CUMHURİYET TRENİ
Kaleme alınsın her şey. Tarihe armağan olsun bugün.
Silahlar sussun, adalet konuşsun her yerde.
Mutlakıyet, saltanat dursun, özgürlük akacak damarlarımızdan bugün.
Bugün 29 EKİM 1923…
Her zamankinden daha fazla birlik ve beraberlik içinde olmaktır 29 Ekim. Milyonlarca bedene karşılık tek bir ruh, tek bir düşünce var akıllarda.
Cumhuriyet nedir diye sorulur.
Cumhuriyet, kimsesizlerin kimsesi…
Cumhuriyet insanları kul olmaktan çıkartarak, birey olmalarını sağlayan büyük bir aydınlanma devrimidir. Her şeyini kaybetmiş bir milletin bağımsızlığını kazanabilmek için giriştiği milli mücadelenin sonucunda elde ettiği büyük bir zaferdir.
Cumhuriyettir bir yabancının Türk vatandaşı olup, Türk bayrağına sarılması…
Cumhuriyettir marşını gururla, heyecanla söyleyen çocuğun sesi…
Ve yine Cumhuriyettir; bu güzel günlere kadar gelen o sürede yaşanan her şeyi gözyaşlarıyla anlatan babanın, çocuğuna öğüt vermesi…
Gün, “Andımız” ı okuma zamanıdır!
Gün, bağımsızlığımızı yüksek sesle anlatma zamanıdır.
Sevinçtir 12 Ekim cumhuriyet bayramı!
Ellerinde kâğıt bayraklar bulunan çocukların, sınıflarını süsleme telaşı…
Şehirde tören yapılacak yerdeki o titiz çalışma…
O törende Atatürk’ den sözler duyulur. Ve onun inanç dolu titreyen sesinden, “ Ne mutlu Türküm diyene!” sözünü duyunca nasıl titrer yürekler, nasıl coşkulu bir duygu seli içine girer, insan; nasıl gururlanır, mutluluktur gerçekten “ Türküm” diyebilmek…
Mustafa Kemal’e özgürlük, özgürlüğe demokrasi, demokrasiye cumhuriyet, cumhuriyete Türkiye çok yakışır.
Ezelden beridir hür yaşamış Türk milleti, yurdun dört bir tarafını demir ağlarla örmüş ve istikamet yüksek medeniyetler seviyesi diyen cumhuriyet trenine 23 ekim 1923 tarihinde binmiş ve inmemeye yemin etmiştir. Yolda her ne kadar, cehalet tünelleri ve esaret vadisiyle burun buruna gelse de, inkılaplar ışığında mürşitlerin en hakikisi ilim ve fen yakıtıyla tam yolda ilerlemiş ve ilerleyecektir.
Yolumuz Atatürk devrimleri,
İlkemiz Atatürk ilkeleri,
Yaşam biçimimiz cumhuriyettir.
KÜBRA GÖK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.