- 612 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biraz da ALLAHA BIRAK!
Merhaba yabancı!
Tanımıyorum seni.Kim olduğum aslında bakarsan önemli değil bana sorarsan ’hiç’ önemli değil.Kızdığın oluyor mu kendine yabancı ara sıra hani aynalara bakınca gözlerin dolduğu oluyor mu hiç? eminim oluyordur.Ya geçmişinde kapatmaya çalıştığın yaraların hani böyle burun sızısı iç kanamalı türden olanları.Hadi itiraf et oluyordur kim kimi kandırıyor ki yalan yok benimde oldu bir zamanlar ya da bilmiyorum olmuştur yani.Görüyor musun sözümde durmadım ben lanet olsun! hani en başından demiştim ya kim olduğumu bana sorarsan aslında ’hiç ’ önemli değil diye onu unutmuşum ben.Neyse vaktimizi öldürmeden asıl konuya gelelim.Aynalar demiştik aynalara bakınca kendine kızma yabancı! insan kendine binbir türlü mutlu olacağım, yalanlarını söyleyerek kendini ayları geçtim yıllarca kandırdığı için belki de aynalara bakma sen.Kendine de hiç danışma yabancı!
Düşünsene insan kendine verdiği bir sözü bile tutamazken hadi daha kolay bir örnek vereyim ben .Şunu asla yapmayacağım bunu asla vesaire her neyse ufacık şeylerin sözünü bile daha tutamazken boyundan büyük muhabbetlere özellikle kendi geleceğinde eşin arkadaşın işin kısacası her şey için bu muhabbetlere girişip bu böyle olacak şu böyle olacak ya da kahretsin olmalı ,gibi ifadelerle kesin bir karar vermek üzere dikkatini çekmek istiyorum kesin olmak üzere,sonunu biliyor muşsun gibi kendine hiç bir konuda söz verme .Kendine veremeyeceğin gibi başkalarına da tutamayacağın sözler verme.İnsan nasıl mı başaracak ,insan kendi hayatında nasıl mı karar verecek,insanları ölçüp tartman deneyim tecrübe vs gibi zırvalıklar mı gerek .Evet yabancı yanlış duymadın tüm bunlar aslında bir zırvalık.Şimdi aklındaki tüm düşünceleri bir kenara bırak yalnızca beni dinle.Ön yargılarını da koy bir kenara lütfen. Koyamıyorsan yazıyı lütfen yarıda bırak sen beni hiç dinleme!
Bir insan düşün hayatında bu annen baban sevgilin dostun her kim ise belirli bir süre hayatında, belirli bir süre vakit geçirdin neyse neyse oraları geçiyorum seni sıkmadan.Bu insanı hayatına alma kararları tartmaları ölçmeleri ya da bu insanlardan biriyle işe girişmeler ortaklıklar vesaire ya da evleneceksin neyse çoğalır bu örnekler...Kime güveneceksin kararlarını nasıl neye ve kime göre vereceksin.Kararların tecrübeye mi dayalı olacak düşünelim tecrübe nedir.Hayatta daha önce yaptığın yanlışlardan eksiltip topladıklarımız kısacası zarardan kar elde ettiğimiz şeyler değil mi? hadi kabaca olsun yediğimiz kazıklar... (:))
ders aldığımız şeyler...
Şimdi sen bir karar vereceksin yabancı tecrübene dayanarak ,ya bu sefer de yanlış bir karar verirsen şöyle dediğini duyar gibiyim’olsun canım o da tecrübe olur’ ki bunu diyorsan tecrübeye dayanarak karar verilmiyormuş demek.Çünkü olacakları bilemeyiz.Ha doğru karar verme ihtimalinde var tabi .Ya bu karar hayat meselesi ise ölüm kalım meselesi ise.Yabancı!
evleneceğin kişi ,ortaklık,dostluk ,ihale vs her ne dersen de insan tecrübesine, mantığına kısacası kendine ne de çok güveniyor.Kendine asla sözler verme.Ne olacağını bilemeden.
Burdaki amacım gerçekten sana bir şeyler anlatabilmek ki sen benim hayatımda değilsin ben senin bir şeyin değilim sen de benim bir şeyim değilsin kırıcı mı oldu unut gitsin sadece şakaydı.Konumuza dönüyorum ben
Evet yabancı hep karar vermek zorundayız hayatımızda.Ve çoğu zaman yanlış kararlara gebe kalıyoruz neden mi? tevekkül yok .Nedir tevekkül İşimizi ALLAh’a bırakmak.Biz ne yapıyoruz olsun da olsun olsun da olsun.Hırsla inat ediyoruz.Bazen hırsımız dan gözümüzün önündekini göremiyoruz .Yanlış kararlar E tabi canı sen de biliyor sun tedbir bizden takdir Allah’tan dimi? ben diyorum ki yabancı sen gerçekten işini allaha bırakıyor musun.Teslim oluyor musun seni yaradana.Öyle bir teslimiyet ki bu yara da alsan eyvallah kazansan da eyvallah .Kazansan da şükür edeceğin kazanmasanda şükür edeceğin .E hadi en son kaybettiğin bir şeyden dolayı ne zaman şükür ettin sen? ha tabi canım bizim dilden gelen bak ne diyorum yürekten değil yalnızca yarım ağız eğerek ’hayırlısı ’dediğimiz türden şükürler ... Kimse kimseyi kandırmasın artık lütfen!
Bir karar vereceksen önce dua et.ALLAHA yürekten gelen bir teslimiyetle bağlan.Gönlünü yalnızca cenabı hakka teslimiyetle bağla.İşte o zaman manevi gücü yüreğinin derinliklerinde hissettiğin zaman yürekten bir sesle’elhamdülillah’ diyebileceksin ki sen bunu içinden gelemeyerek söylüyorsan lafı uzatmıyorum bir hiçsiN.
Yabancı her şeyi kendi duvarların tecrübelerin tırmalayıcı saçma çemberleri içinde çözme.Biraz tevekkülü yer et kalbinde.Hisset.Allahın sana vereceği her cevabın aslında senin için hayırlısı olduğunu hisset.Anla demiyorum mantık bazen bazen diyorum dikkat edersen beton kalpli insanların işi.Hisset ..Her işinde ALLAHA dayan de ki’Rabbim böyle bir işim var böyle bir karar vereceğim’ artık içinden ne gelıyorsa rabbine onu söyle hayırlı bir karar vermesini tevekkülle yüreğinden gelerek iste.Yoluna dua ile çık yabancı.Ki işin olmasa da yolun aşk olur aşk olur aşk olsun güle güle kal yabancı! (ilahi aşk olur allaha yakınlaştırır seni acılar bu yönde aşk olur mecazi bir aşk değil sevgiler;))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.