İNGMAR BERGMAN FİLMLERİNİ İZLEYEN İNSANLARIN 20 ÖZELLİĞİ
1- Hakikatte nasıl insanlar olduklarını anlayamazsınız hiçbir zaman. Bu birinci özellik…
2- Aynı zamanda Andrey Tarkovski hastalığı olan garip insanlardır.
3- Çok şey bildikleri halde hayat hakkında hiçbir şey bilmiyormuş numarası yapan çocuksu insanlardır.
4- Erkeği tespih sallamaz, kızı kendisine yanaşan erkekleri bozmadan postalar.
5- Akşam eve geldiğinde kuru ekmekle karın doyurabilecek kadar mütevazı, diğer gün lüks bir lokanta hoş bir akşam yemeği yiyecek sıra dışıdırlar.
6- Soy isimleri ‘Andersson’ olmadığı için üzülür, Liv Ullmann’a âşık olurlar.
7- Kibar kibar sohbet ederler (kendileri ile) Bergmancılarla. Yani dünya Bergmancılar ve ötekiler diye iki ayrılır.
8- Pipo ile tütün içmek isterler tütün bağımlısı olmasalar bile.
9- Zaman zaman karşı cinsle sorun yaşasalar da onsuz da yapamazlar.
10- ‘Hayallerdeki insan’ tiplemesine uydukları halde kimse tarafından ilgi görmezler.
11- Kendilerini entel olarak kabul etmez, birileri onlara entel olduğunu söyleyince bozulan insanlardır.
12- Net bir siyasi ideolojileri yoktur.
13- Son dönemlerde Radyo-Televizyon-Sinema okuyan gençlerin çevrelerinde aradıkları tiplemelerdir.
14- Kırolar ve enteller tarafından sosyal medyada hakarete uğrayan sinemaseverlerdir.
15- Din ve vicdan muhasebesi yaptıkları halde dindar olmayan insanlardır.
16- İçsel bir yalnızlık yaşayan garibanlardır.
17- Renksiz görüntüleri ve bulutlu havaları seven romantiklerdir.
18- Soluk Kuzey havası ve samimi samimiyetsizlik…
19- Ölüm ve ötesi…
20- Yosun tutmuş gerçekler…
YORUMLAR
Güzel ve ilginç paylaşımınız için teşekkürler. Bazı maddeler bana uyuyor. "7'inci Mühür" sahneleriyle, müziğiyle bir başka dünya. Bergman'ın doğup yetiştiği dönemler 20'inci yüzyılın ilk yarısı. İki dünya savaşı ve muazzam buhranlar var. Derin bir alt üst oluş. Bu sanatçının esin kaynaklarına yansıyor.
ccelayir
1- Hakikatte nasıl insanlar olduklarını anlayamazsınız hiçbir zaman. Bu birinci özellik…
2- Aynı zamanda Andrey Tarkovski hastalığı olan garip insanlardır.
4- Erkeği tespih sallamaz, kızı kendisine yanaşan erkekleri bozmadan postalar.
5- Akşam eve geldiğinde kuru ekmekle karın doyurabilecek kadar mütevazı, diğer gün lüks bir lokanta hoş bir akşam yemeği yiyecek sıra dışıdırlar.
8- Pipo ile tütün içmek isterler tütün bağımlısı olmasalar bile.
16- İçsel bir yalnızlık yaşayan garibanlardır.
Bunlar bende var gibi sınıfı geçerim de mi?
Şaka bir yana
Sinemaya ve izleyiciye farklı bir perspektiften bakmak ve ustaları hatırlatmak adına yaptığınız işi önemli
yazınız üzerinde düşünmek de güzeldi.
ccelayir
ccelayir
renbo
6,7,8,9,10
bir de bu dindarlık meselesini tam anlamadım.tanrıya inanıyorum.