- 493 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN 10 KASIM
Bugün ulusumuzun kurtarıcısı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, kahraman asker, örnek devlet adamı,kahraman milletimizin büyük önderi Mustafa Kemal Atatürk’ü aramızdan ayıran acı kaderin yıl dönümü...
O’nun maddi varlığını 76 yıl önce, bir on Kasım sabahı,dokuzu beş geçe kaybettik. Fakat yine bugün, Ata için, Ata’nın yolunda olma andımızı tazelemek için okullarda, meydanlarda, caddelerde, kısacası yurdun her köşesinde, ulusça, O’nun karşısında, ilkeleriyle dimdik duruyoruz. Gurur verici bu tablo sonsuza kadar devam edecektir.
Her ulusun bir kahramanı vardır.Alman birliğini kuran Bismark Almanya’nın, Churchil İngiltere’nin, De Gaulle Fransa’nın, Mahatma Gandhi Hindistan’ın kahramanı olmuşlardır. 20.Asırda Türk Ulusu’nun milli kahramanı da Atatürk olmuştur.Hala bunuanlamayanlar, içine sindiremeyenler olabilir. Bu nedenle uyanık olmalıyız.
Bilmeliyiz ki Türk Ulusu’nun tutsaklıktan kurtulması,onurlu uluslar arasında yerini alması Atatürk’ün sayesinde olmuştur.
Büyük önder Atatürk, içte ve dışta binlerce ihanete uğramış bir ulusu yerden kaldırıp göklere yükseltmiş karizmatik bir lider,eşsiz bir kahramandır.Bu eşsiz kahraman, Türk Kurtuluş savaşına yön vermiş, milleti ile birlikte "ya istiklal ya ölüm" parolası ile hareket ederek, zaferin kazanılmasında en büyük pay sahibi olmuştur.
İngiliz Başbakanı Lord Corc, İngiltere meclisinde savaşı neden kaybettiklerini değerlendirirken Atatürkle ilgili; ’Arkadaşlar,insanlık tarihi bir kaç yüz yılda bir dahi yetiştirebiliyor.Şu talihsizliğimize bakınız ki dünyanın beklediği son dahi,bir anda Türkiye’de ortaya çıktı.Hem de bize karşı...Bütün dünyaya karşı...
Elden ne gelebilirdi? demiş ve konuşması bittikten sonra da Lord Corc başbakanlık görevinden istifa etmiştir.
Bizler, Lord Corc’un belirttiği gibi, dahi bir varlığın önderliğinde yetişen ve bugünlere kavuşan muzaffer bir ulusun fertleriyiz. Işığımızı, inancımızı ve gücümüzü Atatürk’ten almaktayız.Bize bıraktığı ışık yolumuzu aydınlatmaya devam etmektedir. Bu ışık sadece yolumuzu değil, içimizi de ısıtıp aydınlatmaktadır.
Kısaca şunu belirtmek isterim ki sağlam bir inancın,eğilmez bir başın ve yenilmez bir iradenin ifadesidir Atatürk.Her imrenilen faziletin timsali,her yüksekte tutulan idealin kahramanı,karanlığa düşmüş ümitlerin meşalesi,her alanda kurtuluşun, uygarca yaşamanın, adam olmanın, yücelmenin hızı ve kaynağıdır Atatürk.O’nunla yaşamak var olmak demektir.O’ndan bir parça olmak işte hayat sigortamız budur.
Atatürk deyince aklıma,çalışmak gelir, zorlu savaşlara,çetin işlere,alışmak gelir. Kavgaların öfkelerin üstünde,barışmak gelir.Uygarca, insanca yaşamak için kendi kendimizle yarışmak gelir.
Hiçbir kimse bu muzaffer komutan, bu büyük devlet adamı, bu yılmaz devrimci, bu halkçı lider kadar kendi ulusunun kalbine yakın olamamıştır. Herkes ölür.Fakat kimileri toprağa, kimileri de Atataürk gibi yüreğe gömülür.
Ey büyük Atatürk,bütün ömrünü hizmetine adadığın asil Türk ulusunun evlatları olarak senin huzurunda sevgi ile,saygı ile eğiliyoruz.Çizdiğin yoldan asla ayrılmayacak ilkelerini ve eserlerini daima azim ve inançla yaşatacak ve koruyacağız.Her geçen gün senin düşüncelerini daha iyi anlıyoruz.Kurduğun laik ve demokratik cumhuriyet meşalesinin ışığında çağdaş uygarlık yolunda hızla koşuyoruz.Çağdaş uygarlık alanında bayrağımızı dünyanın zirvesine dikeceğiz.Emanetin emin ellerde, bize güven ve rahat uyu...
Ömürlü AKSOY, Emekli Tarih Öğretmeni, Aydın/Didim
YORUMLAR
Bugün ; Ülkesine ve mensubu olmakla gurur duyduğu Türk Milletine, cumhuriyet gibi bir çağdaş ortamda yaşamayı hediye eden ve fikrimize rehber olan, “Tam Bağımsızlık” düşüncesiyle bizlerin yaşamına anlam kazandıran Önderimiz ATATÜRK’ümüzü saygı ve özlemle bir defa daha andığımı ifade etmek istiyorum.
Sevgili Önderim, Atatürk’üm,
Senden sonra ülkeyi yönetenler senin fikirlerine sahip çıkmadılar ve bize, seni anlatmadılar. Hiçbir yönetici, senin gibi, “Bağımsızlık benim karakterimdir” diyemedi.
Emanetine sahip çıkamadık. Senin rozetlerini takarak, sloganlaşan ifadelerini başkalarına satarak kendimizi fikirlerinin takipçisi sandık. Hatta, senin adını kullanarak darbe yapanları bile senden sandık.
Üzgünüz Ata’m.
Sayın yazar38,
Yazınızı beğenerek okudum.
Fikrimizin önderi aziz Ata'mızı bir kez daha özlemle anarken.
yazınız sebebiyle sizi kutlar, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer tarafından 11/11/2014 11:51:38 AM zamanında düzenlenmiştir.