- 1025 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
YALLAH CİNLER KIŞ KIŞ.
Bu yazının aslında üç tane başlığı var. İlk başlık yukarıdaki İkinci başlığı da hemen aşağıdaki.
BİR DE KÜFÜRSÜZ DENEYEYİM BAKALIM OLACAK MI? -
Yazılarımda ve şiirlerimde ( Her ne kadar ben onlara şiir demesem de dostlar sağolsun şiir diyorlar.) bol miktarda argo ve küfür kullandığım için zaman zaman çok eleştiri aldığım için bu gün küfürsüz bir şeyler yazmaya çalışacağım. Bakalım olacak mı? Haydi Bismillah.
Evet bu sefer küfür etmeyeceğimize göre ele alacağımız tiplere nasıl bir isim verelim? Bir arkadaşım ‘’ İbişler’’ demişti onlar için. Ben de öyle diyeyim ve ibişler diye başlayım sözlerime. Konu başlığımız ‘’İBİŞLER ‘’ ( Üçüncü başlık )
Bektaşiye niçin namaz kılmadığını sorar bir sofu. Bektaşi de cevap verir: Kur’anda ‘’Namaz kılmayınız diye ayet var. O yüzden kılmam’’ Sofu kızar. ‘’Olur mu öyle şey. Kur’an hiç namaz kılmayınız der mi’’ Bektaşi alır kur’anı açar Nisa Suresinin 43. Ayetini ve elini ayetin üstüne koyup okumaya başlar: ‘’ Yâ eyyuhâllezîne âmenû lâ takrabûs salâte’’ ( Ey iman edenler namaza yaklaşmayınız’’ Sofu itiraz eder tabii ki ‘’ Ama o ayet o kadar değil ki. Devamı var ve o devamının üztüne elini koymuşsun. Devamında Ve entum sukârâ ( Sarhoş iseniz ) diyor. Bektaşi patlatır cevabı: ‘’ Ben bana lazım olan kısmıyla amel ediyorum.’’
İşte bizim Birinci grup ibişlerimiz de bu işlerine gelen kısmıyla amel edenlerdir.
Kur’an sanki birilerine laf sokmak için indirilmiştir. O bakımdan da bulur buluştururlar işlerine gelen bir ayeti bulur, o ayetle muhataplarına lafı sokarlar lakin 6666 ayetin kalan 6665 ayeti umurlarında bile değildir. Mesela:
İsra suresi 16.Ayet
Ve izâ erednâ en nuhlike karyeten emernâ mutrafîhâ fe fesekû fîhâ fe hakka aleyhel kavlu fe demmernâhâ tedmîrâ
Biz bir ülkeyi/medeniyeti mahvetmek istediğimizde, onun servet ve nimetle şımarmış elebaşlarına emirler yöneltiriz/onları yöneticiler yaparız da onlar, orada bozuk gidişler sergilerler. Böylece o ülke/medeniyet aleyhine hüküm hak olur; biz de onun altını üstüne getiririz.(Yaşar Nuri Öztürk Tefsiri )
Lafın kime sokulduğunu izah etmeye sanırım gerek yok. Tabii ki Kur’anın bu açık beyanına itiraz etmek de hiç kimsenin haddi değil. İlle velakin kur’anda 6665 tane daha ayet var. Mesala bu ayetlerden birinde
Ve kul lil mu’minâti yagdudne min ebsârihinne ve yahfazne furûcehunne, ve lâ yubdîne zînetehunneillâ mâ zahera minhâ, vel yadribne bi humurihinne alâ cuyûbihinne, ve lâ yubdîne zînetehunne illâ li buûletihinne ev âbâihinne ev âbâi buûletihinne ev ebnâihinne ev ebnâi buûletihinne ev ıhvânihinne ev benî ıhvânihinne ev benî ehavâtihinne ev nisâihinne ev mâ meleket eymânuhunne evit tâbiîne gayri ulîl irbeti miner ricâli evit tıflillezîne lem yazharû alâ avrâtin nisâi, ve lâ yadribne bi erculihinne li yu’leme mâ yuhfîne min zînetihinn(zînetihinne), ve tûbû ilâllâhi cemîan eyyuhel mu’minûne leallekum tuflihûn(tuflihûne).
Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah’a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz! ( Yaşar Nuri Öztürk tefsiri) Demektedir. İlle velakin bu ayet Yani Kur’an-ı Kerim Nur Suresinin 31. Ayeti, Kur’an-ı Kerimin İsra Suresinin 16. Ayeti ile birilerine laf sokmaya çalışan muhteremin hiç de umrunda değildir.
Neyse…Bu tür ibişler en azından işlerine gelen konuda da olsa Kur’ana müracaat ediyorlar. Bu da bir şey…Bakarsın bir gün sadece işlerine gelen kısmıyla değil de tamamıyla amel etmek de nasip olur. Yüce Yaratıcının kime ne zaman, nerede, nasıl hidayet nasip eyleyeceği hiç belli olmaz.
İkinci Tür İbişlere geçelim şimdi.
Son zamanlarda samimi müslümanları rencide etmek için bir sürü videolar paylaşılıyor. Mesela tamamen yurdumuz dışındaki sapık bazı tarikatların ayinleri… Hatta birini şimdi yazdığımda pek çok arkadaşım ‘’’Aaaa bunu ben de paylaşmıştım ya da beğenmiştim’’ diyecek..Evet…Mesela ‘’Yallah cinler kış kışş’’ diye bir video. Ortada bir şeyh bozuntusu, etrafında mür-itleri Heavy Metalciler misali kafa sallayarak dans ediyorlar ve bunun adı zikir güya. (Yukarıdaki resim... Seslendirme orijinal değil tabii ki ama hareketler adamların sapık oldukları anlamamıza yetiyor. ) Bir başka videoda yine bir şeyh bozuntusu…Oturduğu yerden mür-itlerine el öptürüyor. Onun elini öpen mür-ite artık ne oluyorsa garip garip hareketler yapıyor. Şeyhten(!) çok fena bir elektrik alıyorlar. Kimi titriyor, kimi dans ediyor, kimi bayılıyor. Saçmasapan bir durum yani… Bir diğer videoda başı türbanlı kıçı açık kadınlar. Eğilmiş hatun iç çamaşırı olan tangası görülüyor kıçında…Kestiği kafalarla top oynayan sapıklar ve ‘’İşte sizin İslamınız, müslümanlık dediğiniz şey’’ yorumları…
Öncelikle bunları kim servis ediyor? Adını yazarak reklamını yapmayacağım sadece ad ve soyadının ilk harflerini yazarsam bunları paylaşan ya da beğenen dostlar kim olduğunu da anlayacaktır.
M. A. Adında biri bu. Ne yazık ki Kocaeli- İzmit Akmeşe Yatılı İlköğretim Okulundan mezun ettiğim, eğitim zayiatı öğrencilerimden biri. Bizde okuduğu yıllarda oldukça başarılı bir öğrenci olan M.A daha sonra sapıtmış. Üç yıl kadar önce face boook arkadaşlığımdan ve hayatımdan sildiğim biri… Öğretmenlik hayatımın kara bir lekesi , hiç hatırlamak istemediğim kötü bir anı… Ama maalesef yine zuhur etti bir yerlerden.
Şu an itibariyle işte böyle videoları servis edip duruyor. Peki bu videoları en çok kimler paylaşıyor? O hususu da dikkatle inceledim ve gördüm ki dört grup vatandaş paylaşıyor bu videoları 1- Ateistler. ( M.A şu an itibariyle sağlam bir ateisttir. ) 2- Aleviler ( M.A ateist olmadan önce aleviydi.) 3-Türklüğe ‘’evet’’ İslam dinine hayır diyen Şamanist Türkçüler ( Utanmadan kendilerine Turancı bile diyebiliyor bu sapıklar. Gerçek Turancılara kurban olsunlar.Bunların bir kısmı kendilerine Atsız Grubu diyor, önemli bir kısmı da HEPAR çatısı altında toplanmış vaziyette. M.A da bildiğim kadarıyla Heparcı.) 4- Kimliğine göre Müslüman olup ‘’Dünya tikime, ahiret Toşak’ıma’’ bir hayat yaşayanlar. ( Bakın yine küfürlü ve argolu yazmadım.)
Uzun lafın kısası bizim sidikli M.A ( Mecazi anlamda değil sidikli sözü. Yatakhanede az toplamamışızdır sidikli çarşaflarını. ) Şimdi olmuş bir internet fenomeni. Binlerce mür-it de o yapmış.
Yukarıdaki gruplar içinde üç tanesinin bu videoları paylaşması oldukça normaldir lakin Alevi kardeşlerimin paylaşmalarını anlayamıyorum. Sünni müslümanların ne derece sapıklık içinde olduklarını göstermek için kime hizmet ettiklerinin farkında bile değiller.(Videolar tamamen kurgu da olabilir tabii ki ama o konuya girmiyor ve kurgu olmadığı varsayımı üzerinden konuşuyorum.) Evet…Alevi kardeşlerimin bazıları kime hizmet ettiklerinin farkında bile değiller. Çünkü M.A denen bu eğitim zayiatı herif-i nâ şerife göre( Bu da küfür sayılmaz.) mesela Hz. Muhammed hâşa bir sübyancıdır. Hz Ali ise hâşa bir zinakardır ve- yine hâşa- Hz. Ayşe ile zina yapmıştır. ( İfk hadisesinin M.A ya göre yorumu budur.Merak eden İfk hadisesi diye yazsın Google amcaya baksın ne olduğuna) Bu şahsiyetsize göre mesela Musa Peygamberin asası madem ki Kızıldeniz’i yaracak kadar fonksiyonel bir alettir o halde Kızıldeniz’e kadar kaçmaya ne gerek vardır? Direkt Firavunu niçin ikiye ayırmamış da Kızıldeniz’i yarmak gibi daha zor olan bir yolu denemiştir?
M.A nın sayfasına gittiğinde devamlı belden aşağı sözler ve paylaşımlar görürsünüz. Kesinlikle ağzına tenasül uzvu almadan konuşamaz.
Evet…Yaptıkları her paylaşım ile Hz. Ali’yi bir zinacı olarak lanse eden M.A ya para, mür-it ve hatta itibar kazandırdıklarının farkında mıdır acaba alevi kardeşlerim?
Bir paylaşımı alıp sayfalarınıza taşımadan önce o paylaşımı yapan kişinin nasıl biri olduğunu araştırmak hiç mi akıllarına gelmez?
Denilebilir ki ‘’ ne yani şimdi biz mesela Adnan Hoca gibi bir sapığın sapıklıkları ile ilgili paylaşımda bulunmayalım mı? O ve onun gibi daha pek çok sapığın herkes tarafından bilinmesine katkı sağlamayalım mı?’’ Paylaşın elbette ama M.A gibi daha sapık birinden alarak değil.Bir Alevi eğer Hz. Ali’ye zinakar diyen bir sapığın servis ettiği videoları paylaşıyorsa ben onun ya Aleviliğinden şüphe ederim ya da aklından. Diğerleri için de geçerli bu. Böyle bir sapığın sayfasından aldığı videoları paylaşan, bunları beğenen diğer insanların da öncelikle samimiyetlerinden, daha sonra da akıllarından şüphe ederim.
Haaa..Bu arada unutmadan. M.A aynı zamanda çok sağlam bir vatansever (!) ve damarlarında halis muhlis Türk kanı dolaşan (!) bir öz Türktür(!) Sağlam bir Atatürkçüdür(!) Lakin bildiğim kadarıyla Arap harflerinden Latin alfabesine geçişimize gıcık olmuş son zamanlarda.Atatürk’ü çok sever ama harf inkılabını yanlış bulur. Şu sıralarda bahtı kara Türkiyemizi tekrar Göktürk ( Ona göre Göktürk de değil : Ökük Türk ) alfabesine geçirtmek için çalışıyormuş.
Efendim…Başka İbişler de var elbette ama onları da yeri ve zamanı geldiğinde yazacağım. Keşke gerçekten de işe yarasa şu cin kovma ayinleri. Bizim İbişlere ‘’ Yallah cinler kış kış ‘’ deyip bir yerlere sepetlemek ne güzel olurdu.
Oh beee…Küfür etmeden de yazı yazılıyormuş. Biraz zor oldu ama oldu yahuuu.
YORUMLAR
uzun yazı, çıktı alıp okuyayım ancak ilk gözüme çarpan bir bilgi var
yorumlara baktım kimse bir şey dememiş belki yazının ilerleyen bölümlerinde Kur'an-ı Kerim ayet sayısının doğrusunu vermişsinizdir ancak ben tezcanlıyım bundan dolayı kusurum olduysa affola ( az sabretseydin filiz de diyeceksiniz belki ama can çıkar huy çıkmaz işte:-((( )
Kuran'da toplam 114 sure var ve bu surelerin ayetleri toplamı 6236.
sami biberoğulları
Bazı alimler bir cümleyi tek ayet olarak yorumlamışlar, bazıları ise bu cümle iki ayettir demişlerdir.
Mesela rahman suresinde gelen ve ''yemyeşil'' anlamına gelen kelime bazı alimlere göre bir ayettir. Bazılarına göre ise değil. İşte bu ayırımlardan dolayı Kur'andaki ayet sayısı değişebilir.
TAFSİLATLI BİLGİ:
Kur’an ayetlerinin sayısı hakkında ulema arasında farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Bu farklılığın bazı sebepleri vardır. Bunlar; bazı âlimlerin Kur’an’da ayet sonu olarak kabul ettiği yerleri diğerlerinin kabul etmemesi, sure başlarında yer alan besmelelerin ve hurûf-u mukattaa’nın müstakil birer ayet sayılıp sayılmaması vs. dir…
Basra, Kufe, Mekke ve Medine ekolüne mensup âlimler, ayet sayısı konusunda farklı görüşler ileri sürmüşlerdir.
Medinelilerden İmam Nâfi’ye göre Kur’an 6.217, Şeybe İbn Nisah’a göre 6.214, Ebu Cafer’e göre 6.210 ayettir.
Ayet sayısı Mekkelilere göre 6.220,
Basralılara göre 6.205,
Kufelilere göre de 6.236 ayettir.
Müfessirlerden Zemahşeri ise ayet sayısının 6.666 olduğunu öne sürmüştür ki halk arasında en çok bu görüşe rağbet edilmiştir.
Fakat İslam âleminde en yaygın olan ve şu elimizde bulunan mushaflar, Kufe usulüne göredir ve o da herkesin kolaylıkla hesap edebileceği gibi 6.236 ayetten ibarettir.
Ayet sayılarındaki bu farklılığın sebepleri yukarıda izah edilmişti. Yoksa Kufelilerin elinde bulunan Kur’an ile Mekke, Medine veya Basralıların elinde bulunan Kur’an arasında hiçbir fark yoktur. Herkes kendi usulüne göre; ama aynı Kur’an üzerinde yorumda bulunmuştur. Dolayısıyla ekoller arasındaki sayı farklılığına bakılarak şu an elimizde bulunan mushaflarda herhangi bir eksiklik veya fazlalık olduğunun iddia edilmesi doğru değildir. (Kaynaklar için bkz: Nihat Azamat, “Ayet”, Diyanet İslam Ansiklopedisi, c: 4, s: 242-243; Cengiz Yağcı, Şamil İslam Ansiklopedisi, İstanbul, 2000, c: 1, s: 240-241
BiİZLER ZAMAHŞERİNİN ÖNE SÜRDÜĞÜ 6666 YI KABUL ETMİŞİZDİR.
Yani?
Benim yazdığım 6666 yanlış değil.
Senin yazdığın 6236 da yanlış değil.
Selam ve sevgilerimle.
facebook Türkçe oldu mertlik bozuldu hocam. Türkiye'de ilk kullanılmaya başlandığı zamanlardan beri aktif kullanıcısıyım. yani 2006'dan beri. o zamanlar ingiltere'de şirketlerin önce facebook hesaplarına baktıklarını duymuş, bir nevi cv gibi sayfamı hazırlamış, sağa sola iş başvuruları yapıyordum. tabii o zamanlar ingilizce olduğundan bizdeki şirketler bırakın facebook'u, hala "vörd biliyonnu?" kıvamındalardı. sonra pek muhterem mark zuckerberg, vakay-ı hayriyeye vesile olarak facebooku türkçeleştirdi. (sanırım bizim kaavelerde ve günlerde vatan kurtarmaları falan duymuş olsa gerek) işte zincir orada koptu. 5 yaşındaki çocuktan sizin komşu nurhayat ablaya kadar herkes doluştu ve herkes herşeyi bilir oldu. ergenler isyanını yerinden kalkmadan yaptı. 70'lik teyzem komşusuna oradan laf soktu. fotoşopla yapılan fotoğraflar subhanallah dedirtti ve sizin M.A. gibilere mükemmel bir top koşturma sahası oluştu. öyle bir saha ki her vurdukları binlerce binlerce gol oluyor. telafisi ise imkansız durumlara yol açıyor. siz de bu durumu güzel özetlemişsiniz hocam. elinize sağlık. küfürsüz yazma çabası daha eğlenceli olmuş bilginize :)))
sami biberoğulları
Çok doğru ve haklı tespitler yapmışsın.
Bu arada ''Küfürsüz yazma çabası'' dediğine göre demek ki sence de beceremedim ben bu küfürsüz yazma olayını )))))))
Selam ve sevgilerimle.
grafspee
Yazdıklarınızı okumuş olsa kafi. İnsanı her yönden bilgilendiriyorsunuz. Kutlarım sizi.
Saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Kıymetli hocam İslam düşmanlarını konu alan bu yazınıza küfür yakışırdı yaa!)) gerçi hafif dokundurmalar olmuş ama sanki böyle küfürsüz, yazının biryanı eksik kalmış gibi. çünkü bu İslam düşmanları hem küfrü hak ediyorlar, hem de seviyorlar, küfür yemezlerse rahat edemiyorlar.))
Anadolu da zamanın birinde bir yolcu kafilesinin önünü eşkıya gurubu kesmiş, bu yolcu kafilesinden iki adamı ayırıp diğer kafileyi serbest bırakıp yolarına devam etmelerini istemişler. kafile uzaklaşıp gözden kaybolmuş.
Eşkıya gurubunun başındaki adam kafileden ayırdıkları bu iki adamı geçmiş yılardan tanırmış.
Adamlardan biri zabit diğeri de hokkabaz bir din taciriymiş. eşkıyanın başı olan adam yanında ki, dört eşkıya’ya dönüp alın bu adamları dere kenarına götürün zabit olanın kafasına sıkın öldürün diğerini de sırayla becerin ama öldürmeyin bırakın demiş. eşkıyalar arkada bu iki adam önde dere kenarına gitmek üzere yola koyulmuşlar. 15-20 dakikalık yürüme zamanı sonrasında hokkabaz din taciri hemen arkasındaki eşkıyalara dönüp aman ha kardaşlar sakın bir yanlışlık yapmayasınız demiş.
Bunlar bu dilden anlıyorlar)))))))
Kaleminize sağlık
Saygı sevgilerimle
Serhat BİNGÖL tarafından 10/12/2014 5:58:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Seninle bir gün mutlaka oturup başbaşa uzunca bir muhabbet eylemeli ve yeni yazılar için bolca malzeme toplamalıyım))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Serhat BİNGÖL
İnşallah hocam çok güzel olur.
İşlerimin nedeniyle Karamürsel de yaşıyor ve pek ayrılamıyorum ama bir fırsat yaratıp sizinle bir araya gelip kahve içip sohbet etmeyi çok arzu ediyorum kısmet.
Bu arada sizin yolunuz düşerde bu taraflara geçerseniz burada bir eviniz olduğunu bilmenizi isterim.
sami biberoğulları
O kadar da dikkat ettiydim halbuki )))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.