Vitamin
Vitamin ekmek.. Yani kısaca vit-mek.. Oysa muhteva geniş.. Oldukça kapsamlı.. Yani hap gibi bir şey..Her gün alınacak ve bir çok meseleyi çözecek..Vücudun ihtiyaç duyduğu bir çok şeyi içerisinde bulunduracak.. Hayal değil gerçek.. Sorunsuz çözülecek bir şey. Az maliyetli ama oldukça faydalı..
İlk etapta çocuklarımız ve öğrencilerimiz için..Onların beslenmeleri için..Hem doyurucu hem besleyici..Neler yok ki içerisinde..Bir düşünce bir tasarı bu..Benim tasarım..Oysa bir projelendirilse bir uygulamaya konulsa neler olmaz ki.. Herkes kazanır, hem üreten hem tüketen.. Hem devlet hem millet..
Formül basit.. Ana madde bildiğiniz un.. Yani buğday, yani tahıl.. İhtiyaç kadar yulaf.. Hani besleyici enerji verici deniliyor ya yulaf için..
Tasarlanan günlük bir dilim ekmek.. Kepekli, yulaflı besleyici bir dilim ekmek..
Peki ne mi ihtiva etmeli içerisinde;
Bizde bol olan her şeyi..
İçerisine hemen her şey konulabilmeli..
Değerlendiremediğimiz,heba ettiğimiz bir çok şey..
Yani bu ekmek hem vitamin, hem mineral, hem protein hem de karbonhidrat kapsamlı..
Sadece bir dilim günde.. Bir öğün çocuklarımız için.. Gramajı bile tayin edilmiş durumda..
Bir kek dilimi kadar..Yani kırk elli gramlık bir şey tam bir besin deposu..
İçerisinde ihtiyaç duyulan tüm vitaminler,tüm mineraller.. Yani E den K ya kadar,demirden çinkoya kadar..
Her şey hesap edilerek konulacak..
Bu memleketin ürettiklerinden elde edilecek.. Bizim ürettiklerimizden..
Hep demiyor muyuz biz bir tarım ülkesiyiz bir çok üründe dünyada ilk sıralardayız..İşte onlardan müteşekkil bir ürün..
Formül basit..
Ana ürün un ve su.. İçerisine fındık, badem ya da ceviz.. Kuru meyvelerden ise kayısı incir ve üzüm..Bu ürünler bol bizde.. Hele üzüm ve fındıkta dünya birincisiyiz..Üretimlerimizi değerlendirmenin ayrı bir yolu..
Tercihler değişebilir..
Tat ve lezzete dayalı olarak zeytin devreye sokulabilir..
Farklı tat lezzet ve aromadaki ürünler harmanlanabilir..
Patates ve sebzeler ilave edilebilir..
Ortaya bir lezzet harikası çıkarılabilir..
İşte günlük bir dilim vitamin ekmek öğrencilerimize çocuklarımıza ve gençlerimize yedirilebilir..
Yanında meyve ya da ayranla..
Öyle meyve suyu ya da sütle değil..
Doğrudan meyve ya da ayranla..
Süt kimi bünyelere ters gelebilir, gaz ya da bulantı yapabilir, hatta süt alerjisine sokabilir.. Meyve dururken suyuna da ihtiyaç yok bence..
Bu yolla hem harika bir besin sunmuş oluruz hem de onları abur cuburla beslenmeden alıkoymuş oluruz..
Hazır gıdalardan jipsten, meşrubattan, koladan, kekten, tosttan..
Bir şahıs projesi olamaz elbet bu anlatılanlar..
Olsa olsa devlet projesi olabilir..
Maliyet altından kalkılamayacak bir şey değil.
Çok külfet getirecek bir iş değil..
Biraz fedakarlık..
Biraz fedakarlıkla neslimize sahip çıkmış oluruz..
Gereksiz gıdalardan alıkomuş, kendilerine faydalı olanlarla beslemiş oluruz.
Bir plan dahilinde..
Bir el atılacak, bir düzenleme yapılacak, biraz kaynak aktarılacak ve biz bir nesle sahip çıkmış olacağız..
Vitamin ekmeği imal edip çocuklarımıza ulaştırmış olacağız..Onların karınlarına devletin ekmeğini düşürmüş olacağız..
Daha sağlıklı ve zinde bir toplum yetiştirmiş olacağız..
Okulda derste gereksiz öğünü atlamış olacaklar. Aldıkları vitamin ve mineralle daha iyi bedensel ve beyinsel gelişme gösterecekler ve bu bize artı değer olarak yansıyacak..
Zor değil bu anlatılanlar..
Uygulayanlar var.. Kimi gelişmiş ülkelerde yıllardır yapılan bir şey..
Bizde niçin olmasın..
Bizim neyimiz eksik..
Kemal GÜL
11.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.