- 688 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSLAM AÇILIMI
Son yıllarda sıklıkla duyduğumuz "açılım" sözünü birazda biz açalım.
Öyle ya açılım deyince aklımıza gelen yalnızca temel haklarını isteyen azınlıklar akla gelmemeli.
Türkiye söz konusu olunca haksızlığa uğramış olmak veya temel haklarınızın elinden alınmış olması için illede azınlık olmak gerekmiyor.
Sözüm Türkiye’deki bütün siyasi partilere, lütfen ülkemiz insanlarının elinden alınan hakları birer birer değil bir seferde hepsine birden verin.
Ne mi demek istiyorum? Tabi konumuz açılımdı, öyle ise bende açık konuşmaya ve sözümü bir örnekle açmaya çalışayım.
Darma dağın bir oda ve onun içinde kaybettiğiniz bir anahtar olduğunu düşünün. O sırada “anne! nerede bu anahtarım” diye feryat edip, annenize kızarak kaybettiğiniz anahtarı bu dağınıklık arasında bulmaya çalışıyorsunuz ve aceleniz var. Telaşla zaten dağınık olan odayı biraz daha alt üst ediyorsunuz. Sonunda aradığınızı bulmaktan ümit kesip yorgun ve perişan bir köşeye siniyorsunuz.
O sırada anneniz bu hâlinizi görüp size şöyle diyor:
“kaybettiğin şeyi bulmak istiyorsan önce şu dağınıklığı toplamaya ve odanı düzeltmeye başla, göreceksin o zaman kaybettiğin şey kendiliğinden önüne çıkacak”
Sizde bu sözün doğru olabileceğini düşünüyor ve istemeye istemeye de olsa etrafa saçılan eşyaları kaldırmaya odanızı düzeltmeye başlıyorsunuz ve... Birde bakıyorsunuz ki kaybettiğiniz anahtar, çıkarıp çıkarıp etrafa attığınız kirli çamaşırlarınızın tam altında size göz kırpıyor .
O zaman anlıyorsunuz ki kaybınızın sebebi odanızı pis ve dağınık bir hale getirmeniz sebebiyle yine sizsiniz.
Şimdi özellikle CHP’li ve HDP’li yetkililere sesleniyorum, eğer temsil ettiğiniz bir azınlık olduğunu ve bunların kaybolmuş haklarını aradığınızı düşünüyorsanız, ortalığı darma duman ederek bulacağınızı sanmayın.
Odayı yani Ülkemizi şöyle en baştan düzeltmeye çalışın, bakın o azınlık hakları dediğiniz anahtar sizin kirli çamaşırlarınızın tam altından çıkacak.
Kaldı ki biz Türkiye’de Ermeni ve Hırıstiyan azınlıktan başka azınlıklar görmüyoruz. Onlar dahi vatan hâini olmadıkça bizim için hemşeridirler.
Ancak Alevi ve Kürtlere gelince onların Müslüman Türk halkından ayrılır bir yanları yoktu, siz ortalığı darmadağın etmeden önce.
Şehrimde ki CHP’ye oy veren bazı Alevi dostlarımıza, komşularımıza sordum “ Okullarda Kur’an-ı Kerim öğretilmesi sizi rahatsız ediyor mu? diye.
“Neden rahatsız olalım, memnun oluyoruz çünkü biz de Kur’an-ı Kerim okuyoruz? dediler ve “Kur’an-ı Kerim yalnız size mi indi” diye sitem eden de oldu.
Peki dedim “Türkiye’nin bir İslam ülkesi olarak yasalarla kabul edilmesi sizi rahatsız eder mi?”
“ O nasıl söz bizi neden rahat sız etsin hem Türkiye zaten İslam değil mi?” dediler.
Bende bu sözleri duyacağımı tahmin etmiştim öyle ya Alevilik Yahudi, ya da Hırıstiyan dinine bağlı bir mezhep değil onlarda İslam ailesine mensuplar. Kur’an-ı Kerim öğretilmesi ya da Türkiye’nin İslam ülkesi olarak tanınması onları niye rahatsız etsin.
Aynı soruları Kürt tanıdıklarıma da sordum, onlarda benzeri cevaplar verdiler.
“Elhamdülillah Türkiye İslam devletidir bu ne biçim soru" diye de çıkıştılar.
Onlara daha sonra şunu söyledim, peki haberiniz var mı? CHP ve HDP sizin gibi düşünmüyor, yani Türkiye’nin İslam Devleti olarak kayıtlara geçmesine CHP kesinlikle karşı çıkar, üstelik elinden gelse Kur’an-ı Kerim’i okullardan kaldırır hatta elinden gelse büsbütün yasaklatır. Genel Merkez’lerinde yeni açılan mescide karşı çıktıkları gibi...
Alevi kardeşlerim bu sözüme tepkilerini genellikle şöyle dile getirdiler; "Amma da abarttın, bu adamlar yahudi mi? Niye Kur’an-ı yasaklatsın niye Türkiye’yi İslam olarak tanımasın”
Sonra düşündüm haklı olabilirler dedim kendi kendime. Öyle ise Kürtlerin derdiyle dertlendiğini söyleyen HDP’ye ve Alevi açılımını açıklayan CHP’ye bir çağrıda bulunayım, hem bu partiler ülkenin bütün insanlarına hizmet etmek istediklerini söylüyorlardı değil mi? Üstelik CHP Türkiye’nin birleştirici gücü idi.
Sayın CHP ve HDP’li vekiller ve başkanları bizleri Alevi, Sünni ve Kürt diye ayrı ayrı haklamaya çalışmayın çünkü bizi birleştiren toparlayan güç İslam gücüdür.
Osmanlı yıkıldı CHP güç bela kurduğumuz ülkemizden bir kez İslamı sildi ortalığı darmadağın etti, şimdi de kimlikten “Dini” bölümü silinsin miş” ifade özgürlüğümü kullanarak tek kelimeyle size “O hâ!” diyorum.
Dilimizi sildiniz! Tarihimizi sildiniz! Kültürümüzü sildiniz! Hafızalarımızı sildiniz!
Hala utanmadan konuşuyor musunuz?
Yahu Türkiye’den İslamı silip yerine koyduğunuz Laiklik Avrupa da üç yüzyıl süren kilise, devlet savaşları sonunda kilise ile devlet işlerini ayırmak üzere kabul edilmiş bir anlaşma.
Yani Laiklik aslında “din ve devlet işlerini ayırmak” bile değilmiş. Kiliseler yargılamadan vergi toplamaya, askere almadan infaza kadar her konuda devletin ortağıymış Türkiye de, bu kararları camiler mi alıyordu, bu işleri camiler mi yapıyordu sanki...?
Batı da Laiklik devletlerin dinsiz ilân edilmesi anlamına gelmiyormuş. Onlar bu anlaşmayı yaptıktan sonra İncil okumayı yasaklatmadılar, çan sesini değiştirmediler, papalığı kaldırmadılar, meclislerini İncil okuyarak açmaya devam ettiler.
Siz kimsiniz ki laiklik geldi diye koskoca devleti dinsiz ilan ediyorsunuz. Eğer bu açılımlar Alevi ve Kürt açılımları azınlıkların hak talebiyse, bizde derizki siz önce çoğunluğun hakkını tanıyın, çoğunluk zaten azınlık haklarına saygılı. Devletin Cemevlerine maaşlı görevli ataması bizi hiç rahatsız etmez aksine sevindirir.
Bizde yüzyıllardır İslam olarak yaşayan ve bir çok İslam devleti kurmuş olan bir millet olarak ülkemiz Türkiye Cumhuriyetinin İslam Devleti Olarak tanınmasını istiyoruz.
Siz bizim kim olduğumuzu kabul edip saygı gösterin ki, bizden de size aynı kabul ve saygıyı göstermemizi bekleyin, siz bizi tanımadan, saygı göstermeden kilise, havra, sinagogları resmileştirmemizi nasıl istersiniz.
Neymiş efendim: (mevzuatta yer alan "ibadethane", "ibadet yeri" ve "mabed" ifadeleri, "cami, mescit, cem evi, kilise, havra ve sinagoglar" olacak şekilde yeniden düzenlensin.)miş.
Siz geçmişte de ülkemizdeki Yahudi ve Hırıstiyan azınlığı düşünüp topumuzu birden dinden çıkarmaya uğraştınız. Yemezler artık, geçti borun pazarı, siz kendi kimliğinizin “dini” kısmına ister mason yazın, ister laik. Biz Müslümanız Elhamdülillah.
Eğer bu ülke halkı için siyaset yapıyorsanız bizim sesimize de kulak verin biz:
Türkiye’nin İslam Ülkesi olduğunun kanunen tanınmasını istiyoruz.
Ezanı Şerifin Türkçe okutulduğu ve cami ve sokaklarda Kuran diliyle Şahaadet etmenin dahi yasak edildiği günün ulusal yas ilan edilmesini istiyoruz.
Hem Ezanı Şerifin aslına döndüğü günün resmi Hürriyet Günü olarak kutlanmasını istiyoruz.
Dersim katliamının Resmi olarak CHP utanç günü ilan edilmesini istiyoruz.
CHP’nin dinimize, ezanımıza, kutsal kitabımıza yaptığı yasak ve zulümler için çıkıp pişmanlık duyduğunu söylemesini ve özür dilemesini istiyoruz.
Ey CHP ve HDP hak arayacağım diye ortalığı karıştırmaktan vazgeçin.
Ya da kime hizmet ettiğinizi açıkça ifade edin.
Yeter artık sizin kirli çamaşIrlarınızın ortaya yaydığı kokudan ve kirlilikten bıktık!
Ve Ey! Kendini bu ülkede azınlık hisseden ve ya çoğunluk olduğu halde umutsuzlaştırılıp bir köşeye sinen millet, kayıplarınız CHP’nin kirli çamaşırları altında kalmıştır hala anlamadınız mı?
Koca bir ülke halkının yüzyıllardır inanıp bağlandığı değerleri yok etmeye çalışarak, kolunu kanadını kırarak kendi mutluluk ve özgürlüğünüzü temin edemezsiniz hala anlamadınız mı?
İnsafa gelin bu ülke insanları asırlardır İslamdır bunun yerini laiklik yalanlarıyla dolduramazsınız.
Türkiye Cumhuriyeti bir İslam Devletidir, bunu resmen kabul edip öyle hak talep edin, yoksa bizim elimizden aldığınız hakkı vermeden hâlâ bana hak ver demeye hakkınız yok...!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.