hayallerden öte ...
Hayallerden öte !!! …
Bir hayal,ya da hayalden de öte bir şey.Düşler.Hayaller denilince farklı bir şey algılanıyor.Oysa bir çok başarının altında yatan gerçekler hayallerden ileri gelir.İnsan hayal eder ,düşler.
İnsanlar kafasından ilginç şeyler tasarlarlar.Başarının yollarını bulurlar.Her insan aynı değildir.Düşünceleri,hayat tarzları,birbirinden farklı yaşam şekilleri,dilleri,hayatın içindeki olasılıkları, her ne kadar değişik de olsa,hepsinin söylediği ya da içinden geçirdiği bir hayali yaşamak.
Hayalden öte sıra dışı bir yaşamı düşlemek.Hayat bizim için çoğu zaman tekdüze bir sıradanlıkta akıp giderken,zaman zaman streslerden bunaldığımızda içimizi kemiren duygulardan usandığımızda,mücadeleden yorulduğumuzda güzel olamayabiliyor.
Hayal deyince insana bir öykü gibi,bir masal gibi gelebiliyor.Sanki bizim gerçeğimiz değilmiş gibi.Aslında bunları düşünen hayal eden sensin.Sense canlı bir varlık.Kendinsin,gerçeksin.Bakmamız gereken gerçekleri dünyamıza yansıtan bizim farklı bakışlarımız değildir.Başarmak için ortak bir şey o da hayallerimiz.
Yıldızlara bakıp ta gökyüzündeki mavi dünyanın mavi hayallerini kurmayan var mıdır?O minicik yüreğimizden geçirdiğimiz imkansızmış gibi görünen hayalleri sığdırdığımız yüreğimiz.Mantık dışı olduğunu kabul etsek bile,yine de ruhumuzda en olmayacak şeyleri hayal etmekten vazgeçmeyiz.
Bazen de hayallere inanmak gerekir.İnanalım ki;başarılı olalım.İhtiyacımız olan başarmak için çalışmak,gerçekleştirmek içinde harekete geçmeliyiz.
Hayallerim ah! be,hayallerim.Onlar benim kalbimden geçen güzelliklerim.Dünya gerçeklerim.Beni hayata bağlayan yaşama sevinci veren düşlerim.
Düşler,düşlerle hayallerimi zenginleştirebiliyorum.Gerçekte yaşamak istediğim,ama yaşamaktan korktuğum ya da çekindiğim dünyam.
Hayal kurmak,hayalden ötelere gitmek bir masal gibi.Bir peri masalındaki prenses gibi hissetmek.Hayat her zaman güzel gitmiyor,yaşam her zaman güzel olmuyor.Harika şeyler yok hayatımızda.İyi ve kötü şeylerde yaşayabiliyoruz.Hayat bir sınav bizim için,dersini çalışmayı bilemediğimiz,bazen de sınıfta kaldığımız bir okul gibi.Sınavı başarmak,okulu bitirmek gerek.
Esas olan hayallerde yaşamak değil de,onları gerçek hayatımızda gerçekten yaşamak.
Aslında hayallere ulaşmak o kadar zor ki; gökyüzündeki yıldızlar gibi uzak.Gökyüzüne merdiven dayayıp çıksan,yıldızları alamazsın.Yıldızlara uzanabilsen ellerinle tutamazsın.Avuçlarını yakar,kayar,düşer.Mavi gökyüzünde kaybolup gidersin.
Yağan yağmurda bir damla gibi. Buluttan yağmur olup düşebilir misin?Bir damla olarak yeryüzüne toprağa düşüp de,kuruyan dudakları ıslatabilir misin?
Hayal edersin sevmeyi ve de sevilmeyi. Sen sevmeye çalıştıkça kırarlar seni,bir yerde bir yolunu bulup kanatırlar yüreğini.Sen bağrını açmışsın sevgiye.O gelmez.Ha geldi,ha gelecek derken,ömrün beklemekle geçer.
Çocuklar gibi uçan balonlarımız olsa.Her bir balonda her bir hayalimiz.Onlar gökyüzüne yükseldiğinde,hayallerimizin gerçekleştiğini düşleyebilsek.Mavi,masmavi pırıl ,pırıl bir gökyüzünde rengarenk balonlar.Ne eğlenceli ne de güzel,çocuklar gibi şen ve çocuklar gibi mutlu olabilsek,hiçbir şeyi düşünmeden.
Burası düşler dünyası, gerçek olmayan geleceğin,
Hayallerin hayal ötesi bir dünyası yaşamı,
Belki de hayallerden öte hayal düşler,
Hayal olmayan dünya ötesi,
Mavi düşler periler ülkesi,
Sevgililer dünyası sevginin aşkın olduğu,
Yazılan onca şiirlerin romanların ülkesi,
Onların yazıldığı gibi bir dünya,
Her şey güzel ve de mavi pembe,
Pembe dünyanın mavi hayalleri,
Kitap gibi bir dünyada,
Şiirlerin olduğunu düşlediğimiz ,
El ele olduğumuz hayallerde,
Nefesim üşüyor onsuz bir dünyada,
Ellerim buz gibi oluyor donuyorum,
En duygulu sözlerim bile darmadağın,
Kavuşmak yok be sevgilim,
Ben gelirken kış oluyor,
Sen gelirken yaz oluyor,
Güller haklı hep ağlamaklıyız,
Bizim güzelliğimiz ayrılıkta özlemde,
Biliyor musun aşkım,
Zamanı durdurmak isterdim,
Dursun beklesin bizim gelmemizi,
Yaşlanmadan sevgimiz bitmeden gelmeyi düşlerdim,
Bulamadığımız sevgiyi bulmayı hayal ederdim,
Ulaşamadığımız arzularımıza ulaşmayı hayal ederdim,
Başaramadığımız imkansızı başarmayı hayal ederdim,
Yazılamayanı yazmayı hayal ederdim,
Okumanı bana yazdığın şiirleri okumayı hayal ederdim,
Onların gerçek olmasını sevgini hayal ederdim,
Hep Kaf dağının ardını hayal ederdim,
Arzular hep arzular hiç bitmek bilmeyen,
Ömür kısa yol uzun hayatsa zor,
Yarın var mıdır bilmiyorum,
Dünlerse hep aklımızda çıkmamacasına,
Hayatsa bir düş bir roman bir şiir,
Meğerse hayat bir düş imiş,
Uykumuzun içinde bir düş,
Uyandığımızda bizi terk eden bir rüya,
Düşler ne düşler ama,
Hayalden de öte düşler,
Onlar o kadar uzaktalar ki;
Çok ama çok uzaktalar,
Güneşin doğduğu yerde,
Belkide battığı yerde,
Ya denizler uçsuz bucaksız denizler,
Derin denizler mavi masmavi,
Sonsuz derinlikte,
İşte düşler onlar böyle bir şey,
Yine beni rüyalarımdan aldılar,
Alıp da götürdüler gerçeğe,
Yalnızlığa,...
Yine yalnız bıraktılar,
Hayaller bile,...hayalden de öte düşler,düşler bile…
Oysa her şey ne kadar da gerçek gibiydi…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.