“AYRILIK SEVDAYA DAHİL”
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ey sevgili! Seni çok sevdim. Bunu inkar etmem edemem de. İnkar etmek kendimi yok saymak olur.
Ey sevgili! Senin aşkın yüzünden geceler sırdaşım olsa desem. Seni anlatabileceğim tek dostumdur geceler. Yıldızlar ahından duramaz yerinde kayar gider. Ay mahcup, gece neden karanlıktır sanırsın.
Ey sevgili! Ben gibi sevemezsin elbette. “Sen hiç sensiz kalmadın ki.” Sensizliğin acısını çeken bilir.
Ey sevgili! Seni sevdiğim için hiç pişman değilim. Her ne kadar sen beni sevmesen de. Yollarım bağlı olsa da. Seni sevmekten hiç pişman değilim.
Düşün ki bir dağı tırmanıyorsun. Ayağın kayıyor ve bir süre sürükleniyorsun. Dağa küfür etmek mi gerekir? Sandalda giderken sandalın su alıyor ve sen denize düşüp çırpınıyorsan denizden nefret mi etmek gerekir.
Bilir misin sevgili. Eski şairler en çok neyden korkarmış? Söyleyeyim hemen; sevgilinin sessiz kalmasından korkarlarmış. Sevgilinin azarlamasına bile razıymışlar. Azarlamak bile bir tepkidir; aşığa gösterilen.
Sevmek kadar acı çekmekte aşka dahildir. Acı çekmeden sevgi olmaz. Ben küçükken büyüklerim “en kolay iş ayran içmek, o da yutkunmadan boğazdan geçmez” derlerdi. Bu söz şimdi anlıyorum. Bende diyorum ki “sevgilinin dikenli yollarından geçmeden güllerini koklayamazsın.” Sevgilinin koyduğu engelleri aşamazsan “aşıklık” makamına geçemezsin. Geçemezsen eğer o sevgi değildir zaten. Sadece sevdiğini düşünüp gönlünü eğlemişsindir.
Şunu da unutma ey sevgili! Senle güzel günler yaşamak kadar bu aşka ayrılığın acısını yaşamak da yakışır.
Ve unutma ki aşka ayrılıklarda dahildir. Sevgini sığdırdığım bu gönlüme ayrılığının acısını da misafir ederim. Sevgin kadar o da kutsaldır.
Ey sevgili! Sanma ki arkandan lanet ederim. Gerçek seven, ayrılsa da sevgilinin mutluluğunu ister.
M.Ö./2008
kahramanmaraş
YORUMLAR
''Ey sevgili! Sanma ki arkandan lanet ederim. Gerçek seven, ayrılsa da sevgilinin mutluluğunu ister.''
Bir sevgili yıllar sonra nasılsın demişti,görüşmeyeli nasılsın.
İki ibadet arası sevda mahkumuyum,ömrün tamamlanıp sevgiliye kavuşmayı bekliyorum,dedim.
Yine anlamadı.
Allah kavuştursun demekle yetindi.O,yıllar önce de anlamamıştı.Olsun..
Bu ayrıcalık bana ait.Seviyorum ve mutluyum...
çok güzeldi.sağol.
''Sevgilinin azarlamasına bile razıymışlar'' denin ya; aklıma Mecnun geliverdi, hani anlatılır... Leyla çölde yemek dağıtıyormuş fukaraya, Mecnun da sıraya girmiş, tam sıra ona gelince Leyla elindeki çömçe ile Mecnun'un kafasına indiriyormuş, Mecnun tekrar sıraya giriyor ve her defasında aynı şey oluyormuş... Ahali açımış Mecnun'a oğlun sende akıl yok... Bak kafana her defasında Çömçe ile vuruyor ...demişler Mecnun cevabı yapıştırmış bakın benden başka kimse'ye vurmuyor... ne denir ... başkaca... güzel bir yazı... kurdalesi nazarlığınız ola... tebrikler.
gözyaşı tarafından 6/9/2008 9:09:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
elinize yüreğinize sağlik..
Ey sevgili! Sanma ki arkandan lanet ederim. Gerçek seven, ayrılsa da sevgilinin mutluluğunu ister.
Çiğdem Hocam yüreğinize sağlık.Çok güzeldi gerçekten.Hak etmişsiniz günün kurdaleyi...
SON SÖZ DE KENDİMİ BULDUM "Gerçek seven, ayrılsa da sevgilinin mutluluğunu ister."Yalnız onsuzken onun Mutluğunu istemek öyle içimi acıtıyor ki...Bir de Sevmek kadar acı çekmekte aşka dahildir demişsiniz.Bazen ne düşünüyorum biliyor musunuz?Söz konusu sevgili olunca,Onun için acı çekmek bile dayanılmaz da olsa hoş geliyor bana...Kimbilir belki de ayrı olsam da ondan kendime tüm açıklığıyla söyleyemesem de bir şeyleri hala onu seviyorumdur..Bir sözüm var benim.Unutamamak hala onu sevmektir.Ben unutamadım..Peki Siz ne dersiniz?
''Ayrılığın acısını sen nerden bileceksin, sen hiç sensiz kalmadın ki mevsimleri saymadın ki!
Kaldımı sizin yazdığınız gibi yüce sevgiler,aşklar...günümüzde hızla kirlenen dünya karşısında sevgileri de kirlettiler, mavi ve beyaz yarınlara...yazınız çok manidardı ve günün yazısı seçilmeyi hakkıyla aldı...
sevgi ve selâmlarımla...