- 761 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Her şeye rağmen..
Evet, kimi zaman büyük üzüntülerin veya büyük kayıpların ardından telkin amacı ile sarf edilen acı tatlı bir deyimdir " her şeye rağmen ".Sonrasında bütünleşen deyimle " hayat devam ediyor ".
İyi niyetli cüretkar bir cümledir.Davetkardır.Kimimize de hemen olmasa da başına gelen kayıp yada acıya zamanla tahammül etmesine yardımcı olur.Bir dost elidir sırtımızda sıvanan sıcak ve ürkek."Aldırma" diyecek kadar yüzsüz değildir elbet.Zaten bunun için bir bahanesi vardır." Her şeye rağmen hayat devam ediyor " tatlı bir gülümsemenin ardından gelen nahoş bir sesin kendisidir.
Hani olur ya , hayat devam etse ne olur devam etmese ne olur dediğimiz zamanlar olmuştur.Büyük bir acı yaşamışızdır.Hayat çekilmez bir hal almıştır bir anda.İçinden çıkamadığımız bir muamma ile silkelenip dururuz.O anda bize kuyudan çıkmamız için uzanan halatın adıdır." Her şeye rağmen"
Ölüm bu hayatın bir parçası ve onsuz bir hayat sürmemiz söz konusu değildir.Yani onu sürekli kenarda tutmaya çalışırız.Oyuna dahil etmek istemeyiz.Lakin kadro dışı da bırakmamız mümkün değildir.Ölüm takımın bir parçası her ne kadar istenmeyen bir oyuncu da olsa nihayetinde varlığını kabul etmiş durumdayız."Her şeye rağmen" istemesekte ya oyunun ilk başında,ortasında yada sonunda bir şekilde oynatıyoruz.Kurallar böyle konmuş.Ölüm , bir replik için bile olsa oynayacak hayatımızda ve son sözü , son noktayı daima koyacak.
"Her şeye rağmen hayat devam ediyor"
Ölüm , oynanması kolay olmayan en zor oyundur.Nedenini biliriz ama nerede,ne zaman,nasıl oynayacağımızı çoğu zaman bilemeyiz.Hazırlıksız olduğumuz bir şekilde senaryo elimize tutuşturulur ve oynanmamız istenir.Üstün bir yeteneğe ihtiyaç duyulmayan bir oyundur.Figuran da olabilirsiniz, başrol oyuncusu da ama sonuçta senaryoya çalışma lüksünüz zaten yoktur..
Acılarımız,üzüntülerimiz,kederlerimiz ve kayıplarımız olacak.Başımıza gelen olaylara tepkilerimiz gayet doğaldır.Ama ne yaparsak yapalım senaryoyu değiştiremeyiz.Bu kudret bizde mevcut değil.
Gülümsememiz gerekiyorsa gülümseyelim,ağlamamız gerekiyorsa ağlayalım,yasımızı tutalım,kederlerimize sarılalım,acılarımızı paylaşıp azaltalım.Ama bu oyuncu mutlaka oynayacak unutmayalım.Aklımızdan çıkarmıyalım.
_gÖKHAnN_
Her şeye rağmen.. Yazısına Yorum Yap
"Her şeye rağmen.." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.