Çanakkale Gezimiz ve yansımaları
Çanakkale, bu milletin kalbi birlik beraberliğin en sağlam düğümü ülkü birliğinin zincirlerinin son halkasının bağlı olduğu yegane abide ve daha neler denilebilir neler…..Gittim gördüm ibret aldım mutlu oldum feyiz aldım….İmar planıyla deniz kordonu ve yeşilliğiyle hoşgörülü insanıyla çekiciliği olduğu gibi Abidesiyle Çimenli kalesiyle ve Seyit çavuşuyla dünyaya meydan okuyan bir canlı tarih…
Nüsret mayın gemisi maket de olsa varlığı insana heyecan veriyor Hele Çimenli kaledeki daimi tiyatro gerçekten insanı duygulandırıyor ve eski günlere götürüyor Geminin komutanı mürettebatına seslenirken besmeleyle konuşmaya başlayarak Allah’ın izniyle bitiriyor….işte bu milleti millet yapan iki önemli terim ne yazık ki kimi insanımızın eline fırsat girmiş bu iki terimle üstelik sözüm ona millet adına mücadele ediyor….Unutmayalım ki kuru kuruya vatan, millet ,Sakarya demekle bir yere varılmaz vatan severlik Çanakkale ruhuna sahip olmaktır,Kahraman Maraşlıların yaptığını yapmaktır Şanlı Urfa’lıların başkaldırısını unutmamaktır Said-i Nursi ve öğrencileri gibi Rusya’ya karşı savaşmaktır vesselam….
Gönül köprüsü projesiyle 100 bin öğrencinin memleketimizin doğusu ve batısı arasında karşılıklı gezi ve ziyarette bulunması bulunmaz bir fırsattır ancak düzen disiplin içinde seçilmiş insanlardan olması lazımdır ki yarının seçkin insanı olup gelecekte bu memleket için taş üstüne taş koysunlar bazı okullarda gelişi güzel insanların seçilmesi bu çalışmanın verimini düşürüyor maalesef. Bununla birlikte
Gerçekten insanlarımız arasında Gönül Köprüsü kurulabiliyor, ben bir çok kimse ile tanıştım samimiyet kurdum mutluluğuma mutluluk kattım….Diyarbakır’ın ilk kafilesi olarak Çanakkale Vali yardımcısı Milli Eğitim Müdürü Milli Eğitim Müdür yardımcısı ve diğer görevliler bizi samimiyetle karşıladılar, biz de Diyarbakır’dan kendilerine selam ve muhabbetlerimizi sunduk , beş gün bizi misafir ettiler %90 memnuniyetle ayrıldık, bu münasebetle Milli Eğitim Müdürlüğüne ve barındığımız kampın Müdürlüğüne birer teşekkür plaketi sunduk,sevinçleri yüzlerinde okunuyordu,dolayısıyla hedefimize ulaştığımıza inanıyorum selam ve dua ile....
E.KAYA
YORUMLAR
Ne yazıkki Çanakkale'ye gitme fırsatı bulamadım ama yazınızda belirttiğiniz yerlerle ve yazınızla bizlere hissettirdiğiniz duygularla Çanakkale ruhunu içimde hissettim.Diğer yandan , tavsiyelerinize aynen katılıyorum.Bu tür gezilere yalnızca parası olan değil ; milli duygusu ağır basan gitmeli bence.Yazınızı kutlarım.