- 593 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Benim akıllı halam kızı
- Ee, söylüyordun...
- Evet. Sonunda halamın kızı evlendi
- Yok ya, peki kiminle evlendi.
- Dostum sana söylemeliyim ki, belki de kendin biliyorsun, benim halamın kızı mahallede bir ay parçası gibidir. Onun güzelliğinin sınırı yok.
- Söylemene gerek yok canım. Bunu mahallemizde her kes biliyor zaten. O kız sanki yeryüzündeki bir melektir.
- Uzun lafın kısası, zavallı halamın eşi bakkal Kemal abi, gece gündüz çalıştı, bankalardan kredi çekti ve halam da bütün altınlarını sattı ve sonunda kızı zorla üniversitede okutturdular. Okumak istemiyordu ki kız. Kendi güzelliğine güvenip, mutlu bir geleceğinden emindi. Eğlencesine bakıyordu. Şiir, kitap falan okuyordu ve sürekli oralarda buralarda gezip dolaşıyordu.
- Bence de kız haklıymış. Şu çağda o mutlu olmayacak peki ben mi olacağım?
- Lafı uzatmayayım, kız üniversiteyken bile isteyenleri peş peşe halamın evine girip çıkıyordular. Ama halamın kızı bir yandan gözü kalmıştı tıp öğrencisi bir erkekte. Genç üniversiteli bir sene sonra doktor olarak mezun olacakmış. Öte yandan da şu ana caddemizdeki araba satış dükkanı var ya, oranın sahibi Gürsel beyin oğlu Mürsel’i seviyordu.
- Evet Gürsel’i biliyorum. Şişman olan adamı söylüyorsun, değil mi? Geçenlerde de eşi vefat etti. Bu sene bisküvi fabrikası da açtı. Adam zenginin teki.
- Evet. İşte onu söylüyorum. Gürsel beyin oğlu Mürsel’i ne kadar biliyorsun ama, kentimizin ünlü şairlerinden birisidir. Kitaplarını her yerde bulabilirsin. Ama dersi biter bitmez babası ona kendisi ile çalışmasını teklif etmişti. Mürsel bu teklifi reddettiğinde babası da onu tekmelemiş ve evden dışarı atmış. Şimdi zavallı Mürsel kimisinin taksisiyle şoförlük yapıyor ve yanı sıra da şiir yazıyor.
- Vay be. Peki bu arada halanın kızı ne yaptı?
- Halam kızı bir yandan doktorla evlenmek istiyordu, öbür yandan da şiirden ve şairlerden hoşlanıyordu.
- Zavallı kız, sonunda kiminle evlendi? Tıp öğrencisiyle mi yoksa Gürsel beyin oğlu Mürsel’le?
- Hayır canım, kız akıllı ya, şişman Gürsel’in kendisiyle evlendi.
Muhammed Ahmedizade
Benim akıllı halam kızı Yazısına Yorum Yap
"Benim akıllı halam kızı" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Saygıdeğer hocam, zatıalinizi EDEBİYAT DEFTERİNDE öykü yazarı olarak görmek bilseniz ne kadar hoş...USTA sanatçılığınız yanı sıra bir usta yazar olarak daha kimbilir hangi güzel anrkdotlarınızla keyfetmemizi sağlayacaksınızdır. Merakla takip edeceğim. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLERİMLE SAYGIYLA...
muhammed1347
@muhammed1347
Çok teşekkür ediyorum saygılı dostum. Yazılarımı beğenmeniz beni ne kadar da mutlu etti. Size de başarılar diliyorum.