- 985 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MÜZİK MELEKLERİN SESİDİR
Bülbülüm altın kafeste
Öter aheste aheste
Ötme bülbül yarim hasta
Ah neyleyim şu gönlüme
Hasret kaldım sevdiğime
Her sanat dalının evrensel olduğunu hepimiz biliyoruz. Bunların arasında ilk sırayı Müziğin aldığına da hiç kuşku yok.
Kendi özümüze dönüp; kültürümüze tarihimize geçmişimize baktığımızda ise, Lokman Hekimin, “eğer ölüme bir çare varsa o da bu topraklarımızdadır.” dediği gibi. Müziğin ruhu da bu topraklarda can bulmuş ve yine bu aziz topraklarda dile gelmiştir her bir telden her bir sözden. Sayısız nice duygularla dokunmuş, bezenmiştir ilmik ilmik. Motif motif.
Müzik meleklerin sesidir. Rabbimin kullarından işittiği en kutsal ses, en içli mesajdır bana kalırsa.
“Ben Yunusum biçareyim. Baştan ayağa yâreyim. Dost ilinden avareyim . Gel gör beni aşk neyledi. “ dediği gibi Yunusumuzun.
Yine bir ilahide, “Yandı bu gönlüm, yandı bu gönlüm. Yanmakta derman buldu bu gönlüm” olduğu gibi duyguların en hasını en dokunulmamışına dokunur açar döker ortaya.
Bu ölümsüz ve eşsiz konuyu irdelemek, dile getirmek ne ömre sığar ne anlatımlara. Hele ki benim harcım hiç olamaz.
Musiki sevdalısı olarak içimden geldi öylece...
Ezberimde olan bazı şarkılardan –ki hatalar olduysa af ola-bir demet yapıp , “İyi Pazarlar” dileği ile siz sevgili üye ve okuyuculara armağan etmek istedim.
Öncelikle şarkıların, muhteşem duygu analizi yapan sihirbazlar olduğuna inanıyorum ben.
Şarkılara bakmadan, işaret parmağınızı satırların üstünde gezdirin ve kalbinizi sınayın derim ben.
*******
“Günaydın sevgiliye günaydın. Gözün aydın gün aydın. Dalında biteviye şakıyan ben olaydım
*Bir kuş olsam da pencerene konsam aşkın şarkısını sana okusam.
*Mani oluyor halimi takrire hicabım. Üzme yetişir üzme firakınla harabım.
*Dün gece mehtaba dalıp hep seni andım. Öyle bir an geldi ki mehtap seni sandım.
*Baharın gülleri açtı yine mahzundur bu gönlüm. Etrafa neşeler saçtı beyhude geçti bu ömrüm.
*Sen sanki baharın gülüsün şen çiçeğimsin. Sen her gece rüyama giren göz bebeğimsin.
*Manada güzel ruhta güzel tende güzelsin. Ey sevgili sen elde değil ben de güzelsin.
*Çıkar yücelerden haber sorarım. Solarken dağların gümüş yaldızı.
*Bir gönül hikayesi anlatırdı gözlerin. Uzaklarda olsan da senin kalbimde yerin.
*Açmam açamam söyleyemem çünkü derinde. Bir yaresi var ki kanıyor kalp üzerinde.
*Gözlerinin içine başka hayal girmesin. Bana ait çizgiler dikkat et silinmesin.
*Dil yaresini andıracak yâre bulunmaz. Dünyada gönül yaresine çare bulunmaz.
*Göze mi geldin sen mi unuttun gelmiyorsun ah. Öyle karanlık gece ki ruhum olmuyor sabah.
*Zehretme hayatı bana cananım. Elemlerle dolu benim her anım. Kederinle yanıp sönse de canım.
İnan ki ben yine sana hayranım.
*Gizli aşk bu söyleyemem derdimi hiç kimseye. Aşka veda sevgiye de veda artık her şeye.
*Uzun yıllar ötesinden hatırını sorayım mı. Sana gönül bahçesinden bir demet gül dereyim mi.
*Bir tatlı tebessümün bin vuslata bedeldir. Gözlerin hayat verir aşkın ise eceldir.
*Yeşil gözlerini ufkuma ger ki bahar geldi diye türkü söyliyem. Sarı saçlarını yüzüme ser ki okşayıp severek yaz geldi diyem.
*Ayağına giymiş sedef nalini. Aşka düştüm kimse bilmez halimi ah halimi.
*Canımın yoldaşı ol gönlüme bin neşe bırak.
*Ela gözlerine kurban olduğum yüzüne bakmaya doyamadım ben. İbret için gelmiş derler cihana noktadır benlerini sayamadım ben.
*Beklerim her gün bu sahillerde mahzun böyle ben. Gün batar kuşlar döner dönmez bu yoldan beklenen.
*Sarı kurdelem sarı dağlara saldım yâri. Dağlar kurbanın olam tez gönder nazlı yâri.
“Enginde yavaş yavaş günün minesi soldu. Derdim bana arkadaş bu günde akşam oldu.
*Beyaz giyme toz olur siyah giyme söz olur. Gel beraber gezelim muradımız tez olur.
*Çiçekler derleyeyim bir demet eyleyeyim. Demeti neyleyeyim sen yârim olmayınca.
*Aman cana beni şad et. Terahhüm eyle imdat et. Dilersen terki kast eyle bana sen kıyma insaf et.
*Ne feryat edersin divane bülbül. Senin bu feryadın gülşene kalsın. Bu dünyada eremezsen murada huzuru mahşere divana kalsın.
*Karacaoğlan der ki ölüp gidince. Ben de güzel sevdim kendi halımca. Varıp gurbet ele vasıl olunca dostlardan haberim al melül melül.
*Kırmızı gülün alı var her gün ağlasam yeri var. Bu gün benim efkarım var ah bu gönül arz eder seni yar seni.
*Bu akşam gün batarken gel sakın geç kalma erken gel. Tahammül kalmadı artık aman geç kalma erken gel.
*Şarkılar seni söyler dillerde name adın. Aşk gibi sevda gibi huysuz ve e tatlı kadın.
*Ömrüm seni sevmekle nihayet bulacaktır. Yalnız senin aşkın ile ruhum solacaktır.
“Ezelden aşinanım ben, Ezelden hem zebanımsın.
“Saçlarıma ak düştü sana ad bulamadım. Gönüle uçmak düştü bir kanat bulamadım.
Rüzgar kırdı dalımı ellerin günahı ne. Ben yitirdim yolumu yolların günahı ne.
*Sen kalbimin mehtabısın güneşisin. Sen ruhumun vaz geçilmez tek eşisin.
“ Bir demet yasemen aşkımın tek hatırası. Bitmiyor ayrılık dinmiyor gönlümün hicran yarası.
*İki karpuz bir koltuğa sığar mı. İlk sevilen yar son sevilene aman uyar mı.
*Kalplerden dudaklara yükselen sesi dinle. O içten duyuşlarla baş başayız seninle çifte kumrular gibi.
*Ümitsiz bir aşka düştüm ağlarım ben halime. Gönlüm kırık bağrım yanık hasretim ben yârime.
*Cana rakibi handan edersin. Ben bi nevayı giryan edersin. Biganelerle ünsiyet etme. Bana cihanı zindan edersin.
*Gülüp geçtin ben ağlarken şimdi sitemin niye. Yalvarırdım senelerce dinle ruhumu diye.
*Balkonda saatlerce oturdum. Seni andım.
“Yalnız bırakıp gitme bu akşam yine erken.
*Sırma saçlı yârimin can bahşederken işvesi. Badeye revnak verir canlar yakar gül busesi.
*Duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini. Yazık olmuş o gözlerden sana akan yaşlara.
*Unutturamaz seni hiçbir şey unutulsam da ben. Her yerde sen her şeyde sen bilmem ki nasıl söylesem.
*Gam zedeyim deva bulmam. Garibim bir yuva bulmam. Kaderimdir hep çektiren inlerim bir reha bulmam.
*Çözmek elimde değil gönlümü senden kadın. Benim sana bağlanan sen beni bağlamadın.
“Gönlümün şarkısını gözlerinde okurum. Sevgimin neşesini sözlerinde bulurum.
*Şen gözlerine neşe veren bir çiçek olsam. Busenle sararsam o güzel sinede yansam.
*Dün gece bir şuhun bezmine gittim.
*Gurbetten gelmişem yorgunum hancı. Şuraya bir yatak ser yavaş yavaş. Sana her şeyimi anlatacağım otur baş ucuma sor yavaş yavaş.
*Otomobil uçar gider gönlüm gibi geçer gider. Ben talihin peşindeyim talih benden kaçar gider.
*Bir ihtimal daha var o da ölmek mi dersin. Vuslatın başka alem sen bir ömre bedelsin.
*Ayrılık rüzgarı kalbime doluyor vuslatın çiçeği açmadan soluyor. Elveda güzelim beni bekleme gidiyorum diye göz yaşı dökme.
“Hayat budur sevgilim geçenler unutulur. Yare ömrünü versen yine başka yar bulur.
*Zeytinyağlı yiyemem aman basma da fistan giyemem aman.
*Aşk bende ferman sende. Dert bende derman sende.
*Çapkınım hovardayım yirmi dört ayardayım. Her gece bir bardayım hayda hayda de hayda.
*Beyoğlunda gezersin gözlerini süzersin
*Yangın olur biz yangına gideriz.
Çemberimde gül oya. Gülmedim doya doya Asker yolu beklerim günleri saya saya.
*Bahçelerde börülce oynar gelin görümce.
*Süt içtim dilim yandı döküldü kilim yandı. Ben kilimde değilim bahçemde gülüm yandı.
*Çarşıdan aldım pirinci Edirnenin boyacıları birinci.
*Kızım seni Engine vereyim mi. İsterim babacığım isterim. Onun adı Engin babası ZENGİN isterim babacığım İSTERİM.
YORUMLAR
Ne güzeldi...
Bu güzel pazara renk katan kaleminize,
yüreğinize teşekkürler efendim,
sevgimle.
DEVRİM DENİZERİ
Selam ve esenlikler...