- 1527 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgili Mümin Kardeşlerim
İnsanların Amacı dışında binaları iş yerlerinin arabaların yakılması ateşe verilmesi tasvip edilecek, desteklenecek ve olayı bir gurur gibi savunmak kesinlikle yanlıştır. ... bayrak indirmek Atatürk büstünü yakmak gibi provokatif eylemler fitne ve fasattan başka bir şey değildir. Böyle öfkenin sokağa yanlış dökülmesinin kimseye bir getirisi olmaz. Şimdi kalkıpta olaya ben de Türküm yada Kürdüm yada bende Aleviyim diye başlayan yorumlarla yaklaşmak tehlikelidir. Bu Bayrak bir ulusu simgeliyor ülkede yaşayan kim olursa olsun bayrak herkesindir diyebilen birilerinin de sesinin gür çıkması gerekirdi...
Cumhuriyet bayramında bayrakların üstüne oturanında sırf oy alayım diye cebine koyanında Bayrak yakanında evinde gururla asanında bu bayrak hepinizide örtebiliyor diyecek birilerin de olması gerekirdi. biraz empati birazda duyarlı kalmak gereklidir olaylara ölümlere kısaca herşeye karşı uyanık ve sağduyulu olmak lazım. . Bayrak üzerinden ulusal ırkçılık yapan ulusal faşistlik yapan bayrakları sadece bir ırkın değeri gibi lanse ettirmek neyse bayrağı yakan ve Atatürk büstünü yıkanlar aynı zihniyeti taşırlar benim gözümde...
Kobani’yi Türkiye’den uzaklaştırmak ve başka ülkenin iç işleri gibi bahanelerle sırt çevirmeye çalışmak kabul edilir değildir.O zaman Esada karışmayın başka ülkenin iç işlerine girer. az önce hür haberde Türkmen Lider bir açıklamada bulunmuş ; Kobani’de Kürtler bizim için de savaşıyor. Çünkü Işid canileri sadece kurd düşmanı değil Türkmen düşmanıdır aynı zamanda. ...Aslında olaya Kurd Türk diye bakma taraftarı değilim bir insanı haksız yere katleden amaçsızca kafasını kesen terör eylemi yapmak sadece Türk Kurd düşmanı değil daha çok insanlık düşmanıdır. İnsanlık düşmanı olan Işid’i görebilmek için Türk ya da kurd olmaya gerek yok ...Türkiye kendi tarafındaki Kurdleri kardeş Kobani’deki akraba Kurdleri düşman olarak mı algılıyor Bu coğrafyanın kurdleri böldüğü gerçeğini ne zamana kadar görmemezlikten gelecekler yada Irak’taki Kürtler kardeş ama İrandaki komşu Kürtler asılırken kesilirken hatta kürtçe şiir yazmayı bile yasak edilirken oh olmuş mu diyecekler hep düşman mi olacak görüşler fikirler.. Aynı şekilde Kürtler Azerbaycan ile dost ama Doğu Türkistan’daki haksızlığa uğrayan Türklere sessiz kalmayı mi hedefleyecek ..Aynı şekilde ben Türkleri seviyorum ama Köroğlu’nu Aşık Veysel’i Karacaoğlan’ı vs gibi Türk değerlerine saygı duymuyorum gibi saçma bir görüş mü icat edilecek? Ben Türkleri seviyorum ama Türk bayrağı ve Atatürk’ü ve Türk ile başlayan herşeyden nefret ediyorum diye bir çelişki olabilir mi? Ben Kürtleri seviyorum ama Kobani’de kurd halkını savunan YPG’yi sevmiyorum Kürtleri seviyorum ama Kurd halk önderi bana Ermeni gibi geliyor Kürtleri savunanlar bana Kurd gibi gelmiyor diyerek kendi kurd profilini mi başkalarına kabul ettirmeye çalışılacak. Kurdleri simgeleyen "sarı-kırmızı-yeşil" renklerini yakasım parçalayasım geliyor ama gene Biz etle tırnak gibiyiz demeye mi getireceğiz. .kurdleri seviyorum ama Kurd dilini konuşanlar bana bölücü gibi geliyor , Puşi takanlar kıro diye ötekileştirilmek .vs vs.....Olaylara bakış açımız tutarlı olacak öyle her cümlenin arkasında "ama" diye başlarsan önceki cümlenin bir değeri kalmıyor. ..Evet mümin kardeşlerim Kobani’yi bahane edip valla bayrak yakan Atatürk yakan ve okul vs vs yakan ve şerefsizce dukkan ve mağazaları yağmalayan binlercek kişi vardı. .. Şimdi bu çirkin olaylardan önce Kobani’ye bakış açınız başkaydı şimdi daha da mı başka oluverdi.. olaylardan önce Kobani’yi savunuyordum ama şimdi savunmuyorum mu diyorsunuz. .. Bu söylediklerim yüzünden Kobani’nin Dais’in eline geçmesini istiyorum durumuna mı düştünuz yani sırf eylemler yanlış yapıldı diye mi Daise sempatiniz var oldu. Sokaklarda "yaşasın Işid" diye bağırarak yanlış eylemleri mi protesto ettiniz. Bunu böyle mi okuyacağız yani keşke eylemler daha bir kontrollü ve şiddetsiz olsaydı da bu mümin kardeşlerim de kobane için tek yürek olsalardı...Yoksa valla efendim öyle bir şey yok ben Kurd ordusu YPG’e hiç ısınmadım yaw Kürtlerin ordusu mu olur Allah’ın kıroları, böyle saçmalık olur mu denilmesini mi öngöreceğiz. ....Şimdi şunu dile getirmeniz gerekirdi ey mümin kardeşlerim Turkiyede binlerce Kurd askeri var bu kurd asker hergün intihar vs vs şeylerle karşılanıyor olmalarını bir kenara bırakın. Sokaklara değil Kobaniye gidin diyen milyonlarca insandan sadece bir kişi Türkiye Karargahlarındaki Kürt askerleri Kobaniye gitsin nezaretinde bulundunuz mu? TÜRKİYE’DE askerlik yapan Kürtlerin niye kalkıpta Kobani’ye yardım etmiyorsunuz diyecek birilerinin olması gerekmez miydi? ya bizim canımız ve devletimiz nasıl istiyorsa öyle yapacağız diyerek alaycı bir yaklaşımla Kürtlerin devletsiz olmanın acısını çektiren ve tanklarıyla cirit atan kardeşlerimiz et tırnaktan ayrılmaz mı diyeceğiz.
Yoksa ne haliniz varsa görün diyerek zaten Kürtlerin Coğrafyasi mi olur diyerek Daiş’e bir adım daha mı yaklaşacağız...
Etle tırnak bakımı yapılır gereksiz tırnak kesilir ve manikür yaptırılır :))
Biz diyoruz ki mesele benim bir devletim senin bir devletin onun bir devleti olsun yada olmasını değil. ...Bak ben Türkiye’nin nabzını çok iyi bilirim yemin ederim ki şaka yapacak halim yok yada sirf laf olsun torba dolsun diye burada zamanımı harcamıyorum.
Türkiye’nin her kesiminden her köşe bucağından Işid’e karşı büyük bir nefreti vardı hatta Işid’e öyle bir öfke ve kindarlik vardı ki bir kurşunla hepsini yerle bir edecek kadardı.... taa ki Işid Kobaniyi işgal edene kadar. ..bu bir çelişki değil mi ey müminler?
Evet kürt halk savunma güçleri olan pkk de hata yapmadı diyemeyiz ama devlet de sütten çıkmış ak kaşık değildir. Binlerce köyün yakılması sürgünler bir halkın dilini yasak edilmesi vs vs eskiden yapılan hatalar ile meşgul olmak bize bir şey kazandırmaz. Tarihten ders çıkarılır intikam ve düşmanlık beslemek değil. asla kim kimden daha öldürdü kim kimden daha çok katletti yada bilmem ne yaptı diyecek halklar arasına fitne ve fesat sokmak bana tuhaf geliyor...Kürtler de Türklerde bu soğuk ve sıcak savaştan dolayı temiz ve günahsiz değildirler. ..
Düşünün ki birileri çıkmış eline almış Keleşi öfkeyle nefretle savaşmaya gidiyor şimdi buna oradan bakınca terörist gibi görünüyor sizi cok iyi anlıyorum ama birde o sıcaklığı yaşayan birine sorun.Size göre kandırılmış ama gerçekten var olan hiç ama hiç konuşulmadı...Dağda maaş mı veriliyor yada bir çıkarcılık mi oynanıyor Allah aşkına Bir kuru ekmekle karın doyuranlar terörist olabilir mi? bazen günlerce aç susuz kalmayı kim isteyebilir yada arzulayabilir. bu nasıl bir çaresizlik sizlerde anlayacak misiniz birgün. ...
Bugüne kadar kaç tane ayaklanma olmuş kaç tane isyanla insanlarımız acılar çekti insanlarımız yerinden yurdundan edildi bu Coğrafyada yaşayan yurttaşlar olarak bize yazık değil mi?
Allaha yemin olsunki Çanakkale’de gene savaş çıksa gene koşa koşa gider savaşacak milyonlarca Kurd vardır. Malazgirt te izmirde nerede olursa olsun bu yaşadığımız coğrafyayı işgal etmeye çalışan kim olursa olsun onlara karşı kurtuluş mücadelesini vereceğiz. ..Çanakkale Türklerin yurdu olduğu için değil Malazgirt Kürtlerin yurdu olduğu için değil burası hepimizin Antalya da bizim istanbul da bizim ve üzerinde yaşadığımız bu dünya hepimizin. ..Herşeyi Türklestirmek yada Kürtlestirmek bana çok anlamsız ve gereksiz geliyor. ..Bu ülkenin adı Ermenistan olsa Turkustan yada Tacikistan olsa çok mu önemli bayrağın adı kird Nird yada Sirt olsa çok mu önemli Allah aşkına biz insanlar ırkçılık ve ruh hastalığından ne zaman kurtulacağız biz ki aşımızı evimizi paylaştık biz ki akraba bile olmuşuz daha ne zamana kadar ayrımcılık ve şovenizm hayallerine kapılacağız....Asıl önemli olan ortak bir heyecanımız yok ortak bir programda bizi simgeleyen bir yaşantımız yok...En başta biz nasıl olsa kardeşiz diyerek çoğu şeyin üstünü örtüyoruz nedir mesela belki ilk defa bu sorunları konuşan ve Edebiyat Defterinde paylaşan biriyle karşılaşıyor olabilirsiniz ve belki de ilk defs böyle toplumsal olayları okuyan mümin kardeşlerim vardır. Belkide bir Kurd ile karşılaşmanız ya da selamlaşmanız bile yoktur. belki hala bu bölücü niye kafamızı bulandırıyor diyerek bana hala eskiden kalan bir öfkeyle dolu olabilirsiniz. Bunları bir kenara bırakıp önyargılardan kurtulamadık sen benim için ne düşünüyorsan ben mislini düşünüyorum sen bana iki adım gelsen ben sana kuşardım belki.Ama bakıyorum ki herkes yerinde düşünceleriyle pas tutmuş durumda...Ne yazık ki insanlar hala çağdışı bir ideoloji ile yaşlanıyor ...
Allah aşkına bu haksızlık değil mi? Sen Filistin diye inlerken ben Şengal diye ağlıyorum siz Doğu Türkistan derken ben Kobane diyorum. ..Bu haksızlık değil mi? ?Hâlbuki Allah şahidim olsunki Filistin içinde Doğu Türkistan için de cigerlerimiz yanıyor Ama Filistinlilerin müslüman Doğu Türkistanlılar Türk kardeşimiz olduğu için değil bir yerde insanlık suçu işleniyorsa buna seyirci kalmayı kendime yediremiyorum ölenlere Türk mu Kurd mü Arab mı yandaş mi diye bakılacağına haklı mı haksız mı diye bakmayı öğrendiğimiz zaman , Etle tırnak gibi değil damarlardaki alyuvar gibi bir birimize karışacağız İşte böyle olduk mu ancak yek yürek yek vucut olacağız böyle olduk mu birlikte ölür birlikte yaşam kenetleneceğiz. böyle olduk mu kardeş kardeşe değil bir vicutta bir can olacağız. ....
Saygılarım güzel insanlara
YORUMLAR
Değerli dostum yazınızın güzel ifadeler içerdiğini kabul ediyorum ancak öyle şeyler söylüyorsunuz ki acaba ben mi? Bu ülkede yaşamıyorum yoksa siz mi? diye düşünmeden edemiyorum çünkü yazınızda söylediğiniz şeylere bakarsak sanki Türkiye ve Türkler hiçbir şey yapmıyormuş gibi bir algı oluşuyor.
Böyle bir algı doğru değildir. sonuçta kobani den gelen 250 bin sığınmacı kadın-erkek-çocuk hatta yaralı YPG li insanlar bu ülkenin hastanelerinde tedavi altındalar. Kurulan barınma kaplarında üç öğün sıcak yemekleri ve her türlü insani ihtiyaçları karşılanıp huzur içerisinde yaşamaları sağlanmaya çalışılıp bu ülke insanının koruması altındadırlar. Bunu bir lütuf olarak söylemiyorum bu kardeşliğimizin bir gereğidir ama Türkler ve Türkiye hiç bir şey yapmıyormuş gibi bir yaklaşımı doğru bulmam
Türk askerinin İŞİD canilerine ve kobani’ye müdahalesine gelince hiç birimiz bürokrat, siyasetçi yâda strateji uzmanı da değiliz. Ortalama bir vatandaş olarak gazete okuyan. Televizyondan haberleri izleyerek bölgede ne olup bitiğini gören ve uzman kişilerin konu ile ilgili açıklamalarını dinleyerek bilgi sahibi olan ve öğrenen kişileriz. Edindiğimiz bilgilere dayanarak şunu söyleye bilirim ki, Türk ordusunun müdahalesi öyle kolay bir mesele değildir çünkü uluslar arası hukuk diye bir şey var. Sonuçta babasının tarlasına girmiyor. öte taraftan İran da sınırlarına birliklerini mevzilendirmiş ve tanklarını yerleştirmiş bekliyor.üstelik daha dün Rusya bölgedeki askeri bir harekâtın tehlikeli sonuçlar doğura bileceğinin tehditlerini savurmuşken ve yine daha dün Barzani kobani’ye destek güç göndermeye gerek görmediklerini ve bölgede Türk askerini görmek istemediklerini söylemişken. . Kaldı ki Türkiye kobanideki kardeşleri için uluslar arası bir güç oluşturulup kobani’ye müdahale edilmesi yönünde diplomasi alanında çaba sarf ediyor ve uluslar arası bir kamuoyu oluşturmaya çalışıyorken bu gerçekleri yok saymak ayıptır.
Bu ülkede birilerinin bu samimi çabaları görmezden gelip ısrarla kardeşlik edebiyatı yaparak Türkiye’yi tek başına bu bataklığa çekme isteğini ve söylemlerini doğrusu pek, iyi niyetli olduğuna inanmıyorum.
Selam ve saygılarımla.
Öteki Şair
Şimdi 500 tane YPG'li savaşçısınin yaralı olduğunu ve bunların çoğunun sınırda bekletilmesi sonucunda kan kaybından öldüğünü biliyor muydunuz?
Farz edelim ki bilmiyordunuz ve şimdi öğrendiniz bu Türkiye için yüz kızartıcı yada ayıp bir şeymiş gibi kabul edecek misin. Yoksa valla kendi bildiklerim ve benim siyasi görüşüm bunu söylüyor bende onun için dile getirdim sonuçta Türkiye siyaseti football Arenası gibi...
Sağlıcakla. .
Serhat BİNGÖL
Değerli dostum âcizane bir özelliğim vardır siyasi görüşümde olsun olmasın her türden gazeteyi okur ve her TV kanalının haberlerini izlerim bu anlamda bir kompleksim yoktur emin ol hiçbirinde bu bahsettiğiniz 500 PYG li yaralı insanın ölümüyle ilgili tek bir habere rastlamadım diyelim ki benim dikkatimden kaçmış bu söylediğiniz doğruysa evet bu ülkemin bir ayıbıdır eğer değilse çok insafsızca bir iftiradır.
Yaklaşık on dört yıl önce bir nedenle ismini vermeyeceğim doğuda bir ilimizde bir dostumun evinde misafir olarak kalmıştım. İsmini vermek istemeyişim kimseyi rencide etmemek içindir. Hava kararmıştı akşam saat 11,00 civarında yaklaşık 5 dakika süren yoğun bir makinalı tüfek sesleri duyduk. Misafiri olduğum evin sahibi o bölgenin ve o ilin insanıydı ve lise müdürüydü sabah oldu. Birlikte çarşıya indik hangi esnafa gitsek herkes bir senaryo uyduruyordu. Biri pkk askeri birliği taradı 30 ölü var bir diğeri asker pkk’ya saldırdı 50 ölü var emin ol bu sayı her gittiğimiz dükkân da farlı senaryolara ve rakamlara ulaşıyordu. Öyle ki bu sayı 600-700’e kadar ulaştı.
Sonuçta gerçek ortaya çıktı askeri karakolda bazen askerler havaya taciz ateşi açarlarmış olay buymuş. buradan gelmek istediğim şey benim ülkemin insanın yalancı demeyeyim ama mega roman bir tarafı vardır onun için duyduğuna duygusallık ’la değil akılla yaklaşmak her zaman iyidir.
Gerçekçilik ve dürüstlük güzel şeydir.
Sende sağlıcakla kal dostum.
Öteki Şair
Cennete gitmek isteyenlerin Cehenneme çevirdiği bir dünyada yaşıyoruz.
Ne yazık ki öyle özgürlük için özgürlüğünü feda edenler de var özgürlüktennasibini alamamis olanlarda var