bir de ülkemizde Atatürk ü sevmeyip humeyni özlemi ve aşkıyla yanıp tutuşan nimet azgını cumhuriyet düşmanları var.ne yapalım değiş tokuş olsun o zaman.türban çarşaf özgürlük peh peh peh...
laledevri tarafından 6/12/2008 7:49:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
kızmışsınız
haklısınız
nerde sorun anlmadım gitti
vatandaşta sorunyok
herkes özgür inanca saygılı
dört kitabın manasından yaşamak istiyor
parmağı doldurmaz provakatörler çıkıp olay çıkarıyor
hak ettiklerini buluyorlar aslında
en kısa zamanda düzelmesi dileğiyle
şehit merasimin
başı kapalı kadına hiç bir şey denilmiyor
öğrenci diploma alacak annesini kürsüye çağırıyor
başı bağlı olduğu içim alınmıyor
tezata bakın
evladını yani yüreğini söküp mezara koyuyor ozaman iyi
bu millet yatağında rahat edcek
ama ilim tahsil etmeye gelince örtüden kafana bir şey
girmez sen enisi onu çıkar diyorlar..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
işte bence türkiyenin bu kısmına elveda demek lazımmı??
yüreğinize sağlık iran ırak bu zülmü niye görüyor zannediyoruz
Allah cc azan insan belasını bulur diyor.........sevgi ve hörtmetlerimle
tülay bilgin tarafından 6/12/2008 6:57:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir komşu ülkenin isanlarını, kısıtlı sayıdaki örnekleriyle aşağılamak ne derece doğru olur bilemiyorum..
ABD nin irana müdahalesinin konuşulduğu şu günlerde, kamuoyunda İran antipatisi oluşturarak, olası bir müdahalede Türkiyenin desteğini çekmeye düşünen çevrelerin..Hiç değilse yanıbaşındaki bir işgale göz yummasını hedefleyen senaryoların uzun zamandan beri yaptığı bir propoganda türüydü, bu türden komşu ülke insanlarını aşağılamak...Öcü, kötü, ayıp göstererek insanlara ileride "Oh olmuş ABD derslerini verdi işte" dedirtmeye yönelik bir plan da diyebiliriz..
Yazılı görsel medya organlarında bu türden konuların işlenmesi de belli ki kafa karışıklığına zemin hazırlamaya yetiyor..
Amaçlanan sağlanmış gibi hemen hemen...
Türkiyede üniversite okuyamayıp da, dünyanın diğer ülkelerine okumaya giden başörtülü insanlarımız gibi, kendi ülkesinde sıkıntı çeken İranlılar da vardır elbette..
Bizim onlara bakışlarımız gibi, belki de batı ülkelerindeki öğrencilerimize de batı dünyası acıyarak, benzer gözlerle bakıyordur kim bilir?
Keşke insanca ve özgürce yaşamanın önündeki engeller kaldırılabilse...
Yazınız bana bunları düşündürdü..
Tebrik ve saygıyla...
erolbasci tarafından 6/12/2008 8:37:21 AM zamanında düzenlenmiştir.