- 730 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mutlu Sonbaharlar
Trabzon denince akla, sonbaharlarının güzelliği gelir...
Fındık ürünü satılır, paraya dönüşür. Okullar, açılma hazırlığına girer. Hazırlıklar tamamlanır, ağlar suyla buluşur, balıkla bereketlenir, denizciler ve o iş zincirinden geçimini sağlayan tüm halkalar sevinir...
Çocuklar, başarılarının karşılığını, geçtikleri bir üst sınıf ya da yeni başlayacakları okul ile birlikte, yeni hayâta; yeni öğretmenlere, idârecilere, arkadaş topluluğuna kavuşur...
Sonbahar, ağaçların yaprak dökümü ancak, yeni dallara, yeni yapraklara kavuşmak üzere, istirahata çekildikleri mevsim...
İnsanlar, yaz sıcağından, tâtil yorgunluğundan, yaz mevsiminin kızgın güneşi altında çalışmaktan kurtulurlar... Kış öncesi, bu mevsim yakacak telâşının başlangıcı olur...
Okul aşıklarını, sevenleri sevdiklerine kavuşturur sonbahar...
Şair, Şemsi Belli’nin;
”Dâvet, o elâ gözden o gül dudaktan geldi,
Kalkıp lâle devrinden, can geldi- cânan geldi,
Meyler yere dökülmüş, sâkiler çoktan sarhoş,
Gelişinle dünyâma, yeni bir hayat geldi.”
Şiiri gibidir sonbahar...
Yaşamak lâzım, günbatımını; Ganita’da, Boztepe’de, ulaşabildiğin her yerde, güneşin doğuşu kadar, batışını da güne eklemek lâzım... o günün, o günkü yaşadığın hayâlin çerçevesi gibidir doğum ile batım... ıssızlık bile konuşur, bu mevsimde... dinlemeye cesâretin var ise!.
Kuru çınar yaprakları arasında yürürken, rûhunu dinle... Trabzon Sonbaharları, engüzel, endüzenli günler... serince ama üşütmeyen, sıcak ancak yakmayan...
Trabzon’a, sonbaharda gel... enaz bir hafta kal. Hayâtının, burada geçecek engüzel günlerini, bir daha unutamayacaksın. Trabzon o kadar güzel ki, beni Trabzon’a gelince anlayacaksın...
Ellidört yıldır(2005), suyunu, yosun kokusunu, çisesini, güneşin doğuşu ile batışını, yudum- yudum yaşıyorum... Kendinize hasret bıraktığınız bir il varsa; O’da, Trabzon’dur...
Sonbaharda gel... yaşa, hayâtını Trabzonlu gibi...
İnsanlarını seveceksin... mahalle aralarında oynayan çocukların gözlerinden okursun, o güzelliklerini...
Memleket fidânlarını... Sevgi, çocukların gözlerinde yüzünde daha net yazılı... oku, o güzelliği. Gel... bekliyoruz, bekletmeyin bizi...
Sonbahar mutlulukla, bereketle geldi... Trabzon târihi ile belgeleri ile güleryüzlü İnsanları ile yaz sıcağında meltem esintisi veriyor...
Hep beklemekteyiz sizi, ya bu yıl, ya gelecek seneye... unutma, mutlakâ gel.
Dokuzyüzyirmibirbin Gönlümüzle...
Saygılarımla.
kadiryeter Kadir Yeter. 06.11.2014(01 Eylûl 2005) TRABZON.
YORUMLAR
Üstadım Trabzon'a yıllar önce sadece bir günlüğüne gittim. Sizin bu güzel yazınızdan sonra inşallah ileride bir gün sonbaharda da geleceğim.
Trabzon'un reklamı ancak bu kadar yapılır, kutlarım sizi. "Reklam" dediğim için yanlış anlamayın çünkü duygularımı anlatacak başka bir kelime bulamadım.
Keşke siz bu yazıyı yıllar önce yazmış ve ben de yıllar önce okumuş olsaydım.... Bir sonbahar günü Trabzon'un meltem esintisi ile karşılansaydım!
Selam ve saygılarımla.
kadiryeter
Sizin için, yaz üstü fotoğrafımı değiştiriyorum... bu akşam, okul(KTÜ) dönüşü çektiğim resimlerden birini eklemeye çalışacağım... başarabilirsem...
Sağlıkla kal...
kadiryeter
Gerçekten çok güzel bir yazı.
Çok duygusal, çok etkileyici.
Realitenin de ta kendisi.
Umarım ve dilerim,
Kadir Bey'in bu güzel sunumu vesile olur da,
okuyucularımızı yollarını düşürürler bu güzel yurt köşesine sonbaharların birinde.
Çok mutlu olacakları kesin.
Geçenlerde,
bir cenaze nedeni ile Tonya'ya düştü yolum.
Kısmet olup gidememiştim bu yaşıma kadar.
İnanılmaz bir güzellik vardı oralarda.
Sonbaharın muhteşem görüntüsüne çok şahit olmuşluğumuz vardı bu yörede ama,
orada gördüklerimiz de bir başka idi gerçekten.
Her yönü, her köşesi ile güzel Trabzon. Her iklimi ile.
Kavurmayan yazı, üşütmeyen kışı, muhteşem baharları ile.
Eline sağlık arkadaş.
Ne güzel de anlattınız Trabzon'u...
ellerinize ilhamınıza yüreğinize sağlık.
kadiryeter
O güzellik, isminizdeki 61 rakamındandır... yaşayan bilir...
Bu arada fotoğrafın yerini bildireyim: Trabzon- Sürmene Çay Fabrikası önü.
Teşekkür ve Selâm ederim... Sağolasın.
kadiryeter Kadir Yeter.07.11.2014 İskenderpaşa Mah.