Sevgili
Sevgilim bugün de dünkü gibi gülerek gelirse, gökler baştanbaşa secdeye varır, yerlere kapanır.
Ey aklı başında, mest olmamış kişi! Beni öldürmek için acele etme! Zaten beni öldürdüğün yere yaklaştık, bir an için yumuşak davran, ayrılığı kim önce icat etti bir sor!
Ey gülen gönül dedim Neden böyle sert davranıyorsun? Yüreğin demirci örsü gibi. Şu dinmeyen gözyaşlarımı seyret! Gözyaşı tufanımın etrafında dön dolaş!
…
…
Hz. Mevlana
Sevgili! Gel, gel ki, görmeyen gözüm senin lütfunla dağları aşsın, aşsın ki senin yolunda çekeceğim belalar benim gözümde bir karıncanın bir dağı aşmaya çalışırken ki gücü kadar olsun, sebatım karıncadaki çalışkanlık kadar olsun.
İlkbahar kokusunun saba yeline karıştığı o günde, senin inayetin beni her ne kadar sevginin karışık heyecanına itti ise de; senin sayende o heyecan bana denizin insana dinlettirdiği o güzel ses gibi gönlümü ferahlattı..
Eğer gittiğin o yerde mezar taşlarının tarih kokan bahçesinde oturmak sana nefes aldırıyorsa, birde benim mezarıma gel. O zaman sana layık olan nefesi daha güzel kokulu bulabilirsin.
( Mezar taşı, ölümü düşündüren yere benzetildi. Eğer ölümü düşündüğünde gerçekten nefesi alıyorsan, gel; benimle olduktan sonra daha fazla ölümü düşünebilirsin)
Yeryüzünde ne varsa O’nu söylerler. Sende dilini gönlünden çekme ki, ruhun temizlenirken döktüğün gözyaşları gönlüne düşsün. Düşen gözyaşları sayesinde gönlün yanmasın, gölgelensin bir gölge olmayacak günde.
Sevgili, gökyüzünün bahçesinde seni gördüğümden beri, kendime etmediğim eziyet ve cefa kalmadı.
Gökyüzünün tepesinde bana bakışların duyduğum kötü kokuları misk haline getirdi. Artık her daim, kendimi güzel kokuların içinde hissediyorum.
Senin bütünleştiğin mekânda, artık ben oranın bekçisi olmuş, gelen rakipleri uzaklaştırmak için kendimi hırpalıyorum.
Ey dost! O mekân öyle bir yer ki, gözyaşlarım bir an dursa, koruyucular beni hemen dışarı atar, bir daha gelmemem için ferman yazılır, padişaha da niyaz edilir, benim uzak diyarlara sürülmem için.
Buranın çocukları, beni her daim taşlar, gelenleri uzaklaştırdığım için beni tehdit eder, rakiplerde beni sürmek için, çocuklara şeker dağıtır.
Ben rakiplerimi de seviyorum, çocukları da. Onlar, sevgilinin yanında kalmam için bana yardım ederler de farkında değillerdir.