- 877 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TATLI MAŞUKA
TATLI MAŞUKA
Gençlik yılları mevsimin ilkbaharı gibidir.
İnsanı sarhoş eder. Yağmurun toprağı ıslattığında,nemli Toprak Kokularını,karışık Gül kokularını sindire sindire içine çekersin, uçmak hissi gelir,karşı cinse duyduğun hisde cabası.
Yaş 18,19 arası, ehliyetide aldıkya,artık önümde kimse duramaz.
Açardım arabanın camını, eller dışarda ,saçlar rüzgära karşı uçuşurdu,
O zamanlar Almanyada.Tükce TV diye bir dergi çıkardı Hürriyet yayınlarındandı galiba, Alman Kanallarının Purogram saatlerini Tükçe yayınlardı.
Arkadaşlık istekleri,şiirler,yazılar. Yaşanmış olumlu ve olumsuz haberler.
En çok evlenmek ve arkadaşlık etmek isteyen Bay ve Bayanlarla doluydu.
"Almanya ya yeni geldim. sığınmacı olmayan arkadaşlarla yazışmak istiyorum
"Rumuz Sensiz olmuyor"
"Almanyada kendi iş sektöründe çalışmaktayım Türk bir bayanlarla Tanışmak mutlu yuva kurmak istiyorum, lütfen sığınmacı olanlar aramasın
" Rumuz Ben aşığım"
Mutlu bir yuva kurmak istiyorum,Resim gönderilmesi tercihimdir.Rumuz
"Aşkı arıyorum"
yada
"Ben sığınmacı sigarası alkolü olmayan uzun boylu yakışıklı bir delikanlıyım,Almanyada işçi bir bayanla mutlu ve Mesut yuva kurmak istiyorum
Rumuz
"yakışıklı ve mutsuz bir genç"
Gibi yazılar çıkardı.
Bir gün Dükkända dayım, Telefon çaldı. Annem Telefonu açmasıyla donup kalması bir oldu.
Acayibime gitti
-Alo. demesiyle. Annemin susması bir oldu. Karşıya cevap verecek ama ,karşı makineli Tüfek gibi, izin vermiyor.
En son Annem dayanamayıp
- Kızım sen kimi istiyorsun.suratı renkten renge giriyordu annemin.
-Anne iyimisin.
ses yok
-Kötü bir habermi var.
ses yok ama. suratı sertleşti.derken birden sert sesle
-Haydar buraya gel.
-Hayıdır amcamlarmı aradı. çünkü Annem Amcamlarda korkardı
-Seni Istiyorlar .
- Beni istiyorlar..? Hangi Amcam.
Sert bir sesle bana cevap verirken ahizeyi ağzında ayırmıyorduki karşı da duysun.
"Kızım sana söylüyorum,Gelinim sen anla. Hesabı"
-Kim bu salak.
-Anlıyamadım kimki o salak
Derken Telefonu suratıma çarpar gibi hırsla uzattı bana.
sakin ve saygılı bir şekilde Amcamlara cevap vermek istedim.
-Buyur Amca. dememle karşımdaki ses
-Ha uşağım Haydar senmi olaysun.
Acayibime gitmişti.
Amca korkusuda kalktığına göre. Annemin kartal ve öldürücü bakışları arasında
-Ben oleyrum. sen kimsun da. diye cevap verdimki hem Annemi yumuşatayım hemde karşıyla dalga geçeyim.
-Ula ha pok yiyenin oğli, benimle konuşan o cadı kim idu.
O cadı Annemdi dersem terlik saniyesinde ayağında çıkıp radara Kilitlenmiş Füze gibi kafamda patlıyacak. korku ve sert sesle.
-Hanım efendi sen kimi aradın.dememle karşımdaki bu sefer makineli tüfeğini bana doğrultmuştu bile.
-Ben kimim ha, ben kimle kunuşayum ha, ula pok yiyenin oğli, sen kiminle konuşaysun. ben Tirabzonlu Maşuka.
- Bende Ofli Haydar memnun oldum
-Sen oflimisin hee,ula hem yalancusun hemde sahtekär.gerçi oflide adam çıkmaz ama.
Buyur Cenaze Namazına
-Çok şükür sabah sabah duamızıda aldık Ya
-Ula Uşağum ne duası sen duamı ediyordun
Çattık ya,bu bir dalga, arkaşların bir oyunu başka bir şey olmaz,olamaz
-ula doni bozuk ne oyini,ne dalgasi
Tanrım yardım et bana, Karşımda tavşanı yiyecek Kartal gibi duran annem ,öbür taraftan anlıyamadığım uzaylı maşuka.
-Tırabzonlu Maşuka mısın nesin. İstediğin ne.ne istiyorsun anlıyamadımki seni.
Derken bir taraftanda erkeklik gururum okşanıyordu,nede olsa bir kız tarafında aranıyordum hoşuma gitmedide değildi.
Öbür taraftanda acayibime gitmişti.
Hiç bir kız durup dururken aramaz, bu şaka olmalıydı.
Maşuka denen Tırabzonlum
- ben hasbe has Türkçe Konuşayrum.
-Güzel Tükçenden bellide ,yarım saatten beri konuşuyoruz ama ben daha anlıyamadım.dedim
-Uşağım senin iş yerin var imuş, Evlenmek istiyormuşşun, geçmişu temiz güzel bayanla.
Ağzım açık kaldı.
Maşuka ha babam sayıyordu makineli Tüfek gibi.
- Ula ofli araduğun kişi işte karşunda,tüşündüm,taşundim Talibim sana , seninle evlenmek isteyrum. ne zaman geleysunuz.gerçi oflusundu ama..?
-Nereye?
-Beni istemeye da. yoksa benmi geleyum.
Gülermisin ağlarmısın.
Bu şaka olmalı,arkadaşlarımın gene Eşşek şakalarından birisi .
-Sen Ahmedi Tanıyormusun..?dedim
-O kimdir.
-Peki Aboşu.
- Amca oğlimi,dayi oğlimi,teyze oğlimi tanimayrum.
Korkudan, aklıma gelen tüm arkadaşları saydım.
Maşukanın dalga geçecek bir hali yoktu.
-Ula Pok yiyenin oğli, benimle dalgami geçeysun ben Öyle kızlardanmuyum,fururum seni alnunin ortasinda.
Buyur burda yak. bu ne bicim şaka.
Olumlu yada olumsuz bir cevap vereceğim. Tavsani bekleyen kartal gibi Annem karşımda, gelde anlat.
-Yanlış numara hanım efendi.Dedim telefonu kapattım.
Annem arkamda
-Kimdi o.
-Kim olduğunu bir bilsem anlatacağımda.
-ne demek kim olduğunu bilmiyorsun, Oğlum dalgamı geçiyorsun benimle, numarayı biliyor, Adınıda biliyor.ne demek kim olduğunu bilmiyorum,hem ne zamandan beri oflusun…?
Annemde haklı ama bir türlü anlıyamadım,anlıyabilsem. kızın biri beni arıyacak, benimle evlenmek istiyecek ,ve ben kim olduğunu bilmiyeceğim.
Derken dakika geçmedi telefon tekrar çaldı.
Annem Telefonu
-Efendim buyrun. der demez zangır zangır titremeye başladı hırsından.
yanında olduğum için karşıda gelen sesi duyabiliyordum.
-Ha Kocagaru ofluyu vereysun bana, hem sen ne diye çıkayasun dondan çıkar gibu.
Tanrım ben öldüm, kim bu Ölüm meleği yahu.
Elim havada el fatihayı okumaya başladım tanrım gözüm açık gitmeden babamı gönder.
Annem saygısını bozmadan
-Kızım belliki yanlış numarayı çevirmişşin, aradığınn kişi ne oflu ne Tırabzonlu.
derdemez
karşısındaki
-Sen karışmaysun bu işe kacagaru (Annemin yaşi 37) oğlunu vereysun ha bana.
Sinirle telefonu uzattı.
-ne çirkefmiş bu. dedi
ama karşıdaki
-sen benim kaynanam olacaksun saygımı bozmayrum, duymadumda sanma.
Güleyimmi ağlayımmı, Öldüm ben.
Annem sinirle Dükkändan uzaklaştı.
onun gitmesiyle farahladım, bir o kadarda hoşuma ve acayibime gitti.
-Ya sen kimsin,bu numarayı nerden buldun adımı nerden biliyorsun.Dalganın bir sınırı vardır..dememle
karşımdaki hiçde dalga geçiyormuş gibi konuşmuyordu.
-Ula pok yiyenin oflisu, hem Evlenmek isteyrum diye ilan verirsun,hemde beni nerde tanıyorsun .diye dalga geçersun, namusumu kimseye kirletmem ula.fururum alnının ortasında ...
Bir taraftan hoşuma giderken ,öbür taraftanda korktumda, derken aklım başıma geldi.Tabii ya benimle dalga geçmek isteyen Erdemdi ,ilan vermiş olabilirdi. böyle dalgaları o yapardı. işi gücü sahtekärlık rezilin.
-Bak Maşuka,
-Tirabzonlu.
-Tamam Tirabzonlu maşuka, anlaşılan seninle dalga geçmişler bir yanlışlık olmuş galiba
ben evlenme ilanı falan vermedim.ama istersen telefon arkadaşı oluruz dememle.
Tirabzonlu Maşuka
-Sen ne dediğun farkindamusun uşağum, ölmekmi isteysun.
-Ya ne ölmesi, ne evlenmesi.saçmaladın eyice, ama eyide dalgaydı,hem ne o
öldürürüm, vururum pok yiyenin ofli uşaği.Diyelimki ben verdim, insan evlenmek isteyen kişiyle böylemi konuşur, Evlenmek isteyenin bile isteği kaçar seninle konuştukdun sonra.
-Babama,Anama,Abimlere, Emicemlere, Dayularima, Dayi çocuklarima, Teyzelerime, Teyze çocuklarima...
-Dur maşuka dur süleleni sıradan geçirme.
- onlara anlattim bile.Uşaklar düğün gününü bekliyorlar.
İşin aslını sonrada anladım , ismi lazım olmayan bazı arkadaşların Eşşek oyunlarından biriydi.
Olanları maşukaya tane tane yavaş yavaş anlattım.
Maşuka bunun bir oyun olduğunu iki gün sonra anladı sinirleri gevşedi.ama annemin sinirleri daha tavandan inmemişti.babama patladı,
Maşukayla Telefon arkadaşı olduk.oda anlamıştı dalgaya geldiğini.
Maşuka ,istersem bana Hamsi Tatlısı, Hamsi Böreği, Hamsi Buğulaması,Hamsi Çöreği, Hamsi Pilavi,Hamsi Turşusu yapacağını, eğer bir yersem ağzımda tadı kalacağını anlatıyordu. Tatlı Laz şifresiyle anlatışı hoşuma gidiyordu Maşukanın..
Ailecede Tanıştık.Anneminde hoşuna gittmişti AİLESİ,Oflu olmadığımızada sevinmişti Tatlı maşuka.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.