- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AYKIRI ŞARKICI JAQUES BREL
Belçikalı şarkı yazarı, bestecisi ve yorumcusu Jacques Brel, 1929’da Brüksel’de doğdu. ’ Şarkı, pis ve çirkin şeyler karşısında duyduğum öfkeyi dile getirmemi sağlıyor benim.’diyen Brel, varlıklı bir ailenin çocuğuydu. Öğrenimin bitirdikten sonra bir süre babasının kağıt fabrikasında çalıştı.1950 yılında şarkı bestelemeye başladı. 1953 yılında Paris’e geldi. Ailesiyle olan ilişkisini hemen hemen kesti, yoksul bir hayat sürmeye başladı. Bu arada küçük kaberelerde şarkı söylemeye koyuldu. 1954 yılında Olimpia’da ancak yedek yıldız olarak görünebildi.
Jaques Brel, 1957 yılında yazıp besteleyip söylediği Quana onn’a que L’amour adlı şarkıyla birdenbire popülerlik kazandı. O günden sonra da büyük başarılarla süslü bir kariyeri oldu.Gerçekten de Jacques Brel, 1961 yılından sonra ilkin Amerika Birleşik Devletleri’ne hemen ardından da Sovyetler Birliği’ne yaptığı turnelerden sonrauluslararası bir üne kavuşacaktı.
1967 yılında bir daha artık sahneye çıkmayacağını açıklayan Brel, yalnızlık, ölüm korkusu, aşkın bile boşunalığı gibi temaların yanı sıra çağdaş kapitalist toplumun derinlemesine bir eleştirisine girişti şarkılarında. Zaman zaman, tıpkı büyük ozan-şarkıcı Bronsses gibi oda, kendi kendisiyle de alay etmekten çekinmedi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.