VAZİYET-İ UMUMİYE
İŞTE MUSTAFA KEMAL ATATÜRK TÜRKİYESİ
GÖMLEK DEĞİŞTİRDİK DİYORLARDI
DEĞİŞİM İSTİYORLARDI
.Haydi Vatandaş....
Haydi!....
MÜHRÜ Ampule...BAS...
Bilinmiyorduki!..
Atatürk Türkiyesi, Laik Cumhuriyetin yıkılması için
Adeta seferberlik ilan edilmiş
Oysa ,Oval ofislerden talimat alınıyordu.
Laik Cumhuriyet ten rövanş alınma hesapları yapılıyordu
Dış destek aranıyordu
Çünkü çıkar, amaçlar, dışardakilerle örtüşüyordu
Onlarında Mustafa Kemal Ülkesi ile geçmişten kalan hesapları vardı.
Önce halkı uyutmak gerekiyordu,1kğ makarna ,500kğ kömür çeyrek altın
daha sonra giz zemli göz alıcı bir çikolata
İçinde ılımlı İslam müjdeside ne yazık ki dışarıdan veriliyordu
Atatürk Türkiyesi Misak-ı Milli, Laik Cumhuriyetin temelleri sarsılıyor,
Laik Demokrasi ,sosyal hukuk bir ,bir kayboluyordu
Hasadını alacağız diye ,bilim yuvaları çağdaş eğitim gören
Atatürk Üniversitelerine kanunla türban sokuluyordu.
Başı kapalı Müslüman ,başı açık değil diye Anamız bacımız kamplara bölünüyordu.
Halk arasına, nifak tohumları ekiliyordu.
AB ve ABD den destek alınıyordu
BOB Büyük Orta doğu projesi her gün adım adım yürürlüğe sokuluyordu.
Laik Cumhuriyetin Dış işleri Bakanı
Bizlerde tıpkı gayri müslümlerin ibadetlerini Türkiyede özgürce yapmadıkları gibi ,bizlerde,islamiyeti ibadeti tıpkı sizin gibi kendi Ülemizde özgürce yapamıyoruz diye biliyordu
Osmanlıda var olan ,Türkiye Cumhuriyeti Tarihinde de , hızlanarak düşüncesini devam eden bu karanlık, yobaz, softa, takkiye ,zihniyet
Laik Cumhuriyetten, Sosyal hukuk Devletinden Devrim Kanunlarından rahatsız olmuş.
Mustafa Kemal ATATÜRK ve Onun Bize kanla, irfanla göz yaşı ile
Misak _ı Mili Sınırları nı
Kadını, kızı , yaşlısı genci, müslümü gayri müslümü, zengini fakiri ile kazanılan,
Dini Diyaneti fabrikaları kurulan
Tam Bağımsız Atatürk Türkiyesini tekrar
Orta çağ karanlığına taşımak,
İslamiyet’i kullanarak Araplaştırmak, Türklükten uzaklaştırmak.
Önderimiz tarih yazan Dünyaya tarih yazdıran
Mustafa Kemal ATATÜRK ve Devrim kanunlarını yıkarak
Tekrar Yerine Hilafeti kurmak için adeta seferberlik ilan ediliyordu.
Bu Senaryo ne yazık ki,bizi işte bu günlere taşıyordu.
Atatürk Türkiyesi adım, adım işgal ediliyordu.
Hedefe çabuk ulaşmak için Türban hasad olarak kullanılıyordu
Mustafa Kemal ATATÜRK Türkiyesini sahipsiz sanılıyordu, güçsüz sanılıyordu.
Oysa Misak-ı -Mililler, Meclis-ii Mebusanlar Özde Atatürkçüler çoğunlukta idi.
Cumhuriyetin Kendini koruyan dinamikleri görev başında idi.
Cumhuriyeti Kuran Demokrasiyi geliştiren Halk Fırkası ,
Yani Cumhuriyet Halk Partisi görev başında idi.
Koltuğunda onurla şerefle lekesiz tertemiz oturduğu ,Atatürk’ün Partisine ve Onun Devrimlerine sahip çıkmak için yemin etmişlerdi
Ki ,öyle oldu, Laik Cumhuriyeti rahatsız eden ortadan kaldıran her şeyi
Cumhuriyet mahkemelerine taşıdılar.
Ulusun Anayasasını yapan kanunlaştıran koruyan ,onurlu ,şanlı mercilere olayı sürekli, görev bilinci ve sorumluluğu içinde ,Taşıyordu.
Atatürk Türkiyesi, Laik Cumhuriyetin Güvencesi olan
Anayasa mahkemesi ettikleri onurlu yemine bağlı kalarak
Tarihi kararı veriyordu.
Cumhuriyet temellerini sarsmak için kullanılan türbanı
Üniversitelere ilim yuvalarına girmesine müsaade edilmiyordu
Yaşa Var olun Onurlu şerefli ,cesur yürekli insanlar
Yaşa Varol Atatürk Türkiyesinini
Laik Cumhuriyetini ayakta tutan onurlu adaleti
Yaşa Varol kanuna canı pahasına risk alsa da yüreğini ortaya koyan
Ettikleri onurlu şerefli yemine bağlı kalan
9 Onurlu, Namuslu Şerefli Ulus adamı, Bilge yargıçlar.
Sizi ve bu onurlu tarihi kararı Yüce Türk Milleti unutmayacak
Saygılarımla
08.Haziran. 2008.
____ŞAİR 67_______
ALİ CEMAL AĞIRMAN
YORUMLAR
selamün aleyküm,
sayin yazar ve sayin yorumcular böyle olmaz böyle care aranmaz,bakin esgi zaman dakiki gibi kabile kabile ayrilirsak zaten bu bizim cöküsümüz demektir,dedile dayali gercekleri savunmaliyiz yoksa kulaktan dolam degil ,ben sahasen hic bir partiyi tutmam nedenide ben bir müslüman olarak görevim isim belli zaten neden parti besinde kosayim ha islama karsi bir savas acilmissa bunu devletten degil ilk önce kendim savasirim ve ya cözüm bulmaya calisirim ama partiler üzerine asla dinimi insa etmem veya düsüncelerimi partilere dayatmam türkiyede kactane parti var bilen varsa söylesin hatti hesabi yok hepsi ülkenin birligini ister sözde ama gel görki bir araya gelip cözüm üretemezler neden gayet cok acik ve net cünkü insanlar dini örnek degilde ideoleji pesinde kosarlar kactane ideoleji var ah bir bilseniz ama din bir tane ,dini olmayyan bir parti görüsü asla ve asla bu ülkeyi yönetemez sakin yanlis anlamyain tabiki her insana ayni kosulda uygulama etmeli parti yani Allahin bizden isdedigi gibi insanlari yönetmesi lazim partiler yoksa ideoleji yok öyle yok böyle olursan bu ülke sag sol yok dev sol yok sozialist yok kemalist yok fasist yok max ,lenin yok moa artik say say bitmez ve arkasida kelmez sebeb bu iste bu ülkenin neden hic huzur yüzü görmedigi ama nedense bazilari isi yokusa vurmakdan sevk alircasina insanlari yanlis yöne sürmekten hoslanir gibiler bu zamanda bizi birlestiren islam olmasi lazim tamam ülkede gayri müslüman olanlarda var ama zeten islamiyet bize her insana esit olmamizi emrediyor buda sorunu ortdan kaldiriyor,neden osmanli 3 kitada 600 yil hüküm etti ,cünükü Islama uygun hareket ettide ondan ha simdik diyenler olur nedeny yikildi o zaman gayet kolay ve acik osmanlilin son dönemine bir bakin islamiyetden biraz uzak kalinca ,yikilmasi an meseleisi oldu ve icine cok hain insanlarla dolup tsinca sonu belli oldzu zaten ,derim size gelin birlik olalim futbol takim tutar gibi parti ve ya ideoleji arkasinadan kosmayi pirakalim yoksa güzel günler belki Allah bilr hic görmeycegiz ,yani kurtulus tek Islamda ,tabiki islamiyeti bilmeyenler hemen ön yargi ile olaya bakacaklar ama insallah Hak yerini bulacak eninde sonunda Allahin bir vadi bu Müslümanlara ,yani kafamizi kumdan cikaralim ve olan bitene bakalim cevremizde dis gücler bu halimeze belki gülmekte cünkü organize eden onlar uygulayan bizim cahil ahmaklar fitneyi soktular icimize bundan yiilar önce bakin okullarda bile ögrenci üneversteye girmeden önce dineine bagli sonra koyu bit Darvinist cikiyor masalesef zaten o düsünce degilmiydi 1 ve 2ci dünya harbinde milyonlarca kan akitan neden adaman kitabinda hasa hasa islama bir küfür etmedigi kalmis ve ayni sekilde türklerede bizse o damin kitabini okullarda okutuyoruz yazik hakketen yazik akil almiyor bu ülkede bazi seyleri aklim ,ama insallah hersey Allahin istedigi gibi gidecek ,zaman birlik zamani yoksa halimiz perisan ,sonra olsakta pisman ,kurtulus sadece Allahda onun emret digi gibi yasasak bilin huzur nese sevinc huzur ortami olusacak insallah ,ve sorunlar kalmayacak
sagilarimla selamlar
Zül-Karneyn
BIZIM ÜLKEDE BAZI INSANLAR DUYMAK ISTEDIGI SEKILDE DUYMAK ISTERLER YA BU MEMLEKET KIMIN HER BASA GECEN SANKI ONUN DÜSÜNCELERINE UYMAK ZORUNDAYMISIZ GIBI KENDI DÜSÜNCELERINI KENDI DININI BIZLERE MECBUR BIRAKIYORLAR BU HALK OLMASA SENDE OLMAZSIN UNUTMA BU GERICILIK NEREYE KADAR HERKES AYA GIDIYOR BASTAKILER HALA YAYA NE BILIYORSUNKI NE ÖGRETMEYE CALISIYORSUN KIM ATATÜRK GIBI DEVRIM YAPIP YENILIKLER YARATTI KIM YURDUMUZU DÜSMANLARA KARSI KORUDU SENMI NE YAPTIN HALKI BIRBIRINE DÜSÜRMEKTEN BASKA NE YAPTIN HALKI SEFALETE ITMEKTEN BASKA NE VERDINKI NE ISTIYORSUN KÖMÜR MAKARNA HEPSI BU HEP KENDI MENFAATIN ICIN HALKI DÜSÜNDÜGÜN ICIN DEGIL BU AKP YI SAVUNANLARA HAYRET EDIYORUM ALLAH GÖZ VERMIS GÖR DIYE KULAK VERMIS DUY DIYE AMA ISINIZE GELMEDIGI ICIN BAZEN KÖR BAZEN SAGIR OLABILIYORSUNUZ YAZIK CENNETTEN CEHENNEME GIDIYORUZ KANMAYIN INANMAYIN SONUMUZ COK KÖTÜ BENIM ICIN EN BÜYÜK ZAFER AKP NIN DÜSTÜGÜ GÜNDÜR UYANIN INSANLIK BUNU HAKETMIYOR HAKKINIZI SAVUNUN BU HAYAT BIRDAHA ELE GECMEZ BIZ ONUN BUNUN USAGI DEGILIZ BIZIDE ALLAH YARATTI ONLARIDA KENDISINE FAYDASI LOMAYANIN BASKASINADA FAYDASI OLMAZ AKP NIN KENDISINE FAYDASI YOK BASINI KATIP GÜNAH AFFETTIRMEKTEN BASKA HEPIMIZ MÜSLÜMAN HEPIMIZ INSANIZ BASIMIZDAKILER DEGIL SAYGILARIMLA::
Sayın erolbasci
Diye yine muhatabımı göstereyim
Çünkü bunu düşünmeyenlerde var
uluu orta konuşurlar kime ne konuştuklarını, ne analttıklarınıda fazla bilemezler
Laf olsun torba dolsun misali ,bozuk plak gibi aynı noktada aynı şeyleri konuşarak meydanı boş bırakmamaya çalıştıklarını zannederler , karşı tarafı ikna ettiklerini zannederler
Oysa verilen mesajra , anlatılmak istenenleri anlamamaya yine kulakları tıkalı gözleri ağma beyinleri algılama güçlüğü çekerler malesef bu tutumundahala direniyorlar
Buradan hareketle
Sevgili Dostum Değerli İNSAN
Bir Reklam vardı şimdi aklıma geldi Siz diyor Tv de Hala Annenizin margarininimi kullanıyorsunuz
Bu reklamı ben çok sevmiştim
Bende DİYORUM Kİ
SAYIN erolbasci
Hala aynı sözlerinimi tekrarlıyorsunuz
Bu söyledikleriniz Cumhuriyet öncesi devardı sonrası davar
olmaya devam edecek
HALA AYNI YERDEMİSİNİZ
SAYGILARIMLA
* * * * * * *
BU ARADA SAYIN ÜSTADIM ŞAİR 67 GÖRÜYORUM Kİ CUMHURİYETÇİ OLDUGUNUZ İÇİN YİNE SALDIRILARA MAHRUZ KALMISSINIZ.AMA BEN SİZİN BU YOLDAN DÖNMEYECEGİNİZİ BİLİYORUM.ÇÜNKÜ BİR DEVRİMCİ ASLA HEDEFİNİ GERCEKLEŞTİRMEDEN YOLUNDAN DÖNMEZ.BAŞARILI YAZILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.TEŞEKKÜRLER....
princenaseem
SAYGI DEĞER CAN DOSTUM
princenaseem
Bizler bu yol uğruna
Çorumda Maraşta , Gazide, kahbece vurulan
Madımaklarda diri diri yakılan,Hızır Paş tarafından dar ağacına çekilen Hünkarın, Derisi yüzülen Nesiminin evlatlarıyız.
Biz acıyı bal eyleyenlerdeniz
Bizde Kahbelik olmaz, bizde Döneklik olmaz, Bizde takkiye olmaz, bizde iftira olmaz,
* * *Mert Oğlu Mertiz* * *
Canımız feda eder İlkelerimizden, Haysiyet Şerefimizden
Atatürk Türkiyesinden Laik Demorasiden, Sosyal Çağdaş Hukuktan Devrimcilikten, Halkçılıktan, Ulusculuktan Atatürk Milliyetçiliğinden, İnkilaptan LAİKLİKTEN AYYILDIZLI ŞANLI BAYRAĞIMIZDAN, ÇAĞDAŞ MODERN EĞİTİMDEN TAVİZ VERMEYİZ
Bizler, Dostumuzu, DÜŞMANIMIZI, Bizi arkadan vuracak kahbeleride iyi tanıyoruz.
Bedirden, Kerbelaya kadar, Kerbeladan, Çanakkaleye kadar
Çanakkaleden Günümüze kadar Vatan uğruna Şehit olanların, Gazi olanların yanındayız
Bizler Ulusunu Milletini Vatanını, Dinini Diyanetini bilen Siyasal merciilere taşımadan POLİTİZE etmeden Kul ile Allah arasında telepati kurarak dinini yaşayan ve her dine saygılı olan canlarız
Yaradılanı Yaradandan ötürü seven Onurlu namuslu karakteri yüksek Allaktan korkan Kultan utanan alçak gönüllü Arf, Naif, İnsan-ı Kamil İNSANARIZ
Sizi Kutluyor Saygı ile selamlıyorum efendim
İyiki Varsınız, İyiki yazıyorsunuz
Saygılarımla
Sizin bahsettiklerinizin tamamına yakınını, çeteler, ergenekon gibi yapılanmalar gerçekleştirdi zaten..
danıştay savcısını da, çorum maraş olaylarını da organize edenler aynı yapılanmalar..
Karışıklık çıkartıp darbelere, oligarşik yapıya zemin hazırlamaya yönelik çalışmalar artık gün gibi ortada..
27 mayıs döneminde de öğrencileri kıyma makinalarından geçirdiler, asfalta karıştırıp yolara döktüler diyen organize güçlerin söylemlerine nasıl da paralellik arzediyor bugünkü söylemler..
Çok ilginç benzerlikler gerçekten de..
25 yıldır terörü bitirmeyenler, apoyu palazlandıranlar, apoyla kolkola geçmişi olan doğu perinçekler falan tesadüfen mi bugünlerde aynı çetesel faaliyetler içerisinde bir araya gelebiliyorlar..
Halk, hak düşmanlığı yapanları, kendisine karşı yapılanları unutmaz ve affetmez ama..
Sosyal hukuk devleti diyebiliyor da demoktratik sosyal hukuk devleti diyemiyoruz hala değil mi?
Demokrasi düşmanlığı, darbe tetikçiliği, ve bu amaçla başını örten müslüman insanları laiklik karşıtı gösterme çabaları, halkın dini inançları ile dalga geçen parti genel sekreterlerinin bulunduğu antidemokratik güçleri halk çok iyi teşhis ediyor elbette..
Devlet içerisindeki bu demokrasi düşmanllığı yapan yapılanmaların birer birer tasfiye edilmesi de zaman içerisinde tamamlanacak umarım..
Ki dünya devletleri içerisinde, halkının refahı ve demokratik hakları en üst düzeye çıkmış seviyeye ulaşalım...
Yoksa bu gidiş, baasçı, oligarşik darbeci yapılanmaya giden yol..
Umarım demokrasi ve insan hakları kazanan olur..
Ülkemiz için en hayırlısını dilemekten başka bir şey gelmiyor elimizden..
erolbasci tarafından 6/9/2008 8:31:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sayın erolbasci
Her kafa misak-ı Milliyi, Meclis-i Mebusanı,
Kurtuluş Savaşını
Mustafa Kemal ATATÜRKÜ
,Devrim kanunlarını,
Laik Cumhuriyeti,
Çağdaş Sosyal Hukuk Devletini,
Dünyaya meydan okunarak, yazılan
Türkiye Cumhuriyeti Tarihini
Şehitlik , Gazilik, Vatan, Millet, Bayrak uğruna neden bunca şehit verildiğini,
İstiklal harbini, Çanakkaleyi, kıbrısı, neden canları pahasına koruduklarını,
Ezan-ı Muhammediyenin ,kimlerin sayesinde özgürce okuna bildiğinibildiğini,
* * * HER BEYİN ALGILAYAMAZ* * *
* * * HER BEYİN BUNLARI DÜŞÜNEMEZ,* * *
* ** HER BEYİN BUNLARIN ÖNEMİNİ KAVRAYAMAZ* **
Sadece Laik Cumhuriyetin nimetlerini yiyerek, palazlanarak
Din adına, Allahın ismini, Peygamberin ismini, Kuranı Kelamı
politize ederek,
Softa bağnaz, takiyeci bir zümre yaratarak yeşil sermayelerini, tarikat ve cemaatlerini yaratarak ümmetçi bir toplumla ayakta Tutunmayı onları sömürmeyi iyi bilir
Ülesini AB VE ABD. yalakalık yaparak BOP. Büyük orta doğu projesi eş başkanlığı ile
Atatürk Düşmanları ile işbirliği yaparak
ILIMLI İSLAMI TÜRKİYEYE İHRAÇ ETMEK ve
Gemicikler alarak, şehidine kelle demekten çekinmeyen
* * * Din İman mağduriyetini kullanarak* * *
* * *Laik Cumhuriyetin kalelerini bir bir işgal etmek,* * *
Hilafeti yeniden Türkiyede senaryolaştırmak, YATIYOR
* * * ALAH ÖYLE BİR ALLAH Kİ * * * bu yüce ismi politize eden siyasal araç olarak kullanarak
Masum Vatandaşın dini duygularını sömürenlerin bir gün Tepelerine biner İnşallah diyorum.
Bir dahada kendilerine gelemezler.
Son 25- 30 yıl içinde Din kullanılarak Çorum, Maraş, ta
Sıvas madımaklarda 37 can cayır cayır yakılarak katledilmedimi,
Bu ülede din adına Domuz Bağı kullanılarak
insanlar canlıl canlı naylon poşetlere konularak havasızlıktan öldürülüp Mezar evler oluşturulmadımı
Bu ÜLKEDE dİN adına Diyar BAKIR EMNİYET MÜDÜRÜMÜZ
GAVVAR OKANI DİN adına hunharca Şehit edilmedimi
Bu Ülede, Abdi İpekçi, Bahriye Üçok ,Uğurmumcu, Gonca kuriş, Hablemit Oğulları,Metin Göktepe, Danıştay saldırısında Özbilen Şehi edilmedimi
İzmir Menemende Kubilayı yine yobaz zihniyet şehit etmedimi,
Bu üLKEDE dÜZCE İSYANI
DİN ADINA İSYANLAR İŞLENMEDİMİ
Kimse kuzu postuna girip mahsumiyet ve mağduriyet edebiyatı yapmasın
Gidip daha dün Hikmet yarın elini ayağını eteğini öpenler, dizinin dibinde fotoğraf çektirenler
Bu gün Atatürk Türkiyesini, Laik Demokrasiyi ,Çağdaş hukuğu yok etmek adına 1Kğ Makarna 500 kilo kömür, çeyrek altın ve toki evlerini dağıtarak elde ettiği % 47 ile
Türbanı siyasi simge olarak kullanarak
Laik Cumhuriyetin ana temelleri ile oynamış İktidarda iken mahkemelik olmuş
Yine En büyük şamarı Ulusun gerçek sahiplerinden dürüst Namuslu Ettiği yemine bağlı kalan hukuk adamlarından yemişlerdir
Biz bunları biliyoruz, iyi tanıyoruz,
NASIL TAKİYE YAPYIKLARINI,
NASIL İFTİRA ATTIKLARINIDA BİLİYORUZ.
Önder savı suçlayanlar Önce Din Alimi Hüseyin Üzmezin yaptılarını bir göz önüne alsınlar.85 yaşında Kuranı Allahın ismini Peygamberinismini Tv tv dolaşarak İslamiyeti anlatan bir alimin yaptığı rezaleti düşünün onada bir kılıf bulursunuz ,
iftira atılmış dersiniz bunuda söyleyeceğinizi biliyorum
Çünkü yobaz zihniyet yaptıklarını kamufile etmekte ustüne yoktur.
Her türlü şeytani duygular bu memlekette ne yazıkki
taraftar bula biliyor
Buda bu Yüce Türk Milletinin kaderimi desem bilmem ki
Saygılarımla
Hukukun yetkisini unutuyorsunuz ama?
Anayasa değişikliği yapma hatta yeni anayasa yapmak Meclisin görevi. Şayet demokratik bir rejimden bahsediyorsak..
Mahkemeler de önüne gelen her anayasa değişikliğini, bu anayasaya aykırı, olmaz, diye çevirirse sistemin gideceği yer yargıçlar cumhuriyeti ya da Jürokrasi olabilir ancak..
Milletin Meclisi kötü yasa yaptı varsayımıyla, mahkeme kendi yetkisini aşar ise, mahkemenin de yetkisi olmayan noktalara uzandığından ya da yetkisini suistimal ettiğinden bahsedildiğinde nasıl çözüm bulunacak?
Yazılı kurallar bu yüzden vardır..
148. madde anayasa mahkemesine sadece şekil yönünden denetleme yetkisi veriyor..
Bu yetkiyi, her anayasa değişikliği önüne geldiğinde, mahkeme üyeleri kendi siyasi düşünceleri nedeniyle laikliğe aykırılık şeklinde hükümlendirirse ne olacak?
Yani diyelim ki mahkeme üyeleri kötü niyetli ve "bu meclisin her kararını keyfi olarak iptal etmeyi kafaya koymuş " üyelerden oluşuyor...Hani bahsediliyor ya, "ya meclis 20 yılda bir seçim yapılacak diye yasa çıkarsa mahkeme iptal etmeyecek mi" diye..
Ya tersi sözkonusu olup da yargıçlar siyasi görüşlerini kararlarına yansıtırlarsa?
Her yasa değişikliğine bir gerekçe bulup laiklikle bağdaştırdıklarında, mesela "zorunlu öğretim 5 yıla indirilecek" şeklinde bir yasa çıksa ve bunu laikliğe aykırı bulsa ( 10 yıl kadar önce zaten beş yıldı zorunlu ilköğretim örneğin aynı laik anayasaya göre)..
Mahkeme bu değişikliği laikliğe aykırı diye yorumlayabilir mi?
Öyleyse anayasada yazılı kuralları, yorumlar yaparak yetkilerini genişletmek şeklinde kullanmamalı yargıçlar..
148. maddeyi yok saymak anlamına gelen yorumda bulunmak hakkı, anayasayı değiştirmek anlamına gelmiyor mu?
Her değişikliği, değiştirilemez ilk üç madde ile ilgili diye iptal ettiğinizde, sadece ilk üç maddenin değiştirilemez olduğu gerçeğini, anayasanın diğer bütün maddelerine de uygulamanın önü açılmıyor mu?
Niçin anayasanın bütün maddeleri değil de sadece ilk üç maddesi değiştirilebilir diye anayasaya konulmuş?
"Hiç bir maddesi değiştirilemez" niçin denilmemiş?
Laikliği koruyorum maksadı ile anayasa bu şekilde esnetilebilir mi?
Hukuki denetim yapanlar da hukuk içinde kalmalılar neticede..
Hukukçuların siyasi kararlar vermeye başlaması sistemi tamamen kilitler ve baasçı bir cumhuriyete dönüştürür ülkeyi..
Sabih Kanadoğlu, Vural Savaş gibi hukukçuların, emekli oduktan sonra mı sadece siyasi görüşlerini aşırı uçlarda ortaya koyduklarını düşünüyoruz ?
Bu şahıslar görevlerinde iken bu siyasi görüş ve düşüncelerini kararlarına yansıtmamışlardır diyebiliyor muyuz?
Cumhuriyet gazetesinde hükümet aleyhine yazdıkları yazılara bakıldığında, geçmişte görevdeyken vermiş oldukları kararlar için
adil olduğunu düşünmek çok zor değil mi?
Neticede yargıçlar da insan elbette siyasi düşüncelere sahiplerdir..
Ancak anayasada açıkça belirtilen kuralları esnetmeye çalışmak, meclisin yasa yapma yetkisini engelleyerek, şekil denetimi dışında yetkisi olmadığı halde, ilk üç değiştirilemez maddeler dışındaki anayasa değişikliklerini, yetkisini aşarak iptal etmek, "Türkiye Büyük Millet Meclisinin görevlerine el koymak anlamına gelir" şeklinde düşünüyor çoğu hukukçular..
Kaldı ki yapılan değişiklikler sadece halkın bireyleri arasındaki öğrenim özgürlüğü alanındaki eşitsizliği kaldırmaya yönelik idi..
İlk üç madde ve dolayısıyla da laiklik ile ilgili değildi..
"Yargıçlar Cumhuriyeti mi" başlıklı yazımda ilgili kanun maddelerini de yazarak bu detayları açıklamış idim..
Verilen karar ile bu "eşitsizliğin" devam etmesi amaçlanmıştır...
Demokrasi ile bu "eşitsizliğin" sürmesini bağdaştırmak mümkün değildir..
Haklardan , başkalarına göre daha fazla faydalananların, diğer insanların da, kendileriyle aynı haklardan faydalanmalarını yadırgayan düşünce, baskıcı totaliter, baasçı anti demokratik bir düşüncedir..
Haklardan, başka insanların mahrum bırakılmasını değil, her bireyin eşit haklardan faydalanmasını, mahrum kalanlara da aynı hakların verilmesini amaçlayan bir yasa değişikliği idi zira iptal edilen değişiklikler..
erolbasci tarafından 6/9/2008 6:56:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
halkın % 80 i meclisin % 75 i istiyor diye istenilen şey dogru olacak diye bir durum söz konusu degil.o zaman kaldıralım yargı organlarını nede olsa meclis yaptı halkta istiyor ve yapılanlar dogru mantıgına girelim.her zaman cogunlugun görüşü dogru olacak diye bir şey yok.demokrasi sadece cogunlugun sözünün gectiği degil aynı zamanda azınlıgında sindirildigi bir yönetim aracıdır.ama maalesef görüyorumki bizim toplumumuz büyük kesim olarak türbanı destekliyor diye biz azınlık olarak kalıyoruz.madem cok demokratik olduklarını iddia ediyorlar basımızdakliler o zaman bizimde fikirlerimizi alsalardı ve basına buyruk asarımda keserimde padişah benim edalarından kurtulsalardı.HUKUK DEVLETİ YAPILAN BÜTÜN İŞLEMLERİN HUKUKİ DENETİM ALTINDA OLDUKLARI DEVLET BİÇİMİNİ İFADE EDER.o yüzde meclis bu yasayı yaptı yok bunun iptal edilmesi meclisin yetkisini kısıtlamaktır halkı hiçe saymaktır gibi iddiaları ve savunmalrı bir kenara bıraksınlar.madem hukuk devletiyiz o yüzden yapılan tüm işlemler hukuki denetim altında olacaktır.isterse halkın % 100 ü istemiş olsun!!!!
princenaseem tarafından 6/9/2008 11:15:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Demokrasiyi cumhuriyetten sıyırmaya çalışanlar için klasik bir söylem AKp propogandası..
Parti ya da kurumlar için değil, kavramlar için fikir beyan etmek durumundayız..
Suriye tipi baasçı bir cumhuriyet düşüncesi taşıyanlar için bu demokratik kavramları özümsemek elbette zor olacaktır.. Ancak somut gerçeklerden hareket edebilmeyi öğrenmeliyiz..
İptal edilen yasa değişlikliği, yükseköğrenim görenler arasındaki eşitsizliği kaldırmaya yönelikdi herkesin bildiği gibi..
Şimdi, "hayır eşitsizlik devam etmeli" şeklinde düşünce savunulur duruma düştü çok açık şekilde..
Parti militanlığı yapanlar tarafından bu hassas noktanın görülmesi belki zor olabilir ancak gerçek değişmiyor..
Anayasaya eklenen "devletin sağladığı imkanlardan her vatandaşın eşit şekilde faydalanması" mantığına dayanan maddelerin iptali ile "eşitsizliğe" prim verildiği çok açık..
Halkın bireyleri arasındaki eşitsizliği ortadan kaldıran bir girişim, ancak "demokratik" olarak algılanabilir.. Eşistsizliği sürdürmeyi öneren girişim ise "oligarşik yapılanmayı" işaret eder sadece..
Bir eşitsizliğin ortadan kaldırılmasının laiklik ile bağdaştırılabilmesi elbette düşünülemez..
Halkın %80i , meclisdeki halk temsilcilerinin %75 ine yakın bir kısmının ortak teklifi ile verilen anayasa değişiklikleri elbette "Halkın " ortak bir noktada buluştuğunun göstergesiydi.. Karşı çıkan sadece CHP ve ondan yavrulanan DSp..%20 ye tekabül eden bu azınlığın karşısında
çok büyük halk kesimleri anayasa değişikliklerini "Bir eşitsizliğin ortadan kaldırılması" olarak görürken, halkın dini hassasiyetleri ile dalga geçen genel sekretere sahip CHP nin görüşlerine sarılanların, halkla nasıl karşı karşıya kaldıklarını düşünmeleri gerekir...Karaoğlan sloganıyla halkın sempatisini kazanan bir geçmişi olan oluşumlar , nasıl halkıyla dalga geçen, halka zülüme ortak olan bir çıkar topluluğuna dönüştü üzerinde dikkatle düşünmeye değer...
chp propagandası gibi bir yazı olmuş:)
hani "hacca gidip de araplara para mı kaptıracaksın" diyen zihniyet yani vatandaşa bir anlamda da..
"hacca gidersen Muhammed belki de seni bırakmaz oralarda kalırsın" diyen düşünce hani..
Halkın inançları ile dalga geçen genel sekreteri olan parti mi bu?
Halkın %80 inin ve halkın meclisinin %75inin eşitsizlik olarak gördüğü bir karardan mı bahsediyoruz?
hangi çoğunluk?
:)
Nifak sokulduysa halkın %80inin canı gönülden başörtüsü zülmünün kalkmasını istemesine rağmen azınlığın çıkarcı heveslerine uygun karar verildi diye sokulmuş gibi durmuyor mu?
İbret alınacak bir durum olması konusunda haklısınız..
Gerçekten ibretlik...
Artık demokratik olmayan cumhuriyete doğru bir gidişin önü açıldı gibi sanki..
demokrasiyi rafa kaldırmak isteyenlerin, oligarşik yapılanmayı güçlendirmek isteyen darbeci, halkı ezici, halkı aşağılayan, halkını karşısına alan zümrelerin sevinçlerine bakıldığında, acaba kararlar hukuksal değil de siyasi mi diye sorası geliyor insanın..
Ama bana göre hukuk adamları herhalde o saikle hareket etmemişlerdir..Gerekçelerinde de hukuki açıklamaları olacaktır umarım..
Bakalım aslında Türkiye Büyük Millet Meclisinin yetkilerine el mi konulmuş, başka bir yöne doğru mu gidiyor Türkiye daha iyi anlayacağız o zaman..
GERCEKTEN COK İYİ AKP PROPAGANDASI YAPMISSINIZ.BENCE SİZİN MUTLAKA AKP DE AKTİF ROL ALMANIZ GEREKLİ.İNSANLARIN DİNİ DUYGULARINI SİYASETE ALET EDEN SİZ ONDAN SONRA BİRİ CIKIP BİRŞEY SÖYLEDİGİNDE YOK EFENDİM HALKLA DALGA GECİYORSUNUZ.HADİ YA GERCEKTEN ÖYLEMİ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.ASLINDA HALKLA DALGA GECEN BİRİLERİ VARSA O DA İNANINKİ İNSANLARIN DİNİ DUYGULARINI SÖMÜREN AKP VE SİZSİNİZ.AMA AZ KALDI ADALET BALYOZU SİZİNDE KAFANIZIN ÜZERİNE SERT BİR ŞEKİLDE İNECEK SİZDE BUNUN FARKINDASINIZ.GELDİGİNİZ GİBİ GİDECEKSİNİZ.
BU ARADA SAYIN ÜSTADIM ŞAİR 67 GÖRÜYORUM Kİ CUMHURİYETÇİ OLDUGUNUZ İÇİN YİNE SALDIRILARA MAHRUZ KALMISSINIZ.AMA BEN SİZİN BU YOLDAN DÖNMEYECEGİNİZİ BİLİYORUM.ÇÜNKÜ BİR DEVRİMCİ ASLA HEDEFİNİ GERCEKLEŞTİRMEDEN YOLUNDAN DÖNMEZ.BAŞARILI YAZILARINIZIN DEVAMINI DİLİYORUM.TEŞEKKÜRLER....
princenaseem tarafından 6/9/2008 9:24:32 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yasama-yürütme-yargı üçgeni içerisinde;Yargının en üst kademesini teşkil eden ANAYASA Mahkemesidir.Bu Mahkemenin en kutsal görevi yasama ve yürütmeyi yemin bilinci,tarafsızlık ilkesi ile denetlemektir.Türbana Çankayada bile vize veren yine Anayas mahkemesinin duruma yaklaşımdaki tarafsızlığıdır.Türban sokakta-özel sektörde-toplu taşıma araçları ve her ortamda serbesttir asla özgürlüklerin kısıtlanması söz konusu değildir.Türban yalnız ca Kamusal alanda yasaklanmıştır.Ona da saygı göstermek vazifemiz olsa gerek
chp propagandası gibi bir yazı olmuş:)
hani "hacca gidip de araplara para mı kaptıracaksın" diyen zihniyet yani vatandaşa bir anlamda da..
"hacca gidersen Muhammed belki de seni bırakmaz oralarda kalırsın" diyen düşünce hani..
Halkın inançları ile dalga geçen genel sekreteri olan parti mi bu?
Halkın %80 inin ve halkın meclisinin %75inin eşitsizlik olarak gördüğü bir karardan mı bahsediyoruz?
hangi çoğunluk?
:)
Nifak sokulduysa halkın %80inin canı gönülden başörtüsü zülmünün kalkmasını istemesine rağmen azınlığın çıkarcı heveslerine uygun karar verildi diye sokulmuş gibi durmuyor mu?
İbret alınacak bir durum olması konusunda haklısınız..
Gerçekten ibretlik...
Artık demokratik olmayan cumhuriyete doğru bir gidişin önü açıldı gibi sanki..
demokrasiyi rafa kaldırmak isteyenlerin, oligarşik yapılanmayı güçlendirmek isteyen darbeci, halkı ezici, halkı aşağılayan, halkını karşısına alan zümrelerin sevinçlerine bakıldığında, acaba kararlar hukuksal değil de siyasi mi diye sorası geliyor insanın..
Ama bana göre hukuk adamları herhalde o saikle hareket etmemişlerdir..Gerekçelerinde de hukuki açıklamaları olacaktır umarım..
Bakalım aslında Türkiye Büyük Millet Meclisinin yetkilerine el mi konulmuş, başka bir yöne doğru mu gidiyor Türkiye daha iyi anlayacağız o zaman..