- 1112 Okunma
- 15 Yorum
- 1 Beğeni
Hece şiiri yazamıyorum, ne olacak şiNCİ:)
Çok önemli sanki, suyu nasıl içtiğimiz, su bardağıyla, çeşmeden avuçlarımızla, bakır bir tas ile ve başka başka bir çok yol ile...
Hayvanlar yalaklarından, insanlar çanaklarından. Sonuçta vücutlarının ihtiyacı olanı tüketiyorlar, kana kana, yudum yudum, yalayarak, emerek, hüpleterek de olsa içiyorlar işte...
Kimse kalp kırmasın, patatesi yeme şekillerinden dolayı, hiç kimsenin...
Kimisi haşlayarak, kimisi kızartarak, kimisi üzerine yoğurt dökerek, kimisi sulu pişirir içine bir kaç parça et koyarak... Gıdasını alır mı? alır, doyar mı? doyar... Eee mesele ne, canı nasıl isterse o şekilde yer, ne gerek var peki eleştirmeye kınamaya, ayıplamaya, ’ Ben daha güzel su içerim, ben tas içinde içtiğim suyu daha çok seviyorum, sen de öyle yapmalısın...
’ Ben patatesi haşlama yapıp, üzerine zeytin yağ ve bol baharatla ve yufka ekmekle yerim, senin yediğin patates bile sayılmaz!
’ Zevksizsin işte!
’ O patatesin vitamini faydası şifası hiç bir şeyi olmaz, benim yediğim şekilde yemelisin, öyle yiyeceksen hiç yeme daha iyi!
’ Hee çok biliyorsunuz!
Hece yazmayan, içini dökmüyor sanki, serbest anlatan hiç bir şey konuşmuyor, kulaklarını tıkayanlar hiç bir şey duyamazlar zaten, ister hece hece ile konuşsun karşısındaki, ister serbest dile getirsin elemini kederini...
’ Ben heceye karşıyım efendim!
Niye?
Sana ne baba tutuyor, bırak nasıl yazarsa yazsın, onun için bir terapi belki, boş vaktinde kendini oyalamak istiyor belki, bulmaca çözer gibi zevk alıyor belki...
Sana ne?
Serbest bir adım geridedir hece şiirinden, kime göre?
Belki ben bir gece yarısı efkar basıyor başlıyorum yüreğimin söylediklerini yazmaya:
’ Annem ben seni özledim ’
Ve içimden ne gelirse serbestçe aktarıyorum kağıda... Gözlerimden yaşlar boşanırken sicim sicim...
’ Annem ben seni özledim
yollarını hep gözledim
gittin de niye gelmedin
yürekte patlıcan közledim
Yok yok bu hece uyumuna ters oldu, patlıcan yerine bir başka şey közlemeliyim, elma olabilir mesela... Yok elma beş harfli iki hece, bana üç heceli ama yürekte közlenen bir nesne lazım...
İşte gitti ilham, nolcek şimdi... Vay iki hece, vay beş eksi iki üç eder derken, uyku iyice kaçtı, ne iç dökebildim ne de şiir yazabildim...
Zaten normal hayat içinde de serbest konuşuyoruz ki:
’Kızım gel saçını tarayayım... İşte bu kadar.
Kafiye veya hece sayısına taksam :
’Kızım yüreğimde sızım
bu günlerde çok arsızım
karıştı ki yazım kışım
tamam ya tıkandım yine
başlarım hecesine
sen gel işte saçın çok dolaşmış
Burada yarış mı yapıyoruz, içeriğine göre ,anlatımına göre aynı güzellikte hece ve serbest şiirler olamaz mı?
Ruhumuzu dinlendiren, bize hüznümüzü unutturan, içimizde ki buhrana arkadaş olan, işte bu da benim gibiymiş, bak bu şiir beni anlatıyor gibi vs vs bir çok yazı ve şiir okuyoruz, yürekleriniz dert görmesin...
Hiç üzülmeyin hepiniz yazmaya devam edin, bakır tas, tahta çanak, yalak, sürahi hiç fark etmez, için, bol bol kana kana, çok çok lıkır lıkır için...
Su iyidir, su hayattır...
Yaşamak önemli, nefes almak...
Susuz kalırsanız, ölürsünüz...
YORUMLAR
Tebessümle okudum hoştu yazınız .
Serbest veya hece vezniyle hangisiyle duygularını anlatabiliyor kolayına gidiyorsa öyle yazar kişiler.
Her ikisinde de emek vardır saygı duyarım hep.
Çünkü duygu yüklüdür şiirler.O an kalbinden sayfaya aktardığına bağlı, bazan hece der bir bakar serbest şiir yazmıştır..
Bende önceleri serbest şekilde yazdım sonra üstadlarımızı okudukça Necip Fazil Fuzuli şiirde ki akış intizam etkiledi kısa öz yazmak kurallara dikkat etmek.
O nedenle hece şiirlerinden her türü denedim içimden geldiğince yazmaya çalıştım.
Şu an istesemde serbestten çok hece yazmak istiyorum.
Önce ki yazdıklarıma bir baktım destan gibi uzundu .Onları özleştirmeye çalışıyorum yeniden okuyanları yormasın bıktırmasın diye.
Emeğinize sağlık en güzel şey net açık ne istediğini ne yapmakla mutlu olduğunu bilmektir.Yazınızda bu yönde.Var olun siz kutlarım.
Emekle yazmışsınız ellerinize sağlık..
Selam ve dua ile.
Kaç kişi bir şiiri okumadan önce bu şiirin mısraları kaç heceden oluşuyor diye bakar?
İşte sorumun cevabı her şeyi anlatmaya yeter.
Ancak şunu da ekleyim.
Hece ile yazmak ustalıktır.
Şiir hem ölçüyle yazılıp hem de okuduğunuzda güzelse işte o on numaradır.
Ve unutmayın.
Şiiri şarkıya dönüştürmeniz için hece neredeyse şarttır.
Serhat Uzunkök tarafından 11/2/2014 9:23:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
Varsın hecelerle haşr neşr olmayalım.. Umumi olanın peşinden gitmiş olmazsak acaba ne fark edecek? Neden genelde çoğunluk sadece söz hakkı sahibi olduğu için haklıdır?
Varsın heceler geceler boyu hececi olmasın..
Fark etmez.. Her insanın gittiği yol ayrıdır.. O yolda gönül var.. Gönüller emsalsizdir..
Yüreğinize sağlık..
Hece öleli bir asır oldu :) çünkü serbest şiir duyguları kalıplara hece şiiri gibi hapsetmiyor...özgürlük birazda hecenin yok olmaya başlamasıyla ortaya çıktı :) Türk şiirin de...
Ne Divan Edebiyatında ne de Cumhuriyet'te heceyi dikkate alan şair pek olmadı..Adı üzerinde sözlü edbyt halk ağzı, sanatttttttt gütmezzzz :)
Eğer yazan-çizenler Türk Edebiyat Tarihini inceleseler bunu açık-seçik görecekler... Fakat bilmeden bilgi dağıtanlar yanılgılar yumağı na bata bata konuşurlar.
Bana hece yazan ve Nâzım kadar dünyaca tanınan bir örnek verebilecek var mı :)
Hece ölmüş ! :)
Saygılar, Sevgiler
Her şiir yazanın bir tarzı vardır benimsemiştir onu,
ona zorla hece yazacaksın demek olmaz.
ilhamı öyle gelmiştir onun,
çabuk hizaya geç demek olmaz.
Beni böyle kabül et seveceksen diye dayatmak olmaz
Yazsın insan önemli değil hece veya serbest..
Tebrik ederim saygılarımla.
Serbest şiir yazıyorum.Hece şiiri yazmasam bile seviyor ve okuyorum ..Hece şiiri cocukken hiç bilmediğim anlamını bile kavramadığım şekilde dilime dolardım.bu bizde doğuştan belkide var.Tekerleme gibi gelirdi ,yöneldiğimiz tarzı buluyoruz zamanla..
İsteyen istediği gibi yazabilir,hem serbest şiirde duygu aktarımı anlatılanlar daha net anlaşılır olabiliyor
Hece şiiri gibi hesap yapmadan duygunuzu bişekilde hissettirebilirsiniz sınırsızdır.Günlük konuşulur türden.
Şiire ve yazana saygı olsun !
Paylaşım için tşkler..
" şair
yaşar yazar
hisseder yazar
kurgular yazar"
yazan samimiyetle duygularıyla yazmışsa
hece ya da serbest şiirsellik katmışsa
okuyanda hissetmişse o şiirdir bana göre
hece şiirindeki zekaya gelince şiir zekası farklı
dünyanın en zeki insanına iki satır yaz desen yazamaz
maharet diyeceksek hece de serbestte maharet ister
ikisi de güzel hece de serbest de
üstünlük yok
güzellik var
güzellik de göreceli olduğuna göre
Evet, yazmak isteyen herkes yazsın. Kimsenin kimseye niye yazıyorsun, ya da niye serbest yazıyorsun hece yazmalısın dediği yok gözlemlediğim kadarıyla. Kimsenin serbest şiire karşıyım demek hakkı olmadığı gibi hece şiirine karşıyım deme hakkı da yoktur.
İster kabul edelim ister etmeyelim, ister beğenelim ister beğenmeyelim ama hece vezni belli kurallarla şekillenmiş bir şiir türüdür. Ben hece yazıyorum diyen herkesin bu kurallara elinden geldiği kadar uyması gerektiğine inananlardanım. Ben araba kullanacağım ama kim karışır ister şu şeritten giderim , ister bu şeritten giderim trafik kurallarını sevmiyorum deme hakkımız var mı?...bu örnek olmamış trafikte can güvenliği var diyen olursa ben de derim ki " teşbihte hata olmaz" efendim...
Hece şiiri bana göre değil diyenler serbest şiirle duygularını kaleme alsınlar saygı duyarım, serbest yazmayın diyen olursa da karşısında dururum.
Heceyi seviyorum ama kurallarına uygun olduğu müddetçe.
Birde sevgili vuslat, patatesi topraktan çıktığı gibi yemeye kalkışırsanız " dur ya hu patates öyle yenmez" diyenler çıkacaktır :)
Saygılarımla heceye karşı olan şair arkadaşım, serbeste devam edin siz.
frezya... tarafından 11/1/2014 3:06:42 PM zamanında düzenlenmiştir.