YORUMLAR
Yazıyı yorumlamayacağım.
Ancak,
yine de yazacak çok şeyim var buraya.
En azından,
konunun hatıralarımda canlandırdığı bir kaç bir kaç özelimi paylaşabilirim burada.
Yaşadığım ilçeye dört-beş kilometre uzaklıktaki küçük bir köyde yaşayan anneannemi çok sever,
sıkça ziyaretine giderdim küçükken.
Okuma yazma bilmeyen, cahil bir köylü kadını idi.
Köyünden, sadece Salı günleri ilçede kurulan kadın pazarına gitmek, yetiştirdiği üç beş parça sebzeyi satmak ve evinin kuru gıda ihtiyacını karşılamak için çıkardı.
Elektrik bulunmayan köyde, idare lambası dediğimiz gaz ile çalışan küçük aydınlatma araçları kullanılırdı geceleri aydınlık kılabilmek için.
Zeytin ve fındık ağaçlarından budana dalların çıtırdayarak yandığı kuzine sobanın önüne serilmiş bol yünlü koyun postunun üzerine oturur, anneannemim anlattığı hikayeleri dinlerdik zevkle.
Ne kadar güzel hikayeler anlatırdı.
Nuh tufanını, oradaki karga ve güvercini anlatırdı.
Daha bir çok şeyi.
Çocuk aklımla düşünür ama cevabını bulamazdım bir sorunun.
Anneannem, cahil, köylü bir kadın. Nerden öğreniyor bu güzel hikayeleri?
Cevabı,
bu günkü hikayenizde gizi.
1993 yılının Aralık ayında, iki yıllık bir proje için S.Arabistan'a, Medine'ye gitmiştim.
Apar topar gittiğimiz için, yanımıza kitap türü pek bir şey alamamıştım.
İşten geliyoruz,
akşamları yapacak bir şey yok.
TV de yok o zamanlar. Uydu sistemleri çok gelişmemiş.
Orada, çok büyük bir Kur-An matbaası var.
Dünyadaki her dilde Kur-An basılıyor ve parasız dağıtılıyor.
Bir Kur-An edindim oradan. Türkçe ilmihali de vardı.
Orada, okudum bitirdim kutsal kitabımızı.
İlk ve son olarak orada okudum zaten baştan sona.
İşte,
bir de bu anımı hatırlattınız bana.
Araştırmış, bir şeyler paylaşmışsınız.
Elinize, emeğinize sağlık.
Kemnur
Değerli yazar şimdi çingeneleri aşağılamış olmadınız mı?:)))))bazı akıllılar gerçek sanırsa tarihte ilk ensest ilişkiyi çingeneler yaptı sanacak ve şeytanın yardımcıları diyecek ikinci Rab NNemruta denizden büyük bir balık gönderdi Nemrut askerlerine emir verdi ve balığı öldürdüler bu büyük leşten sivri sinek türedi sonra anlattığınız olaylar oldu.İbrahim'in akıl yürütme mantığını tersine kullansam Rab zalimleri kahredip imanlı
ve ahlaklı bir toplum neden yaratmadı dilediğini gerçekleştirme gücüne sahipse ol demesi yetmez mi,yeter
demek ki Nemrut putları gibi akıl dışı kalmakta ne dersnix.
selamla
Ellerine, emeğine sağlık sevgili Kemal.
Büyük bir zevkle okudum ve faydalandım. Oldukça iyi bildiğimi sandığım bir şeydi İbrahim Peygamberin ateşe atılması olayı ama senin yazını okuyunca bilmediğim pek çok şey olduğunu da öğrendim. Mesela Çingenelerle ilgili kısmı bilmiyordum. Ayrıca İbrahim Peygamberin ateşe atılması olayından sonraki gelişmeleri de sadece burnundan sinek girdi, kafasını tokmaklata tokmatlata sonunda patlattı Nemrut diye biliyordum.
Oldukça faydalı bir yazı olmuş. Bu seriye devam edersen sıkı bit takipçin var demektir.
Şimdiden kolay gelsin sana.
Selam ve sevgilerimle.