- 764 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ekenomi de büyüyen ülkem Türkiye
Ekonomide büyüyen ülkem Türkiye.
ne kadar gurur verici bir söylem,insanın kanatlanıp uçası geliyor.bu sene büyüme hızımız bilmem kaç olacakmış,kişi başına düşen milli hasıla 15 bin dolara gelirmiş,tekstilciler kur politikası yüzünden avrupayla rekabet edemiyormuş,tarım ülkesi işe yaramamış sanayi ülkesi olmuşuz,uzaya uydu fırlatmışız,efendim bilmem kaç bin km yolumuz varken ay’a E 5 ten bağlanmak için yollar aramaya başlayan ülke olmuşuz,sağlıkta büyük atılımlar yapıp dünyanın her tarafından hasta kabul ediyormuşuz.
bu kadar büyük işlere imza atılmış ya kendimize sığmayıp çankaya köşkünün kulübe görüntüsü bize yakışmadığı için saray yaptırmışız.
ülkemde ki gelişmeleri saymakla bitiremeyiz ancak sorular sorabiliriz o da sadece kendimize, cevabı biliyorsak ne mutlu bize.
-ülkemde iplik üretimi bitmişken
-tekstil ve diğer önemli makine üretimi yokken
-bir makine iğnesi yapamıyorken
nasıl olurda tekstilde ön saflarda olabiliriz.
-dört kişilik bir ailenin açlık sınırı 3bin lirayken bu aileye aylık giren maaş en fazla 2 bin lirayken sigortası yoksa hastane kapılarında ödeyemedikleri fatura yüzünden rehin tutuluyorken okula giden çocuğun cebine 2 lira koyamıyorken milli hasıla neye göre hesaplanıyor çünkü ülkemde 1 kişinin almış olduğu devlet hizmeti yıllık kaç bin dolardır -.tarım ülkesi olmak işimize yaramadı ama ya sanayi ülkesi olmak.oysa avrupa daki bir çok ülke tarım ülkesi keza ABD de öyle ve hayatları iyi tek farkla zamanında devletleri tarım alanında yaptıkları atılımlarla toprak verimini artırmış çıkan ürün değerini bulmuş ve tarımı bile bilimselleştirmişler oysa biz çiftçimizi teşvik edeceğimize tam tersi şekeri,pirinci,baklagilleri dışarıdan getirip para etmeyen patatesi bırakmışız çiftçinin eline işin yoksa patates soğan.
---uzayda bizimde uydularımız var
ne işe yarar iletişim üst seviyede iyi ama dünyanın en pahalı iletişimi neden bizde bu uydular ne için fırlatıldı halkın refahı için değilse.
sözün özü aslında neden büyüyen ülke görünümündeyiz.
bu gün batılı ülkelerde çalışan bir işçi 2000euro maaş alıyor ülkemizde ise bu rakam 600euro aradaki bu fark Türk şirketlerinin rekabet güçünü öyle artırıyor ki hiç bir batılı ülke rekabete giremiyor yani kısaca biz ürün satmıyoruz biz alın terimizi peşkeş çekiyoruz .
bazı uyanıklar bu durumu erken fark etti ve bir sistem geliştirdiler sistem insan iş gücünü pazarlamak.bu sistem hem devlet tarafından hemde yerel yönetim tarafından o kadar benimsendi ki çığ gibi büyüdü, adı taşeron sistem öylesine büyüdü ki bu gün belediyeler,hastaneler,yol işleri,metro,havaalanları,postaneler,güvenlik gerektiren her yer,köprüler vs bu şirketlere verildi
ve en kötüsü üst seviyede güvenlik gerektiren yer altı zenginliklerin çıkarılması işleride bunlara verildi
sonuç vahim sadece son beş altı yıl içinde 5000 işçinin ölümü .
oysa yapılan neydi tekrarlayalım
sadece alın terimizi birilerine peşkeş çekerek sırtımızdan kazanılan paralarla ağızımız bulaşan bir söz büyüyen Türkiye
YORUMLAR
Malesef durum bu ancak anlatılan milli gelir hesaplarına ve büyüme göstergelerine anca hüloğğlar
inanır.