ÇOCUKLARI ALLAH İLE KORKUTMAYIN
Her çocuk masum bir kelebektir. Masum kelebekler yanlış bilgi ve korkularla öldürülmemelidir. Sevgiye, ilgiye muhtaç ve takdir bekleyen minik kelebekler Allah Teala’ yı doğru tanımalıdırlar. Alt yapı masumken verilmezse, ileri yaşlarda ki hayatlarında isyan ve nefret dolu davranışlar sergileyebilirler.
Çocukların 7 yaşlarına kadar “Allah nerede” Neden bizle konuşmuyor” Sesimi duyuyor mu” duyuyorsa neden cevap vermiyor” gibi soracakları sorulara cevap verilmemeli ve konu değiştirilmelidir. Çünkü bu yaşlarda algıları kapalıdır ve cevaplarla tatmin olmayıp tekrar tekrar soracaklardır. Soru sorma yaşları ve zeka gelişimi yaşlarında olduklarını gösterir.
Çocuklara Gösterilen Yanlış Tutumlar ve Sonuçları;
Bir şeyi yapmaması için ” Allah kızar ” Allah cız eder ” Allah baba kızar ” Allah seni yakar ” Allah günah yazar ” Allah cezalandırır ” gibi haşa olup olmadık cümlelerin hiç bir aslı yoktur. Çocuklar günahsız çağlarında bu cümlelerle yetişirse büyüdüklerinde nasıl doğruyu bulabilir ki?
Allah baba kızar sözünü işiten bir çocuk, sürekli Allah’ a karşı haşa baba demeye alışmaktadır.
Allah kızar denildiği vakit, Allah hakkında kötü bir izlenim bırakır. Ne yaparsa yapsın onu hiç sevmeyeceğini ve hep kızacağını düşünerek asi olur.
Bir şeyi yapmaması gerekiyorsa eğer; Onu neden yapmaması gerektiğini güzelce anlatarak vazgeçirmeye çalışılmalıdır. Elbette hemen vazgeçmezler. Ancak neyin neden yanlış olduğunu kavrayıp eninde sonunda uygulayacaklardır.
Çocuklara Allah sevgisi aşılanmalıdır. Allah’ı nasıl bilirlerse öyle bir yaşam sürerler. Allah’ı merhameti bol, çocukları çok seven ve onları mükafatlandıran bir Yaradan olarak tanıtmak hem iman hemde duygusal yönden çocukları tamamlayacaktır.
İbadetler konusunda çocuklar birer aynadır. Evin içerisinde neyi görürlerse onu taklit ederler. Aile bireylerini namaz kılıyorken görürse, yavaş yavaş kılmaya çalışacaktır. Bu dönemlerde teşvik edilebilir ancak zorlama yapılmamalıdır. Namaz kılışına gülmemeli ve her kılmalarında güzel bir şey yaptığı vurgulanmalıdır.
“Eğer namaz kılmazsan Allah seni yakar” asla denmemelidir. Böyle bir çocukluğu olan gençler çok yanlış yollara sapabilmektedir.
Allah Teala asla bir korku unsuruymuş gibi anlatılmamalıdır. Gayba iman konuları 7 yaşından sonra ve anlayacağı dilde anlatılmaya başlanmalıdır. Her şeyin bir zamanı vardır. Masum kelebekler emeksiz büyümez…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.