- 1224 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ELİF GİBİ DİMDİK OLMAK ADINA...
ELİF GİBİ DİMDİK OLMAK ADINA...
Sevgili Dostlar,bazen yazı yazmak bazen şiir karalamak gelir insanın içinden.Ben de bu gün yazmak istedim yine.Bu gün Cumhuriyetin kuruluşunun her aşamasında emeği geçen büyük askeri gönülden selamlıyorum.Biz öyle bir milletiz ki her çağda içimizden güzel insanlar çıkar ve onlarla yönetiliriz."Nasılsanız öyle yönetilirsiniz" demiyor mu zaten Yaratıcı.Güzel insan olmak kolay değil.Kolayda yetişmiyor hani.Çocukluktan başlayarak vatan ,millet ,din,iman ve ahlaki değerlerin yanı sıra,görgülü ve insani değerlerle de donanmış olması gerekiyor insanın.Yoksa en ufak bir fırtınada ya da tayfunda yerle bir olması içten bile değil insanın.O yüzden çocuklarımızın en iyi şekilde yetiştirilmesi ve onlara da bu imkanın tanınması lazım.Lazım olan bu özellikler ve güzellikler olmasa ülkeye hizmet edecek adamları zor yetiştirir,zor bulur ve sonra ülke ile birlikte siz de maazallah felakete sürüklenirsiniz.Ondan sonra ormanınızda ne ağaç kalır,bahçenizde ne zeytin,derenizde ne de deniziniz de balık kalır.Neden mi ?Çünkü insan haklarından haberi olmayanlar ,işçi hakkı ,yetim hakkı bilmeyenler gelir her fırsatta etinizden ,sütünüzden ve her türlü sahip olduğunuz dünyalık gelir ve imkanlarınızdan faydalanmaya kalkar.Bunu yaparken de sizden çok onlar haklı çıkıverirler inanın.
Ancak ülkesini sevenler başka.Ülkeyi seven ve ona hizmeti baş tacı yapanlar,"Halka hizmet hakka hizmettir" der ve en ufak bir kul hakkına girmez.
.
Hep gönül Hz.Ömer gibi adaletli,Fatih gibi ileriyi gören,Hz.Muhammed gibi merhametli,Atatürk gibi askeri anlamda dahi olanları başımıza getirmeyi bize nasip etsin diyorsak biz de çocuklarımızı öyle yetiştirelim ki sonumuz hüsran olmasın.Başımıza getirdiklerimiz toplumun kendi ürünüdür.Kendi seçtikleri ve kendi yetiştirdiği devlet adamlarıdır.Eğitimin ve öğretimin kalitesinden tutun,yediği içtiği her şey özel olan çocuklar itina ile devlet idaresine yetiştirilse ancak güzel sonuç alınır.Yoksa biraz makam mevki biraz imkan ve para insana neler yaptırmaz ki ?.....İnşallah ülkemiz adına güzel başarılar gösteren haksızlık karşısında elif gibi dimdik ayakta duran çocuklarımız olsun ki yarınlarımız aydınlık olsun.Kardeşini kendinden çok sevmeyen bir fert her zaman zulüm yapmaya adaydır bunu hiç unutmayalım.Mutlaka öyle olacak demiyorum ama insanın hası üç yerde belli olurmuş.Bir kavgada,iki gezide ,üç masa başında. Sizce de öyle midir bilmem ama bana mantıklı geldi vesselam.Kalın sağlıcakla,Saygı ve sevgi bizden efendim.iyi geceler.....semiray(10/11/2014)
YORUMLAR
Semiray Sezgin
Bu güzel yazınıza yorum olarak bir özlü sözümü paylaşmak isterim...
Bir ülkede...
Siyaset adamları siyasi çıkarlar uğruna bilim adamlarının uyarılarını göz ardı ediyorsa...
Bilim adamları siyasetçilere yaranmak uğruna bilimsel gerçekleri halkından gizliyorsa.
O ülkenin geleceği karanlıktır...
Kadir Tozlu
Semiray Sezgin
Semiray Sezgin
Çocuklarımız kısaca her şeyimiz, geleceğimizin teminatları...
Ama öncelikle biz yetişkinler hal ve tavırlarımıza mümkün mertebe dikkat etmeliyiz. Etmeliyiz ki evlatlarımıza sahip çıkalım.
Güzel insan, sevgi dolu insan ama içinde önce Allah korkusu olup kendini ona göre biçimlendiren ve içi dışı bir insan. Zor da değil aslında. Sadece hidayet, sevgi odaklı bir ruh zaten gerisi gelir.
Yüreğinize sağlık. Anlamlı bir yazı kaleme almışsınız.
Sevgiler, saygılar değerli kalem dostum...