- 711 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
***DİĞER PENCERELER***
***DİĞER PENCERELER***
*Hayata salt kendi pencerenizden bakarak anlam yükleyemezsiniz.Bakış açınız ve gördüğünüz manzara hep aynı olacaktır; değer yargılarınızın da aynı olacağı gibi.Bu durum sizi dar ufuklu,hayatı sadece kendine göre yorumlayan, bağnaz,empati yoksunu ve ön yargılı bir insan kılacaktır.
Kendi düşüncelerimize,hayat görüşümüze uygun bir söz,fikir veya bir eylem olduğunda reflekssel bir onaylama arzusu duyuyoruz.Doğruluğunu araştırma gereği bile duymadan kabullenip benimsiyoruz.Farklı söz,düşünce veya eylemler karşısında ise hemen bir itiraz,karşı duruş ve direnç oluşturuyoruz.’Önemli olan ,doğru olan bizim düşüncelerimiz, gerçekler ona uygun olsun istiyoruz.’ Karşı düşünce veya eylemin haklılığı,doğruluğu bizim egomuza takılıp onayımızdan geçmiyor.Çünkü biz hep doğru bileniz hep haklıyız.Dürüstlüğü,vicdanı,empatiyi,gerçekliği devreden çıkarıp sanki savaş kazanmış komutan edasıyla dolaşıyoruz ortalarda.
İşte bu gerekçeyledir ki:
Kendine göredir herkesin hayatı.Bilgisi,görgüsü,sevgisi, kendine göredir.Beklentilerini ,önceliklerini,tercihlerini belirleyen kendisidir.Kendine göre yapar hesabını,..Bakış açısı,kararları,değer yargıları,haklılığı…Kendine göre dönsün ister dünya; batacaksa da kendine göre batmalıdır.Haydi diğer pencereleri de deneyelim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.