belki de....
Işıklara haydi diyor du içlerinde en büyük olan.
Diğerleri ise arkası sıra dizilmiş yürümekteydiler..En arkada ise en küçükleri vardı ve karanlıkta olduğunun farkına bile varmadı..
Caddeyi geçtiler ve asfalt üzerinde yürüyen araç lastiklerini tanıdılar, en büyükleri su ile kovayı hazırladı diğerleri ise araçların camına yaklaşmaya başladı.
Araçta bulunan kaba saba adamlar ufacık çoçukların gelişi ile camlarını kapattılar..
Korktular galiba ya da karanlıkta oldukları için seçemediler aydınlık yüzleri..
Çingene diyorlar abi dedi. en ufak olanları...
Abisi ise olsun olum hadi anneme söz verdik diyordu...
Karanlıkta kalmışlığın çaresiz yüzüne birde isim buldular..
Çingene çoçukları...
Çoçukların yüzündeki kirlilikten dolayı çingene yapan zihniyetinin aklına ölüm takılsın diyorum..
Başka ne diyebilirim ki...
Çoçuklar bunlar sadece çoçuk !!
Yüzleri kirli çoçuk !
Öpmekten utanmam ki o kirli yüzleri , yüzümü temizler onların kirleri....
Bir çoçuk seslendi , bende keşke ışıklara gidebilsem ve yüzümde kirlense diyordu..
Sakat arabasının kenar köşesinde ayakta duran çoçuk maketi ile......
Çingene olmaya razıydı belki de....
.....
YORUMLAR
asıl temiz olan onlar...bedenleri kirli de olsa ruhları tertemiz büyüyorlar...büyüdüklerinde bedenlerini temizlemeyi öğrenecekler...ama onları küçümseyenler bir de ruhlarını yaralayıp kirletmese ne iyi olurdu...ruhun yaralarını sarması ve ona dışarıdan yüklenen kirlerin temizlenmesine bir ömür yetmez bazen...çocukların gözlerine bakıp o tertemiz ruhlarını görmeye bayılırım...o yüce ışık başka nerde bu kadar parıldayabilir ki...önyargısız giyimden kuşamdam bedenden önce ruhlarını görebilmek...ışıklarını ışığımıza katabilmek...nasılda güzeldir...
çocuklar büyüklerden daha temiz ve daha büyüktür...onlar kadar temiz ve büyük olanlar farkına varabilir bunun ancak...siz farkına varanlardansınız ve bunu paylaşmanız çok güzel...kutlarım...
çingene de olsa, dünyadan bihaber bir köy çocuğu da olsa ya da afrikanın ücra kabilelerinden bir çocuk da olsa ellerindeki kirler yüreğindeki umutları, düşleri, yüzündeki gülüşleri silebilir mi?
bu tahammülsüzlüğün özünde canlı olana olan saygısızlığı aramak gerekir...
kendimizden soyutlasak da bir başka dünya var ve onu da anlamadan algılamadan yalnız kendi derdimizle yaşayamayız...
yine toplumsal duyarlı bir yazıydı ve yine başrolde çocuklar...
tebrik ederim..
sürgünce tarafından 6/11/2008 2:49:51 PM zamanında düzenlenmiştir.