- 483 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ak nehirle kara nehir
Çok eski zamanlar da , masal gibi diyarlarda, Güzel bir yer varmış. Görenler mi yoksa düşleyenler mi anlatır bilinmez.İki nehir varmış ve bu iki nehrin yanında , iki ayrı ülke varmış.
Hikaye bu ya ,nehrin birinin suları pırıl pırıl.Yanındaki ülkenin insanları da o nehir gibi pırıl pırıl mutlu mu, mutluymuşlar dert tasa bilmezlermiş.
Kara nehrin suları azgın , kapkara önüne geçeni yutarmış.Onun yanındaki ülke de savaş ,kavga hüküm sürer her türlü kötülük varmış.
Bu iki ülkenin insanları asla bir araya gelmezmiş. Hatta sadece duyarlarmış birbirlerini başkalarından lakin kabullenmezlerdi birbirlerini.
Neyse efendim hikayeyi çok uzatmayalım.
Günlerden bir gün pırıl pırıl parlayan nehrin ülkesinde yaşayan bir genç avlanmaya çıkmış ve ülkesinden çok uzaklaşmış farkında olmadan. O sıralar da kara nehrin ülkesinin prensesi de çok sıkıldığından gezintiye çıkmış kırlarda ,yanında muhafızlarıyla.
Prensesi gören genç aşık olmuş bir anda ona.Yanına gidememiş tabi ki korkmuş , takip etmiş onları.Gizlice girmiş şehre oda ne hiç alışık olmadığı şeyler görmüş sokaklar da tam da anlatıldığı gibiymiş her şey.
Geri dönmüş kendi ülkesinde ki rahatlığa dua etmiş etmişte .Prensesi de unutamamış.Ne yapmalıyım diye düşünürken .
Aklına bir şey gelmiş .Kendi ülkemde her şey güzel ama insanlarımız çok korumasız.Kötülük bilmedikleri için dışarıdan gelecek bir kötülüğü bilemezler demiş kendi kendine .
Dolaşmış iki nehrin yakınlarında o günden sonra bir çare olmalı öbür ülke insanları da çok yorgun hep kötülükten korunmaya çalışmaktan.
Nehirlerin renklerine bakarken bir çözüm bulmuş ,çok yakınlaştığı bir yere başlamış kanal kazmaya .
Niyeti iki nehri bir şekilde birleştirmek imiş.Sanki yaratan da bunu onaylar gibi ona yardım etmiş . O bir kazıyor yer yarılıyormuş. Derken çok uğraşmış ve nihayet başarmış. nehirlerin suyu karıştıkça güzel bir renk almış.
Sonraları iki ülke halkı suyun azaldığını fark etmişler . Çünkü başka bir yöne doğru başka bir nehir oluşmuş.O günden sonra bu yeni nehrin orada bir başka ülke oluşmuş.Kavga ve savaştan bıkanlar la çok iyimser olmaktan sıkılanlar buraya yerleşmiş.Birbirlerinden çok şey öğrenmişler lakin sulh içinde iyi kötü dengesi kurulmuş bu ülkede herkes dengeli ve mutluymuş.
İnsan işte o gün kendi ak ve kara yanını birleştirmeyi öğrenmiş.Bir tek şey varmış hem iyi, hem kötü yanı olmalıymış insanın .O gençle prenses ise o ülkeye kral ve kraliçe olmuşlar.
Diğer ülkelerde kalanlarsa asla tam huzura erişememişler
Oy sa nehir çok güzel olmuş hem rengi hem ahengiyle. ey insan oğlu iyi ya da kötü hepsi sensin. Dengelemeyi ve olumlu kullanmayı öğren sende .
İşte hikayemiz böyle ak nehirle kara nehir içiniz de akmakta .Karar sizin yok etmeye değil var etmeye , güç için değil güzellikler için var etmeye .
Güzel nehirler olmaya akmaya hep beraber birlikte.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.