- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİKLAL MARŞI
Milli Mücadelede göğsünü siper eden askerlerimize moral vermek için bir milli marş yazılması kararlaştırılmıştır. MİLLİ Eğitim Bakanlığı tarafından açılan yarışmaya yedi yüz otuz dört şair katılmış ve ödül olarak da beş yüz altın konulmuştur. Yarışmaya gönderilen şiirler beğenilmemiş, milletin hürriyet aşkını sadece Mehmet Akif Ersoy ’ un yazabileceği düşünülmüştür. Hamdullah Suphi Bey ,arkadaşı Mehmet Akif’ ten milli marş yazması için ricada bulunmuştur.Vatan hizmeti için para kabul etmeyen Akif, ödülü alamayacağını beyan ederek arkadaşı Hamdullah Suphi Bey’in ricasını kırmamıştır.Aslında Mehmet Akif ’in maddi durumu iyi değildi; ancak bu sıkıntılar onun için hiç mesele değildi. Sekiz altınlık mebus maaşıyla geçimini sağlamaktaydı.
Mehmet Akif iki gün boyunca gece gündüz demeden zihnini meşgul etmiş ve 17 Şubat 1921 tarihinde İstiklal Marşı’nı bitirmiştir. Türkiye Büyük Millet Meclisi kürsüsünde Hamdullah Suphi Bey tarafından İstiklal Marşı okunmuş ve milletvekilleri tarafından ayakta alkışlanmıştır.12 Mart 1921’de İstiklal Marşı , milli marşımız olarak TBMM tarafından kabul edilmiştir. Mehmet Akif ,yarışmanın ödülünü kabul etmese de para çıkışı yapıldığı için beş yüz altın şehit ailelerine bağışlanmıştır.
İstiklal Marşı ulusal kurtuluşumuzun, sonsuz egemenliğimizin ,kahramanlığımızın bir simgesidir. İstiklal Marşı kalbimizdeki ortak duygu , bileklerimizdeki güç ve alınlarımızda parlayan gururdur. İstiklal Marşı. Türk milletinin ruhunda sözle örülmüş ,bağımsızlık marşı
dır. Yurda duyulan sevgi ve bağlılığı sanatkarane bir şekilde ifade eder . Ülkede yaşayan milyonlarca insanı tek bir çatı altında toplayan,birleştiren milyonlarca kalbin tek bir yürek gibi atmasını sağlayan ,milyonlarca insanı millet yapan ulusal değerimiz İstiklal Marşı ’ dır.
Hiç kimse vatan sevgimizi ,bayrak sevgimizi ,milli marşımıza olan sevgimizi silemez. Biz gençlere düşen görev ,
bu cennet vatanını cehenneme çevirmek isteyen hainlere fırsat vermemektir.Biz bu görevi ifa ettikçe ’’ Allah ,
bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmayacaktır.’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.