Kürk Mantolu Madonna ile tanışmak.
Yıllar sonra tanıştım Kürk Mantolu Madonna ile ve tam kaynaşıyorduk ki bir anda mektuplar kesildi ve sonra öldüğünü öğrendim.
Raif ten olan çocuğu öğrenince çok üzüldüm ve hala “acaba ne durumdadır kızcağız” diye merak etmiyor değilim. O kadar merak halindeyim ki, Raif bile benim kadar merak etmiyordur küçük Madonna’yı eminim.
Maria Puder. Yani nam i diğer Kürk Mantolu Madonna ve öte yanda Madonnaya sirilsiklam asik adam Raif. iyi yürekli, utangaç, çekingen Raif. Maria’nin sevdalısı, Maria’nin kahramanı, sevdiği adam, çağırırsan gelirim dediği tabularıni yıkan adam.
İlk bakışta romanın genel görünümü babasının çiftliğinde çıkıp Almanya’ya gitmiş, orada bir Alman kadına aşık olmuş, fakat hayallerini ve aşkını bırakip dönmek zorunda kalan bir Türk erkeğini anlatıyor. Aslında genel konu da bu fakat bu basit konu ustanın elinde o kadar degerlenmis ki adeta değersiz bir taşın, bir pırlanta ya dönüşmesi gibi.
Kitabı tek solukta bitirdikten sonra kızdım kendime. Neden bunu daha önce okumadım. Böyle bir ayıbı Kürk Mantolu Madonna’ya ve Raif’e daha önemlisi, Sabahattin Ali’ye nasıl yaptım dedim kendi kendime. Neyse ki geçte olsa bu romanın zevkine varmak mutlu etti beni.
Okumayan herkese tavsiyemdir. Tabi benden başka okumayan kalmış ise.