MİNİMALİST MODA
Kendinizi beğenmiyor musunuz? (İnek Şaban gibi dudaklarınızı şekilden şekle sokup düşünmeyin)
Yeryüzünde fazla mısınız?
Bedeninizden hoşlanmıyor musunuz?
Çevrenizdeki insanlara fark mı atmak istiyorsunuz?
Özenti içindeki insanlardan nefret mi ediyorsunuz?
Moda dergilerindeki tiplemeleri boğazlamak mı diyorsunuz?
Üzülmeyin, hayat güzel veya harika!
Öncelikle kendinizle aranızı düzeltin!
Kumaş pantolonun altına bir spor ayakkabı giyerek işe girişebilirsiniz!
Bayanlar da boyunlarına köylerde odun taşımak için kullanılan bez iplerden bağlasınlar. (Amaç erkeğin, kapitalizmin kölesi olduğunu tarz oluşturarak farklı bir dilde anlatmak). Yine erkekler ayakkabı bağcıklarını bağlamadan gezebilirler.
Bayanlar ellerine kumaş parçaları bağlayabilir, yüzük niyetine ipler takabilirler. Mağazalarda polar örtüye benzeyen çok hoş bezler var, onları da kış günlerinde üşümemek için omuzlarına atabilir… İnce kilotlu çorap devrini de kapatabilirler havanın soğuması ile beraber, çorapsız çıkın… Kıllarından değil de, tüylerinden -kadın literatüründe kıl diye bir şey yoktur, tüh vardır- arınma işine de son verebilirler. Daha doğal ve seksi olmak imkânsız değil yani.
Erkekler yağlı ve sıcak olmadığı için o kadar açılıp saçılmamalı. Ama 2015 ilkbahar-yaz sezonunda kumaş pantolonlarını kesip şorta çevirebilirler. Değişim, imaj, tarz bu… Karşıdaki inşaatta çalışan adamın şortta çevirdiği pantolona bakınca ne kadar ileri görüşlü olduğunu anladım. Bizim böyle şeylerden uzak kalmamız doğru değildir!
Partnerinin bahçede üstünde sadece kot pantolon varken çalışmasını seven zeki, seksi, kültürlü hanımefendilerin inşaat alanlarına göz atmaları yararlı olabilir. Playboy dergisinden atlamış karizmatik insanlara denk gelmeleri imkânsız değildir.
Minimalist modayı takip eden tesettürlü bayanlar için de seçenekler çoğaldı son dönemlerde. Üçgenlerin, karelerin, pi sayısının, duvara rast gele serpilmiş boyalardan derleme yaratıcı çalışmalar mevcut eşarpların üstünde. Kilolu olan bayanları zayıf ve diri gösteren seksi feracelerde de yaratıcı modeller çıktı.
Çağdaş ve açılımcı genç erkekler için rengârenk çantalar var ünlü mağazalarda. Yastaymış gibi siyah çantalar takma veya taşıma devri de kapandı. Bayanlar için önerebileceğim çanta yok bu ara piyasada. Ama fark yaratmak istiyorlarsa Anadolu kilimi desenli heybeler var turistik bölgelerde hediyelik eşya satan dükkânlarda. Saf koyun yününden yapılmış bu heybelerin içine sadece kozmetik ürünleri değil, marketten aldıkları ürünleri de doldurabilirler. Hem poşet kullanılmadığı için doğa kirlenmemiş olur. Eğer eşinizle alışverişe çıkmışsanız, eşinizi eşek niyetine kullanıp heybeyi sırtına atabilirsiniz. Bu çok amaçlı heybe-çantalardan almayı düşünün bence.
İşin aslına dönersek minimalist moda diye insanlara tutturulan modanın minimalist bakışla yakından uzaktan alakası yok. Modacılar yeni bir trend yaratalım, demişler ve karşılarına minimalist bakış çıkmıştır.
Ortaya çıkan ürünlerin neresinde doğallık, sadelik, tekdüzelik var? Diyeceğim o ki modada minimalist bakış, istenilen seviyeye ulaşamamıştır. Bunun da sebebi büyük ihtimalle tasarımcılardır. Ticari kaygının yoğun olarak hissedildiği belli.
Minimalist tarzdan anladığımız nedir?
Beyaz bir duvarın önünde çektirdiği karizmatik fotoğrafının (üste kumaş ceket, altta kot pantolon) minimalist hava taşıdığı söyleyen gencin çağdaş medeniyetler seviyesine yükselmesi için epey yol var demektir. Diğer taraftan çarşaflı bir hanımefendinin dinlediği zikirli ilahi ve tek renkli, sade çarşafı da pekâlâ minimalist bir imaj olabilir.
Parası olmadığı için evine fazla eşya alamayan bir ev hanımı, koca salona bir koltuk veya kanepe takımı, bir sehpa, bir de köşeye çiçek koydu mu oldu sana tarz. ‘’Ben minimalist takılıyorum! Öyle inci boncukla, örtülerle, teknolojik aletlerle evi boğmuyorum.’’ (Şu an bizim ev tam olarak böyle, bir LCD TV bile yok! Ama 2000 liralık PC’den de mahrum değiliz ne işse…) Bırak beş çayına gelen misafirlerin yarısı yerde otursun! O da bir tarzdı eskiden… Lavabosunun fotoğraflarını bile çekip Facebook’ta paylaşan inci boncuk, süslü peçetelik, düdüklü tencere meraklısı bayanlar çatlasın! Medeniyetten yoksun insanlar! Geri kalmış kafalar! Selma Teyze minimalist takılıyor, biliyor musunuz?..
Vesselam!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.