- 756 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AŞURE TATLISI
B. 10 MUHARREM ORUÇ GÜNÜDÜR..ŞÜKÜR GÜNÜDÜR.
SADECE AŞURE TATLISI DAĞITMA GÜNÜ DEĞİLDİR.
Dinimizi,inançlarımızı mânâ temelinden şekilciliğe döndürdüğümüz anda çok şey kaybederiz .
Hz.Nuh (as) bin yıla yakın (950 sene) Allah’ı anlatma ve tanıtma uğruna koca bir ömür geçirmiştir. Yüce Allah’a iman etmiş kişileri aldığı vahye uyarak yapmış olduğu gemisine almış azgın suların kapladığı tufanda dalgaların üzerinde 6 ay şükrederek kurtuluş saatini beklemiştir. Sürenin sonunda ambarlarda kalan son yiyeceklerle "aşure" adı ile bildiğimiz tatlı çorbayı yaparak yemişler ve Muharrem ayının 10 uncu günü Cudi Dağında suların çekilmesiyle şükrederek toprağa ayak basıp selamete ermişlerdir.
AŞURE Muharrem ayının 10. günü demektir.
Yine Muharrem ayının 10 uncu günü MUSA (as) Yüce Allah’ın izniyle zulümden kaçırdığı kavmini suların açılmasıyla oluşan berzahtan geçirmiş, arkadan gelen Mısır’ın kanlı ve zalim diktatörü Firavun , askerleriyle beraber kapanan boğazın suları altında kalarak boğulmuşlardı.
Sevgili Peygamber’imiz (asm) Medine’ye geldiğinde Muharrem ayının 10.günü Yahudilerin oruç tuttuklarını görünce sordu. Dediler ki " Bizler Hz.Musa’nın kardeşleriyiz.Bu gün Hz.Musa(as)nın denizi yararak kavmini kurtardığı ve Firavun’un askerleriyle boğulduğu gündür. Allah’a şükür olarak bu gün oruç tutarız. "
Hz.Peygamber(asm) öyle buyurdu " Musa’nın gerçek kardeşleri biziz. O orucu tutmaya bizler daha lâyıkız. "
Arkadaşlarına her yıl Muharrem ayının 10.Aşure günü öncesine veya sonrasına bir gün daha ekleyerek iki gün oruç tutulmasını tavsiye etti.
Neden ?
Yahudiler benzememek için, daha çok şükredebilmek için Yahudilerin bir gününü iki gün olarak uyguladı.
İki gün orucu hatırlamayarak sadece bir gelenek haline gelen aşure tatlısını pişirip yiyip dağıtanlar mânâyı unutup şekle takılıp kaldılar.
Yunus Emre Hazretleri ’mânâ’ kelimesini,
“Ne Hak buyruğun tutarsın ne kul sözün işitirsin ..
Hiç bilmezsin mânâ nedir, ne dilde çağırmak gerek”
şeklinde kullanmıştır.
Rabbim bizleri hak mânâları bilen ve gereğini yapanlardan eylesin.
Muharrem ayının 9 ve 10. günlerini (10/11) oruç ile gönlü huzur bulan, aşure tatlısı ile de ağzı tatlananlardan eylesin inşallah..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.