- 395 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-28
*Ne yazık ki düşünce kirliliğini temizleyecek bir sabun yok…
*Cehalet ışık geçirmeyen kalın bir örtüdür. O nedenle cahilleri aydınlatmaya çalışanları çoğunlukla bekleyen başarısızlıktır. Buna rağmen yılmamalı ve o kalın örtünün altına bilim ışığını göndermek için çalışılmalıdır.
*Dostsuz kaldığında, aynaya bakarak biraz da olsa teselli bulabilirsin.
*Kazancı yüksek en eski mesleklerden biri denilince aklıma ilk önce “yağcılık” geliyor…
*Aşkın bir dili vardır; onu da yalnız âşıklar bilir.
*Aşkı küçümseyenlerin bu davranışlarının nedeni, hiç âşık olmamaları mıdır?
*Farklı düşünen insanlar hor görülebilir, kınanabilir, hapsedilebilir, hatta öldürülebilir. Ancak dünyadaki değişikliklerin gerisinde mutlaka farklı düşünen insanlar vardır.
*Her düşünce değil; düşünenlerin düşünceleri önemli ve değerlidir.
*Umut, gelecekteki; anılar ise geçmişteki sığınağımızdır.
*Uzağı görenler, ne yazık ki en yakınında bulunanlar tarafından bile görülmemişlerdir.
*Yeter ki iste; kötülük yapmak için fırsat hemen karşına çıkar.
*Eğitimin ihmali, toplumun intiharıdır.
*İnsan yaşlandıkça bedeni yere, ruhu ise göğe yaklaşır. Çünkü artık biri toprağa kavuşmak; diğeri de uçup gitmek istemektedir.
*Aşk hisseder, görür, duyar, dokunur, koklar ve tadar. Çünkü o da ölümlü bir candır.
*Güzelliği arıyormuş; “Nerede?” diye soruyor. Her yerde…
*Güldüm, “Deli.” dediler; ağladım “Kerem” zannettiler. Bir de “Beni, BEN olarak görün!” dedim, hepsi beni terk ettiler…
*Birlikte yola çıktıkların seni terk ettiler diye sen yolcu olmaktan vaz mı geçeceksin?
*Ağacın çürüğü bile işe yarar: Ya odun olarak yakılır ya da toprağa karışarak gübre olur. Pekiyi, insanın çürüğü ne işe yarar?
*Gerektiğinde vaz geçmeyi, silmeyi, arkana bakmadan gitmeyi bileceksin.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
*Eğitimin ihmali, toplumun intiharıdır.
Oldukça anlamlı sözler, tebrik ederim Ömer hocam
saygılar
Ömer Faruk Hüsmüllü
Selam, sevgi ve saygılar...
"*Uzağı görenler, ne yazık ki en yakınında bulunanlar tarafından bile görülmemişlerdir."
Kânunî(Muhibbî Dîvânı 1. cilt) şiirinde diyor ki: "Beni kimse anlamadı..."
Diyorum ki; Kadir'i kim anlasın...
Sağlık dileğim ve Selâmımla...
kadiryeter Kadir Yeter. 13.11.2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=135718
Ömer Faruk Hüsmüllü
Ömer Faruk Hüsmüllü
Şimdi anlaşılmamış olabilirsiniz ama ben inanıyorum ki KADİR YETER bir gün mutlaka anlaşılacaktır.
O nedenle lütfen devam, lütfen devam...