- 1661 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Psikoloji seminerimden ...
Vücudumuzda yedi adet hormon üreten bez vardır.Bunları sıralayacak olursak,
TROİT BEZİ : Troksin hormonudur fazla salgılanma durumunda,kişi konsantrasyon sorunu yaşamaya başlar.Dikkat dagınıklığına neden olur.
Eğer bu hormon yetersiz salgılanır ise,uyuma kronik bir yorgunluk hali yaşamaya neden olur.
PARATROİTBEZİ : Troit benizin içine gömülü ve dört bezelye görünümündedir.Fazlası uyuşukluğa hareketsizlie,azı ise,vücudun aşırı duyarlı olmasına ve seğirme gibi nedenlere sebeb olur.
PİNLAL BEZİ: MELATONİN HORMONUNUN SLGILANDIĞI BİR BEZDİR.MELATONİN ÇOCUKLARDA BÜYÜMEYİ SAĞLAYAN GELİŞİM HORMONUDUR.
GANODLAR BEZİ: Erkek ve kadında farklı olan bir bezdir.
Erkeklerde>>>Androjen:Testesteron salgısı üretir ve erkeğin vücudunda testesteron salgısının beklenenden fazla olması,kişide saldırganlık,şiddete meyillilik gibi durumlar yaratır.
Kadınlarda>>>Östrojen: Beklenenin üzerinde bir östrojen salgısı ile kadın annelik şefkat ve daha çok cinsel iştah gibi duyguların yaşanmasına etken eder.
HİPOFİZ BEZİ: vicudun hormonel şefidir.iki kısıma ayrılır arka ve ön hipofiz olmak üzere
BÖBREK ÜSTÜ BEZLER: Adrenalkorteks ve adrenalmedula stresle mücadelede vücuda katkı sağlayan hormon bezleridir.
PSİKOLOJİK BOZUKLUKLAR
PANİK ATAK:Nefes darlığı ölecekmiş hissi terleme ve çarpıntı gibi durumlar yaşatır.
HİPERAKTİVİTE DİKKAT EKSİKLİĞİ :Dikkat eksikliği ,aşırı hareketlilik,söz dinlememe çabul sıkılma gibi belirtileri vardır.Bir çocuğa yedi yaşından önce hiperaktif teşhisi konulabilir.
DEPRASYON :En fazla rastlanan hemen hemen her insanın yaşayabildiği bir psikolojik sorundur.
Yaşamdan zevk alamama,umutsuzluk,neşesizlik,çöküntü hallerini uzunca süre yaşamak mümkündür.
Majör deprasyon diye başka bir çeşidi vardır ki bu deprasyonun daha ağır bir halidir.Erkeklerde bekarlık döneminde kadınlarda ise evlilik hayatında sıkca görülür.
DEPRASYONUN OLUŞUMUNDAKİ ETKENLER
Öfe ve nefret, aşırı üzüntü,incinmişlik ,çevresindekileri aile veya sosyal çevre yi kaybetme korkusu, insanları kaybetme korkusu ile yaşadığı olumsuzluklarda söyleyeceklerini icine atma durumları görülen kişilerde deprasyon daha sık ve yaygındır.
Kişinin egoları da bir deprasyon nedenidir.Etrafın istediği gibi yaşayan hareket eden,kararlarını başkalarının isteğine göre alan yada başkalarının desteği olmadan kendi kararlarını alamayan kişilere SÜPER EGO sahipleri denir.Ve bu ego sahipleri zamanla bu yaşam stilinden bıkarak bunalır ve deprasyona girer.
ANKSİYETE BOZUKLUĞU: Kaygı gereğinden fazla bir konu üzerinde saplantı hali hamla,başına kötü bir olay yada ölüm geleceği korkusu,rezil olma korkusu gibi en kötü sanaryoları kafasında kurarak düşünür ve hayatta kalma iç güdüsü ile hareket eder her an hazır tetikte bir davranış sergiler.
REGRASYON NEDİR ? : Kişinin geçmiş yaşamına döndürülerek (belli bir yaş aralığına 5-6-7) bir davranışın nedenini tesbit etme çabasına regrasyon denir.
DUYUM ve ALGI : Beş duyu organımız ile algıladığımız verilere duyum, duyuların kişilerde anlam kazanmasına algı denir.
BİLİNÇİN İÇİNDE BULUNDUĞU DEĞİŞİK DURUMLAR VARDIR
Kontrol edebildiğimiz tercih yapabildiğimiz örneğin sevip sevmediğimiz hal bilinç halimizdir.Ancak bilinçli olduğumuz halde bilincin değişik durumlarını yaşarız.Bunlar;
DÜŞ KURMAK ve FANTAZİ : Kişinin caba harcamadan yapabileceği değişik bilin durumlarıdır.
UYKU ve RÜYA HALİ : Yaşamımızın 8 saatini uyku ile geçirdiğimiz ömrümüzde uyku büyük bir yıl toplamında yer alır.Farkındaliği kaybetmek bilincli iken tepki verdiğimiz bir çok şeye tepki veremediğimiz an uyku anımızdır.Uykunun dört evresi vardır.
a)Evre alfa konum ( kalp ve solunum yavaşlar)
b)2.evre (birazdaha ağırlaşan uyku)
c)3.evre ( derin uyku )
d)4.evre (metabolizmanın kalp atışlarının kan basıncının azatlığı en derin uyku aşaması )
Uyurken köz kapaklarının hareket etmesi göz bebeğinin saga sola hareket halinde olması durumuna REM DÖNEMİ adı verilir.
RÜYALAR: bir gecede ortalama iki saat rüya görmemiz mümkündür.İnsanın kafasındaki gereksiz bilgileri bilinç altındaki etkileşimleri yada gün içerisinde yaşadığı olayların etkileşimini rüya yolu ile insan yaşamında görmemiz mümkündür.
Ayrıca psikolojik terapi süreclerinde uyku halleri kullanılır. Mesela,
Meditasyon : Alfa konumuna gelme halidir ve bilinli yapıla bilen bir terapidir.
Zen meditasyon : Solunum üzerine odak sağlayan bir terapidir.Rahatlığa,dinlinliğe,gevşemeye etkendir.
Hipnoz: Bir kişinin başka bir kişi tarafından söylenen bir şeyi doğru kabul ederek o şeyi uygulama aşamasına hipnoz denir.Ve tıbbi bir trans terapisi olarak psikolojide yer alır.
ÖĞRENME AŞAMASI
Klasik Koşullanma (koşulsuz uyarıcı,tepki-koşullu uyarıcı tepki)
Edimsel koşullanma hali (istenilen bir davranışın koşullanması şart koşulması emri verilmesi söz konusudur)
KİŞİLİK :kişilik var ise değerlidir insan.Ahlaklı bir kişilk sahibiysen değerin 10,dürüst bir kişilik isen 100,saygılı bir kişilik isen değerin 1000 kat artar.Lakin, başa döner isek ve kişiliği atar isek koskoca bir 0 yığınından başka bir değerin yoktur.Çünkü diğer bütün güzel hilkatlara anlam katan insanın kişiliğidir.
Kişilik 3 kısımda incelenir.
1-ID >>>>Sürekli doyum arayan istek ve güdülerden oluşur.
2-EGO >>Kişiliğin gerçekçi akılçı olan kısmıdır.ID in doyuma ulaşması için daha sağlıklı mantıklı yollar bulmaya çalışır.
3-SÜPER EGO>>Doğuştan var olan bir yapı değildir.Kişinin başkaları neder ne düşünür kısmını kapsar.
ID ‘de insan güdülerine hakim olamazken egoda mantıklı olanı yapmaya çalışır.
..Devam edecek..Edeb-i
YORUMLAR
Bilgiler için tşk,aslında panik bozukluk,deprasyonun,anksiyete,hiperraktive ve çoğu sanayi kültürü,kapitalizmin getirdiği hastalıklardır tedavileribeyini uyuşturan ilaçlarla yapılır ve kullanan kimseler
dış uyarıcılara açık hale getirir ve uysullaştırır ve sistemin istediği insan tipleri doğar,kendine güveni kalmamış muhtaç tipler bence tedavi bu ilaçlarla olmaz dengeli uyku,iyi beslenme,ve antikapitalizmle olur,
insan kendisinin patronu olmalı ihtiyaçlarını azaltmalı,kanaatkar olmalı ihtiralardan uzaklaşmalı yapmak kolay mı tabiki imkansıza yakın yapmazsan ne olur o lustral,pozrol gibi ilaçları alır ,yaşarsın ama nasıl yaşadığını bilmezsgin,
selamla