- 922 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KİLİSEDE DÜĞÜN VAR
Arkadaşım bir gün beni aradı.
-Haftaya düğünüm var seni düğünüme beklerim.
Aslında inanmamıştım
-Ne yani sen şimdi bayağı adam gibi evleniyormusun.
-Ne yani ben adam değilmiyim.Dedi
-Adam mısın bilmem ama....?Neyse nerde olacak .Bu zavallı kız kim dedim
-Sen tanırsın kızı, ama boş ver düğünüm haftaya pazar olacak.
-Lan oğlum ne Pazarı ne zamandan beri burda Pazar günü oluyor.
-Sen anlamassın, bizler düğünleri Pazar günü yaparız bizde çalgılı çengili olur dedi.
Adresi verdi
-Ben niye bilmiyorum bu adresi dedim .
-Bilmessin çünkü burası yeni semt de ondan zenginlerin semti.
-Sen zengin. diye dalga geçtim.
Verdiği adrese sevinerek gittim, ama şaşırmıştım.
Gittiğim yer düğün olabilecek yer değildi, hem sonra .Pazar günü Luksemburg da düğün olmazdı
Arkadaşın verdiği adrese gitim. Anlaşılan adrese yanlış gitmişim.
Sokağı bir daha dolaştım vardığım yer gene aynı.
Önümde yaya giden ihtiyar çifte sordum onlarda burayı gösterdi, gittigim yer Kiliseydi.
Kiliseye geldiğimde bahçesinde arabalar park etmiş ,genci,ihtiyarı ,Kadını Erkeği, siyah elbiseler giymis Kiliseye giriyorlardı.
Park yerindeki arabalar hiç bizimkilerin arabalarına benzemiyordu ; BMW,VW,MERCEDES, di .
O zamanlar bizlerin kullandığı arabalar ya Opel yada Ford idi.
Girişe çekingen bir şekilde yanaştım.Kapıda Papaz bekliyordu, beni görünce gülerek .
-Hoş geldin evladım dedi .
Ben aslında şaşırmıştım, oysa bizi Türkiyede İmamlar kapida karşılacaklar....?
Papazın davranışı hoşuma gitmisti .
Böğrüm açık,üzerimde İspanyol paçalı dar Pantolon,boynumda Altında Kolye,Üstümde Müslüm Babanın Giydiği devrik yakalı Çeket sol yakasında tutuşturulmuş Kırmızı rengli Karanfil, Elimde çicek buketi , Boynumda arkadaşıma komik olsun diye aldığım böyükce Bebek Emziği asılıydı, böylece girdim Kiliseye
-Tesekkür ederim .
İçeri soğukdu,loş bir hava vardı piyano sesi kiliseyi çınlatıyordu.
Düğün havası beklerken cenazeyi bekleyenlerle karşılaşınca bayağı şaşırmıştım.
Anlaşılan bizim düğün Ayinden sonra başlıyacaktı.
Demekki erken gelmişim.
Girişe yakın oturdum efendi efendi.
Yanımda geçenler sanki uzayda gelmişim gibi acaip ve Şaşkın bakışlarla ....!!
- Merhaba diyorlardı.
Bende saygı ve Ailemin verdiği görgü sayesinde ,düğünü bekleyen Türk genci gibi her merhaba diyene saygıyla ayağa kalkıyor karşılık veriyordum.
Ben daha düğün alayını bekliyorum.
En nihayet ayin iki saat sonra bitti.
Herkes papazın yanına gidiyor, Papazın dua ederek uzattığı kuru ekmeği ağzına alan kiliseden çıkıyordu .
Ayinde bittikten sonra Papaz efendi kapının önünde, gidenlerin yanına gelip saygıyla bir şeyler konuşuyor anlattığı ayinlerden açıklama yapıyordu, hoşlarına gidip gitmediklerini ,anlayıp anlamadıklarını soruyordu.
girişe yakın oturdumki ne olur ne olmaz hesabı….Saygıdan
bir yarım saat daha bekledim.
Papaz efendi
-Güle güle iyi günler İsa sizlerle olsun diye temenniler diliyordu.
Herkes gitti bir ben kaldım kilisede.
Papaz beni bekliyor ben ise Düğüne gelenleri .
Derken papaz pes etti yanıma geldi.
Bir şeymi bekliyorsun der gibi şaşkın şaşkın bana baktı
-Evladım dua etmek istersen yarın gene gelmelisin, ben gitmek istiyorum ama genede oturabilirsin Kilise zaten açık istediğin kadar kalabilirsin dedi .
Teşekkür mayetinde .
-Eyi o zaman siz gidin ben birilerini bekliyorum dedim .
Papaz efendi saygılı bir biçimde .
-Hattım olmayarak sormak isterim kimi bekliyorsun anlaşılan beklediğin kişiler gelmiyecek dedi .
-Gelecekler dedim, gelmesi lazımlar .
Papaz efendi şaşkın .
-Evladım ayın bitti bu saatten sonrada gelen olmaz kimler gelecek.
-Düğün misafirleri,acelesi yok zaten. Aslında bizim düğünler genellikle yediden sonra başlarda arkadaşınki erken başlıyacakmış.
Papaz efendi şaşırdı ilk önce anlıyamadı.
-Düğün.
Galiba Papaz efendi beni anlıyamadı sanarak sanki benim almancam eyide papazınki eksikmiş gibi Cümlelerimi tane tane, cümlelerin üstüne basa basa birazda yüksek sesle.
-Burada düğün olacak onları bekliyorum dedim .
-Evladım burası kilise burda düğün olmazki .
Anlaşılan zavallı papaz efendinin haberi yoktu, Türk Düğününde ne anlardıki, Kedi ne anlar sirkeden
Çok bilmiş bir tavırla .
-Burda Türk düğünü olacakmış aceleye gerek yok daha zaman var .
-Nerde? ne zaman dedi şaşkın şaşkın .
-Burda anladığım kadarıyla kilisede.
-Evladım burda düğün olurmu burası kilise Türkiyede camilerde düğün oluyormu sen adresi şaşırdın yada sana yanlış adres vermişler.
O an anlamıştım dalgaya geldiğimi ama olmuştu bir sefer.
"Ulan alçak Ramiz senin alacağın olsun alçak" dedim , içimde çok kızmıştım.Ama ne yapayım papazdan özür dileyip gerisin geri 150 Kilometreyi kat edip eve geldim .
Annem :
-Ramiz sabahtan beri durmadan seni aradı nerdeydin.
Ben kandırıldığımı söyliyecek kadar enayimiyim .
-Kiliseye dua etmeye gittim .Anneme
- Bismillah dedi şaşkın bir halde .
-Nereye ?
-Boş ver Anne anlatırım dedim ama,annemin ;
-Çocuğun bu gün Hey heyleri üstünde , bir seyi var ama kokusu çıkar yakında diye konuştuğunu duydum.
Ablamın sesi geldi yukarda
-nereye gitmiş haylaz
-seninki kiliseye gitmiş
-nereye nereye
- kiliseye
Tam o arada Telefon çaldı .
Ramiz aradı sanarak hırsla ahizeyi kaldırıp
- Ulan alçak, ulan Arkadaş düşmanı, ulan senin yatacak yerin yok lan..dedim .Daha çok konuşacaktımki karşıdan gelen babamın sesiyle firenledim.
Babam :
-Sen telefonda babanla nasıl konuşuyorsun , alkolmu aldın..?
Korkarak bir o kadarda saygıyla.
-Yok baba ben arkadaş sandım.
-Arkadaş sandın ,sen arkadaşlarına böylemi cevap veriyorsun.Annen yanındamı.
Korkuyla sustum, çareyi Ahizeyi Anneme verip kaçmakda buldum.
Babam telefonda komik şeyler konuşuyorki Annem Gülerek
-Kime çekmis acaba. diye cevap verdiğini duydum
Vay kalleş Ramiz, öldün oğlum sen diye kendi kendime kzarken.
Telefon tekrar çaldı.
Annem gülerek.
-Pirens Hazretleri, Ramiz Beyefendi sizlerle konuşmak için randevu
isterlar,acaba zamanınız varmı diye birde annem benimle dalga geçmeye başladı .
Telefonu açmamla Ramizi gülmekte konuşamadığını duyuyordum.
Çok sinirlenmiştim sinirden konuşamıyordum ama bir taraftanda arkadaşımın gülmesi karşısındada kızmaya dayanamıyordum. Baktım olacak gibi değil .
-Alacağın olsun lan alcak dedim. insan arkadaşına yaparmı ,nasıl bana acaip acaip baktılar biliyormusun elimde çicek buketi. Boynumda asılı büyük Bebek emziğiyle. Dedikce Ramizin kendinden geçerek güldüğünü duyuyorum ahizede
- lan oğlum ne kızıyorsun camiye gitmiyorsun hiç olmassa kiliseye gittin sayemde daha ne istiyorsun.Hiç olmassa Papazdan Dua almış oldun,bana Teşekkür edeceğine.
-Hiçte komik değil bu yaptığın.
Ramiz sanki yaptığı şaka yetmiyormus gibi.
-Lan oğlum Kilisede neler oldu, neler anlatıldı , Papaz efendiden bari bir şeyler öğrendinmi.anlatsana arkadaşlarada anlattım sayende kiliseye gitmeyen senden bilgi almış olacaklar.
-Lan senin yatacak yerin olmıyacak kalleş.dedim kızarak,sakın arkadaşlara anlatma çok fena olur.
Telefonu suratına kızgınlıkla kapattım . Sonrada acaibime ve bir o kadarda hoşuma gitti başladım kendi kendime gülmeye .
Annem :
-Hayırdır ne Camiisi ne Kilisesi .
- Boş ver Anne diye geçiştirmeye çalıştım.
Bir hafta arkadaşların telefonları susmadı
-Ulan Ramiz,Ulan Kalleş Ramiz bunu yanına kormuyum öldün oğlum sen .
Wasserbillig, den 20.02.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.